BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 01:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
Ja jezdziłem F30 328iA i potwierdzam,ze zdrowo napędzała auto ta kosiareczka pod maską :D Silniki z turbo oprócz minusów mają tez duze plusy. Np łatwosc podnoszenia mocy, gdzie w wolnossakach to zawsze jest spore wyzwanie ;)


Zapomniałem o tym napisać i o tym, że konie doładowane są tańsze jakby nie patrzeć. Jeżeli chodzi o reprodukcję zwłaszcza.

Boogie - jak to jest, że zwykłe silniki o mocy 300 - 400 koni na hamowniach się hamują normalnie, a wiele emek nie? Wiem tyle, że nieraz występuje problem z czujnikami, które głupieją jak wykryją, że auto nie jedzie normalnie w warunkach drogowych. Zdarza się nawet, że np. E39 M5 hamuje się w trybie awaryjnym i nie dokręca do odciny na hamowni...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 02:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Moje BMW: 330xd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121602
Boogie napisał(a):
Kosmiczny1989 napisał(a):
Pogadamy na jakimś spocie bo w zasadzie to jestem ciekaw o co konkretnie Ci chodzi ;]-

zamiast czekać do spotu, juz dziś mozesz poczytac jakies fora o tuningach, hamowniach etc. Nawet tu na forum znajdziesz conieco...
Mi sie nie chce znowu pisac, znowu, o bezkrytycznym patrzeniu na hamownie podwórkowe


Ale kto mówi o hamowniach podwórkowych ? I dlaczego bezkrytycznym ? Może nie są to pomiary najdokładniejsze ale nie sadze żeby przekłamywały o 40km . Hamowałem w życiu kilka aut i zawsze wyniki były zgodne z danymi producenta. Ibiza 132km seria, bmw e39 540i 283km , bmw x6 35d 290km, moja 330xd 233km na zdrowym dpf jak się zapchał auto zwolniło i pokazała to tez hamownia 206km po czyszczeniu pokazała że odzyskało troche mocy ale nie wszystko 217km. Być może przy naprawdę dużych mocach się coś zmienia ?

_________________
ZUS z pew­nością jest in­sty­tucją przestępczą, ale nie można naz­wać jej zorganizowaną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 02:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
Boogie - jak to jest, że zwykłe silniki o mocy 300 - 400 koni na hamowniach się hamują normalnie, a wiele emek nie? Wiem tyle, że nieraz występuje problem z czujnikami, które głupieją jak wykryją, że auto nie jedzie normalnie w warunkach drogowych. Zdarza się nawet, że np. E39 M5 hamuje się w trybie awaryjnym i nie dokręca do odciny na hamowni...


Trzeba auta odpalać w odpowiednim trybie:

Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
O bogowie, znów zeszło na porównywanie sobie wacków.

kacpercio napisał(a):
Poza tym Polska na węglu stoi i trzeba pamiętać, że w większości elektrowni zawodowych łopatki generatorów są napędzane parą, która powstaje ze spalania węgla w kotłach. Więc raz wyprodukowanie akumulatorów i ich późniejsza utylizacja a dwa energia w akumulatorach pochodzi ze spalania paliw kopalnych. Powiedzcie mi gdzie ta ekologia?

W elektrowniach atomowych oczywiście, które po pierwsze syfią tysiące razy mniej niż węglowe, również jeśli chodzi o syfy promieniotwórcze, a po drugie wymagają dużo mniej paliwa w przeliczeniu na megawaty. O tym, co na hałdach przy węglowych elektrowniach leży, pisze się opasłe tomy, robi doktoraty i tak dalej, ale hałdy od tego nie znikają, nasycając okolicę i wody gruntowe metalami ciężkimi, związkami siarki i tak dalej. Samo zdrowie, zwłaszcza jak porównać ilość i sposób składowania odpadów z analogicznej mocy "atomówki" - kilka beczek rocznie, składowanych w podziemnych solnych wyrobiskach.
No ale u nas na hasło "elektrownia atomowa" zaraz jakiś niedoinformowany debil wyskakuje z Czarnobylem i sensowną dyskusję diabli biorą.

kacpercio napisał(a):
Samochód z silnikiem spalinowym w ciągu całego swojego żywota nie zatruje bardziej środowiska niż wyprodukowanie, użytkowanie i utylizacja elektryka.

Obecnego elektryka lub hybrydy - tak, bo wyprodukowanie czegoś takiego wymaga mnóstwa metali ziem rzadkich, miedzi, ołowiu na konwencjonalne akumulatory i innych kosztownych skarbów. Upalanie posiadanego samochodu tak długo, aż odpadną mu koła i przerdzewieje podłoga jest dużo bardziej ekologiczne niż kupowanie co pięć lat nowego, wspaniałego modelu i zapychanie złomowisk albo Europy Wschodniej albo Afryki nienaprawialnym jednorazowym śmieciem, ale na tym przemysł motoryzacyjny nie zarobi, więc wymyśla się downsizing, gwiazdki NCAP, normy Euro milion, a dodatkowo sieje propagandę "starych, niebezpiecznych samochodów". Ot chociażby takich, jak moje niebawem-dziesięcioletnie, a więc stare BMW. Czysta zgroza jeździć takim autem, zabija masowo małe foczki na biegunie, jest takie niebezpieczne że ojej. Zezłomuję i kupię najnowszą Pandę, na pewno będę bezpieczniejszy. Wolałbym wprawdzie F10 z V8 pod maską, ale 300k złotówek na samochód przypadkowo nie mam, peszek.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 08:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A po co piszecie o ekologii? Przecież NIKT* z nas się nią nie kieruje kupując COKOLWIEK, nie mówiąc o aucie.

Mówmy o ekonomi bo tym się kieruje część z nas. Pozostali mówią że ich to nie obchodzi albo jak to ktoś napisał mieszkają z rodzicami a z pensji mają na własne widzimisie.


*błąd statystyczny na poziomie 1%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 13:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jonas napisał(a):
No ale u nas na hasło "elektrownia atomowa" zaraz jakiś niedoinformowany debil wyskakuje z Czarnobylem i sensowną dyskusję diabli biorą.
A Fukushima może być ? I mowa raczej o elektrowniach jądrowych, gdzie reakcje zachodzą na poziomie jądra atomowego. Elektrownia atomowa to np taka, gdzie spala się kredens babuni.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
jonas napisał(a):
No ale u nas na hasło "elektrownia atomowa" zaraz jakiś niedoinformowany debil wyskakuje z Czarnobylem i sensowną dyskusję diabli biorą.
A Fukushima może być ? I mowa raczej o elektrowniach jądrowych, gdzie reakcje zachodzą na poziomie jądra atomowego. Elektrownia atomowa to np taka, gdzie spala się kredens babuni.


No i? To i tak ułamek skażenia jakie emitują rocznie elektrownie konwencjonalne. Póki co atomówka za kilka lat też może się stać przeżytkiem, jeżeli wypali z elektrownią termojądrowa.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 14:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
No i? To i tak ułamek skażenia jakie emitują rocznie elektrownie konwencjonalne.
Jigsaw, jak Ci wybudują obok chaty elektrownie jądrową, to mam nadzieje,ze te ułamki Ci pomogą, szczerze.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 14:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Energia atomowa jest koniecznością dla naszej cywilizacji. Czy się to komuś podoba, czy nie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No i? To i tak ułamek skażenia jakie emitują rocznie elektrownie konwencjonalne.
Jigsaw, jak Ci wybudują obok chaty elektrownie jądrową, to mam nadzieje,ze te ułamki Ci pomogą, szczerze.


Nie mam nic przeciwko, jak znam Polskie zaciemnienie to działki w promieniu 100 km znacznie potanieją, chętnie skorzystam. Wolę mieć obok atomówkę, niż konwencjonalną.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 14:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mroova81 napisał(a):
Energia atomowa jest koniecznością dla naszej cywilizacji. Czy się to komuś podoba, czy nie.


Niemcy wyłączyli juz 8 z 17 pracujących reaktorów , a do 2022 roku mają plan wyłączania kolejnych. Od 2023 nie bedzie pracował żaden.

Ale przeniesmy się lepiej z " jądrową " dyskusją do tego wątku, bez pogłębiania OT :)
viewtopic.php?f=10&t=136204

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Skąd chcą brać energię wobec powyższego? (przyznaję szczerze - nie chce mi się szukac u źródła, zakładam że Ty wiesz skoro się zapoznawałeś)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sln napisał(a):
Skąd chcą brać energię wobec powyższego? (przyznaję szczerze - nie chce mi się szukac u źródła, zakładam że Ty wiesz skoro się zapoznawałeś)
Chcą skupić się na źródłach odnawialnych tak jak Dania, ktora do 2050 roku chce przestac uzywac paliw konwencjonalnych i przejsc w 100% na OZE.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tylko, że to się po prostu nie opłaca i takie kraje staną się bankrutami, no chyba, że sprawność takich źródeł nagle wzrośnie gwałtownie, przy czym jest to możliwe jedynie w przypadku energii fotowoltaicznej... Tak czy siak utopia i sens tego na poziomie obecnych hybryd.

Jak dla mnie sens dyskusji o EEA był 50 lat temu, obecnie dajmy sobie z tym siana i czekajmy na ITER.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 29 listopada 2013, 15:25 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
Tylko, że to się po prostu nie opłaca i takie kraje staną się bankrutami,
Miło ,ze wiesz lepiej od nich, iz Niemcy staną się bankrutami, ja bym nie był tego taki pewien :) Ale kazdy ma prawo miec swoje zdanie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
źródła odnawialne sa fajne na papierze a tak naprawde jak sie na nich skupimy to cena prądu skoczy pewnie o 100% zobaczcie jak nieopłacalne są np wiatraki ostatnio czytałem ciekawy artykuł o tym, że hamerykańce powoli bańcza na swoich wiatrakach niestety....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Tylko, że to się po prostu nie opłaca i takie kraje staną się bankrutami,
Miło ,ze wiesz lepiej od nich, iz Niemcy staną się bankrutami, ja bym nie był tego taki pewien :) Ale kazdy ma prawo miec swoje zdanie.


Chcesz płacić 10x więcej za prąd? Bo jak u Niemców podrożeje to zaraz pojawi się normalizacja cen w całej UE. Ja nie chcę.

Nic nie wiem lepiej, wiem tylko co mówi fizyka na ten temat i teorie naukowe.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
Chcesz płacić 10x więcej za prąd? Bo jak u Niemców podrożeje to zaraz pojawi się normalizacja cen w całej UE. Ja nie chcę.

Nic nie wiem lepiej, wiem tylko co mówi fizyka na ten temat i teorie naukowe.
Ok, napiszmy petycje do ANgeli, niech nie zamyka tych reaktorów bo nas nie stać na rachunki za prąd :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Drobna sugestia moderacyjna, może by tak wydzielić te posty do nowego tematu bo zjechaliśmy z 428ix do odnawialnych źródeł energii :) (żeby to chociaż był temat o elektrycznym i3...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Chcesz płacić 10x więcej za prąd? Bo jak u Niemców podrożeje to zaraz pojawi się normalizacja cen w całej UE. Ja nie chcę.

Nic nie wiem lepiej, wiem tylko co mówi fizyka na ten temat i teorie naukowe.
Ok, napiszmy petycje do ANgeli, niech nie zamyka tych reaktorów bo nas nie stać na rachunki za prąd :)


No niestety. Całkowite przejście na OZE dla obecnej cywilizacji oznacza, że czas amortyzacji niemal wszystkich tych elektrowni będzie wielokrotnie wyższy od czasu zdatności do eksploatacji. Kto za to zapłaci i w jakiej formie? Tam gdzie się opłaca OZE tam już zwykle jest, np. Norwegia.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL