witam,
mam drobny, ale bardzo irytujący problem. rozpisywałem się na innym forum, ale nikt nie udzielił mi żadnej odpowiedzi. może tu ktoś coś poradzi. pozwolę sobie zacytować całość:
wczoraj podczas przyspieszania z 80km/h bez kick downa dało się słyszeć jakby chrobotanie czy tarcie pod maską. dźwięk był na tyle cichy, że gdybym nie przyspieszał podczas zmiany cd to bym w życiu nie usłyszał. trzeba było się trochę wsłuchać, żeby go usłyszeć. skrzynia teoretycznie pracowała dobrze. jakieś sugestie gdzie rozpocząć poszukiwania?
------------------------------------------------------
padła propozycja sprawdzenia napędu pasowego, ale
------------------------------------------------------
podejrzewam, że przy napędzie pasowym dało by się to usłyszeć również na wolnych obrotach. jeżdżę teraz bez muzyki i wsłuchuję się w silnik, ale przy niskich prędkościach (do 60km/h) nie usłyszałem nic podobnego, chociaż może miasto zagłusza. jutro będę się wybierał w trasę i dopiero będę mógł na 100% zweryfikować czy dźwięk słychać dopiero powyżej określonej prędkości.
------------------------------------------------------
sprawa wygląda tak. po przejechaniu 50km zaczęło telepać całą karoserią. stanąłem na poboczu, wyłączyłem i włączyłem silnik - problemu nie było już do końca drogi. ani razu nie pojawił się ten podejrzany dźwięk. Za to teraz podczas przyspieszania (nie zawsze) było słychać głuchy stukot, sekundowe skrobnięcie i dopiero się zbierał. tak jak by się dławił przez chwilę zbyt dużą/małą dawką paliwa. nie zdążyłem wyczuć, czy to podczas automatycznej zmiany biegu, czy w trakcie jazdy na danym biegu. pobawiłem się trochę opcją step tronic i ani razu silnik się nie zająknął. po dojechaniu do celu podłączyłem komputer. wysypało błędy i za trzęsienie karoserią były odpowiedzialne dwa cylindry (możliwe, że ich czas dobiega końca), a reszta to standardowe błędy sondy lamda (te z którymi spora część forumowiczów walczy od dłuższego czasu: 227,228 itd.) Gdy sprawdzałem skrzynię biegów nie pokazało żadnego błędu.
------------------------------------------------------
dźwięk na filmie jest całkowicie nie istotny. po przejechaniu 150km zaczyna się wyżej opisany problem, który widać przy pracy prędkościomierza. delikatnie dodając gaz skrzynia zachowuje się jak by nie mogła się zdecydować na bieg, który ma wrzucić. odnotowano tylko w przedziale obrotów 1,5-2tys/min. kiedy mocniej wciśnie się gaz idzie bez problemu. kiedy przejdę na step tronic żaden z powyższych objawów się nie pojawia, więc raczej odrzuciłem sprzęgło.
http://www.youtube.com/watch?v=xBbqqFbN ... e=youtu.be (jakoś nie zniewala, ale to co ma być widać widać

)
ktoś może coś podpowiedzieć?