BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 16:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
jiGsaw napisał(a):
Boogie - jak to jest, że zwykłe silniki o mocy 300 - 400 koni na hamowniach się hamują normalnie, a wiele emek nie?

Nie samych eMek, bo jak wkleił Waldi zestawienie, to według tego każde auto segmentu RS, AMG czy M ma jakiś problem mocowy.
Każde ? nie zastanawia to nikogo ? to nie są auta 10 letnie z 300 tys a blacie, to nawet nie są auto paroletnie, to są prawie nowe auta z przebiegami rzedu 20-40 tys km.


Kosmiczny1989 napisał(a):
Ale kto mówi o hamowniach podwórkowych ? I dlaczego bezkrytycznym ? Może nie są to pomiary najdokładniejsze ale nie sadze żeby przekłamywały o 40km . Hamowałem w życiu kilka aut i zawsze wyniki były zgodne z danymi producenta.

ja mówie o podwórkowych, ponieważ to są hamownie podwórkowe... zainstalowane w garażu, nie spełniające żadnych laboratoryjnych wymogów, nawet tych najprostszych. A bezkrytyczne, bo trzeba rozumieć co oznacza słowo POMIAR, rozumiem że nie każdy ma i musi mieć jakies tam wykształcenie techniczne, spoko, ale jak ktoś stawia za pewnik wskazanie hamowni z garażu, i na jego podstawie stawia w wątpliwość dokonanie/wyrób/technologie koncernu wydającego dziesiątki miliardów euro na badania i rowzwój, to mówiąc wprost jest to średnio sprtyne.
"dlatego nie sądzę" "na pewno dobrze" - są w tym wypadku stwierdzeniami wynikającymi z mniemania osoby to mówiącej, a nie wynikającymi z jakiejkolwiek wiedzy czy próby weryfikacji tego co widzi.
Nie wierzę w żadne te pseduo wyniki owych pseudo hamowni, które na prawie nowych autach pokazują ubytki mocowo/momonetowe rzędu kilkunastu procent.
A nie wierze, nie dlatego bo nie, tylko dlatego, że wiem co jest "mierzone" najpierw, i jak to potem jest przeliczane na wynik końcowy.
I jest to liczenie po prostu z dupy, bo inaczej tego nazwać nie można. A dokładność hamowni tego typu nadaje sie do kreskówek disneya.
A jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości, że bredzę albo se wymyślam, to pierwsze primo może poczytać na stronach producentów urządzeń przemysłowych (przemysłowy w gwarze technicznej oznacza profesjonalny/zawodowy i np. kamera w telewizji za 500 tys pln jest kamerą przemysłową) na temat pomiaru mocy i momentu na wałach, a drugie primo może zobaczyć co mierzy cały motoryzacyjny świat, który jest przed nami 20 lat do przodu.
Temat był wałkowany dziesiątki razy, i ja już nie mam siły ponownie o tym pisać....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Wszystko się zgadza. Tylko to są te same hamownie i nadal pokazują dobrze dla aut cywilnych, a źle dla powiedzmy wyczynowych emek, RS, amg itp. Te same hamownie, w tych samych warunkach. Dlaczego? I nie mówię tutaj o słabych autach, tylko takich około 200 koni albo nawet powyżej 300. Jakby był błąd liniowy to dałoby się to zaobserwować. Musi być jakiś inny błąd pomiarowy wobec tego, ale jaki?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 20:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Po prostu chłopaki 400 i 500+ nie mogą przegryźć że może wypaść coś poniżej serii :rotfl: :rotfl: :rotfl:
I padają teorie kosmosu, że 400 czy 500 to dużo, że plastik nie taki, księzyc za blisko, powietrze złe, wszystko źle, trawa niemalowana... tymczasem hamuje się i auta 800-1000 i też ludzie pomiary mają.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 21:10 
dlatego ja jak mariusz max kolonko, mowie jak jest:)
a jest tak ze wolnossaki na wtrysku bezposrednim serii nie trzymaja nigdy.

(ktos pisal o rs4 330ps, tak, byla taka hamowana chyba w RPerformance)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 21:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
to teraz Waldi skocz na foruma Audi, i zobacz, że szlam w dolocie odpowiada za ubytek 20KM realnie, a nie 100.... była o tym swego czasu spora dyskusja na streetracingu

jiGsaw napisał(a):
Tylko to są te same hamownie i nadal pokazują dobrze dla aut cywilnych
I nie mówię tutaj o słabych autach, tylko takich około 200 koni albo nawet powyżej 300

no własnie srednio....
widzialem wiele hamowań, i wiele sam robiłem, i ja nie widziałem auta które by miało na hamowni serie, łącznie z takimi nowymi testówkami które przyjeżdżały z dziennikarzami z Auto świata, i zamiast 200KM miały 185.
O wkręceniu kiedyś na hamowni też pisałem, jak była specjalna ściema dla ludka z hamowni odnośnie tego, który z kilku tego dnia hamowanych chipów jest najmocniejszy, i wynik oczywiście wyszedł zgodnie zgodnie z tą ściemą, a nie zgodnie z tym, który chip był najmocniejszy.
Dziwie sie, że dane moto dziennikarz nie zrobił jeszcze takiego testu, objeżdżając kilka hamowni z tym samym autem jednego dnia...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 29 listopada 2013, 21:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Boogie napisał(a):
to teraz Waldi skocz na foruma Audi, i zobacz, że szlam w dolocie odpowiada za ubytek 20KM realnie, a nie 100.... była o tym swego czasu spora dyskusja na streetracingu
No i ten szlam, pojawiający się na zaworach przez bezposredni wtrysk paliwa oraz odmy itd nie tworzy się w ciągu 10-20 tys km...

Boogie napisał(a):
Dziwie sie, że dane moto dziennikarz nie zrobił jeszcze takiego testu, objeżdżając kilka hamowni z tym samym autem jednego dnia...
To by musiało byc auto po faktycznie jakims programie, zeby ludki na hamownaich nie ustawiali wyniku pod katalogową wiedzę o aucie.. hehe

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 30 listopada 2013, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Boogie nie widziałeś auta,które na hamowni trzymało by serię?
Moje szare M3 345KM, Huberta czarne M3 344KM (tuż przed nami było RS4 B7 i wyszło 350KM) Mojego brata 325CI 192KM, Moje 330Ci 202KM po usunięciu wszystkich usterek 226KM (przebieg coś koło 200tyś km).
Moje granatowe M3 335KM. Ja jakoś nie mam problemu z hamowaniem aut i zazwyczaj wyniki wychodzą realnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 30 listopada 2013, 14:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Moje E30 320i 125 km, E30 328i 190 km. Pierwsze auto hamowane bez serwisu podstawowego, czapka nieściągana od nowości itp. Drugie auto ma słaby dolot i wydech, więc też zrozumiały wynik.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL