BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 28 listopada 2013, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
Witam,
Mam:
E36 99 silnik M43B18 i sprawa wygląda tak:
Podczas gazu w podłodze przyśpiesza auta i zwalnia tzn jak by klapka w przepływomierzu falowała, widać to doskonale na ekonomizerze gdzie średnie spalanie z gazem w podłodze sobie pływa np 14-16l i tak sobie pływa a auto płynnie nie przyśpiesza. Przy dojeżdżaniu do skrętów, skrzyżowań i hamowaniu auta na luzie obroty spadają do 400-500, przy skręcaniu bez gazu i biegu to samo, przygasa do 500obrotów. Na zimnym jest to bardziej widoczne lecz na ciepłym też to występuje i jest uciążliwe. Auto tak jak by traci energię przy skręcaniu, hamowaniu itd, - tak jak by nie podtrzymywał obrotów.

Sprawdziłem przepływomierz, daje napięcia na wyjściu wg opisu w internecie(klapka) a odczyt z czujnika temp w przepływomierzu jest 1,8kOm przy 20st temperaturze, przy grzaniu suszarką skoczyło do 4kOm - wg opisu w necie powinna być wartość przy 20 stopniach 1,8 ale Om a nie kOm jak u mnie występuje i teraz pytanie czy autor tego "poradnika" pomylił się czy faktycznie powinno być kOm(tak jak jest u mnie).

Pod inpą zero błędów, samochód wg mnie pali dużo, przy delikatnej trasie nadal jest to 10l i wg mnie jest w pewien sposób zalewany lub brak mu paliwa.
Przebieg 159tys = autentyczny 100%

Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny?
Filtr powietrza czysty(nowy) dla pewności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 29 listopada 2013, 08:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: WSI
Moje BMW: E39 520i, E36 318i
Kod silnika: M54 B22, M43 B18
Sprawdź szczelność gumowej rury, która wychodzi z przepływomierza do kolektora

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 29 listopada 2013, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
sprawdziłem, miała mare dziurki, została wymieniona a problem nadal występuję. Żadne adaptacje itd nie pomagają bo to raczej nie ich wina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 30 listopada 2013, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Czujnik w przepływce powinien mieć 2,2kOma (kilo oma) przy 25stC
Masz jakieś błędy w sterowniku?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 30 listopada 2013, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: m43b16
Garaż: www.forumbmw.com.pl
A może świece? To co opisujesz pasuje do dławienia się. A pogodę mamy jaką mamy i może iskra już nie ta sama. Miałem tak właśnie w E36 Compact. Popadało i podczas przyspieszania auto jak by ruszało i przez moment zwalniało. Wykręciłem świece i się okazało że miały po 1.5mm przerwy na elektrodach.

_________________
http://forumbmw.com.pl/viewtopic.php?f=46&t=93
Jaki interface diagnostyczny do E36?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 30 listopada 2013, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
nie nie świece raczej nie, usterka ta jest od czerwca tj odkąd mam auto. Jeżeli chodzi o pogodę to mam doświadczenie z innym autem gdzie jak popadało to iskra wypadała przy cewce do masy - nie tędy droga.
Odnośnie czujnika temp w przepływce wychodzi ze on jest ok, jak grzałem to regularnie oporność się podnosiła i jak stygło opadała do tych 1,8kOMa przy ok 20 stopni.
Stawiam jeszcze na krokowca - w tygodniu rozbiorę i zobaczę.
Jak jest auto zimne czyli np po nocy to rano jest to bardziej widoczne niż np po 4h staniu auta.
Również wahania się ekonomizera są też przy stałych obrotach, załóżmy jadę 50km/h 1800 obrotów - trzymam równo gaz cały czas te same obroty a ekonomizer sobie pływa (nie całe 2 litry w lewo i w prawo - razem 2 litry) tym samym auto przyśpiesza ale jak by lekko się blokuje.
Na rozgrzanym jest to mniej odczuwalne lecz przy skrętach, hamowaniu na luzie itd obroty spadają do tych 400-500 bez znaczenia na to czy ciepły czy zimny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
Witam,
Krokowiec(zawór biegu jałowego) sprawdzony, wyczyszczony. Dodatkowo sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy który wygląda na prawidłowo działający ale tylko na mierniku.
W inpie max napięcie przy wciśniętym gazie do podłogi wynosi 3,9V a wg opisu w internecie powinno byc ok 5V - tzn jeżeli ręcznie przestawię potencjometr na max to jest 5V w inpie natomiast sama przepustnica nie przekręca aż tak potencjometru.
Czy przepustnica powinna tak otwierać ten czujnik aby w INPie było ok 5V?
Dodam że przy odpiętym czujniku auto nie przerywa tak jak dotychczas tj przy skręcaniu, hamowaniu na luzie itd nie przygasa silnik do 500 obrotów, wiadomo że dłużej z obrotów schodzi itd bo jest odłączony czujnik.
Ma ktoś jakiś pomysł?

Czy oporności przy zamkniętej przepustnicy podane na forum dotyczą potencjometru skręconego na min czy dotyczą przy zamkniętej przepustnicy - tj założonym czujniku?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18i problem z szarpaniem, przygasa
PostNapisane: 9 grudnia 2013, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
Koledzy ma ktoś jakiś pomysł?
Dodam że przy wypiętym czujniku położenia przepustnicy auto całkowicie inaczej jedzie. NIe przerywa, nie przygasa na skrętach. Jedynymi usterkami są świecąca trakcja oraz dłuższe schodzenie z obrotów(od 2000 w dół). Dodam że w tym czasie sterownik dostaje 5V jak by z tego czujnika.
Czy mógłby ktoś z kolegów sprawdzić w M43B18/B16 czy przy pełnym otwarciu przepustnicy jaki jest parametr throttle potentiometer? - można na samym zapłonie w INPIe to sprawdzić, pomoże ktoś?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL