BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] hałas , pukanie w silniku
PostNapisane: 16 października 2007, 20:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
Witam! zakładałem juz kilka tematów oi tym grzechocie w silniku! polecono mi zarówno na forum jak i u mechanika zeby łańcuszek rozrzadu i napinacz wymienic (slizgi były ok) tak tez zrobilem! wczoraj złożylem z mechanikiem wszystko do kupy! i co sie okazało odpaliłem i ładnie zapalił i po ok.40sek pracy słychac ten cholerny stuk!!!!!!wiec nasłuchiwalismy skad dobiega i dobiegał z okolic alternatora wiec sciagnelismy paski i uruchomilismy na chwile bez osprzetu i co dziwo dalej stuk jak szlag w miare wzrostu obrotów coraz głośniej! wiec mechanik odkrecił swiece i kazał mi krecic wałem a on sprawdzal luz ta tłokach czy cos takiego i powiedzial ze na 2 cylindrze jest wlasnie ten luz i ze trzeba rozebrac silnik i sprawdzic bo to byc może sworzen na tłoku ma luz i tłucze! a dalsza jazda nie dosc ze hałasliwa jak szlag to jeszcze niebezpieczna!kurde juz sam niewiem co to moze byc!... Silnik to m44 wczesniej pracował idealnie bez zastrzezen(do niektórych rzeczy moglem sie przyczepic w moim aucie ale nigdy bym niesadził ze mnie motor zawiedzie...)jezdziłem juz tym z 2.5 miesiaca ale na poczatku to było lekkie rzeszenie a teraz to juz nawet na biegu jałowym słychac jak tłucze!!! Blagam was pomóżcie bo juz niewiem co robic!.... ile kosztuje nowy tłok ze sworzniem??? jak wogóle w m44 jest zamocowany tłok? prosze o dosłownie wszystkie sugestie!!!!
POZDRO!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Ostatnio edytowano 16 października 2007, 20:59 przez krzysiek88333, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Luzu na sworzniach tłokowych w taki opisany przez Ciebie sposób sprawdzić się nie da.
Nie słyszę tego stukania, więc trudno jest mi cokolwiek doradzić, ale jeżeli mechanik faktycznie coś i w jakiśsposób wyczuwa na 2 cylindrze to może bardziej panewkę korbową ?????
Będzie ona stukała cyklicznie i przy gwałtownym dodawaniu gazu nawet głośniej.....zacząłbym od upewnienia się, czy to aby nie ona.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
robertbmw napisał(a):
Luzu na sworzniach tłokowych w taki opisany przez Ciebie sposób sprawdzić się nie da.
Nie słyszę tego stukania, więc trudno jest mi cokolwiek doradzić, ale jeżeli mechanik faktycznie coś i w jakiśsposób wyczuwa na 2 cylindrze to może bardziej panewkę korbową ?????
Będzie ona stukała cyklicznie i przy gwałtownym dodawaniu gazu nawet głośniej.....zacząłbym od upewnienia się, czy to aby nie ona.

Racja , tylko że przy luzie który jest już wyczuwalny to napewno zauważalny by był spadek ciśnienia , czyli kontrolka przy zapłonie powinna by się dłużej palić.
krzysiek88333, Zanim rozkręcisz silnik to może dobrze by było sprawdzić ciśnienie , chociaż dojście do czujnika ciśnienia oleju w isie graniczy z cudem bez ściągnięcia kolektora :niepewny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jest to równie dobry pomysł.
Czujnik cisnienia oleju rozłącza już przy pojawieniu się ciśnienia do 1 atmosfery, a normalnie ciśnienie sięga prawie do 4.
Mogłyby być także słyszalne szklanki, czyli hydraulika zaworowa, ale przy stukającej panewce ciężko jest się w to wsłuchać.

Najlepiej byłoby to usłyszeć i jeszcze lepiej na żywo

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
robertbmw napisał(a):
Najlepiej byłoby to usłyszeć i jeszcze lepiej na żywo

no robertbmw, to czeka cię podróż do kraju :rotfl: :D :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nooooooo......cena za usługę wyrwałaby z butów :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 14:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
heeh... no tez tak mysle! ale mam wujka mechanika takze troszke czystej sie poleje za robote i wyjde bez bidy na tym:D! a co do tego tłuczenia to faktycznie jest ono cykliczne na biegu jałowym powtarza sie co 1- 2 sekund i to jest takie stuk,stuk,stuk,stuk-przewra- i znowu a na wysokich obrotach to tak tłucze ze az sie boje! cos mi wujek mówił tez o panewce ale ze jakby ona to by czujnik od cisnienia swiecił a wszystko jest ok! takze niewiem.....

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
pamiętaj że bmw ma bardzo wydajne pompy i jak jedna panewka puka to nieznaczy że będzie palić się kontrolka ostatnio robiłem facetowi silnik m20 i dwie panewki wydarte do żółtego mało tego w głowicy nie było zaślepki wałka na którym chodzą krzywki zaworowe a kontrolka paliła się dopiero na gorącym silniku zanim przystąpiłem do pracy mierzyłem ciśnienie oleju i co się okazało ;przy 800 obr 0,2 przy 4000 2,4 gdzie czujnik powinien zapalać kontrolkę przy 0,7

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
no w sumie to masz racje! a jak panewka bedzie zjechana to wał tez bedzie przytarty? ile kosztuja panewki tak na oko? i ile wogóle naprawa tego moze kosztowac? i jak to wymienie to auto bedzie smigac jak za starych cdobrych czasów? czy obejdzie sie bez szlifowania wału? wiesz moze jaki jest moment dokrecania panewek w silniku m44??

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 07:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
jeśli chodzi o wał to w zależności od tego jakie będzie miał rysy i jaki owal ale wątpie że obejdzie się bez szlifu, panewki kosztują do 6-ki korbowe 150, główne 200,szlif wału 200 . Jeśli u Ciebie napewno puka panewka to po takim remoncie będzie jak za dobrych czasów tylko trzeba będzie dać czasu, nie wariować zanim się ułoży a jeśli chodzi o dokręcanie to ja wszystko robie na wyczucie, głowicę również i jeszcze nie zdażyło się żebym coś spaprał

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 07:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
dobra panowie dzieki za sugestie i rady w piatek wieczorem sciagne u mechanika miske olejowa i zobacze co i jak, takze koło piatku i soboty napisze co jest za to winne!

[ Dodano: 19 Październik 2007, 23:34 ]
A jednak to była panewka na 2 korbowodzie jest dosc mocno wytarta i wał takze wiec mechanik powiedział ze szlif musi byc zrobiony bo inaczej to nic nie da założenie nowych bo za kilkaset km znów sie zacznie!:(

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL