Witam
Fedor2010 napisał(a):
to teraz pytanie za 100 punktów...
To czym się różni od ASC+T od ASC + DSC??

Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem
„ASC” DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.
Wtedy mamy przycisk
„DSC”. O tym na końcu.
W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.
4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą)
4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .
6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą)
W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:
Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(
CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie.
Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (
EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.
ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych.
Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „
ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli
CBC i
EBV dlatego pojawiło się określenie
„ASC+T” i wiemy teraz co oznacza
„ T” to CBC i EBV
Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.
Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk
"ASC"Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ?
Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.
Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:
- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)
- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)
- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik
ale może świecić na pomarańczowoI zaczynamy:
Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życia
Zapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.
Ale wtedy zapali się również lampka ASC.
Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)
Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego.
I kluczowa dla większości kolegów lampka:
Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!
Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)
Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski
Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)
Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku
"ASC"Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.
Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.
System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :
ograniczyć moment obrotowy silnika
ale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej.
Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”
Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.
Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.
DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej.
Pozdrawiam Krzysiek
Wiem, że odgrzałem kotleta ale zaciekawił mnie ten wpis i chciałbym prosić o sprostowanie. Po rozkodowaniu VIN mojej E36 wychodzi informacja o posiadanym systemie ASC+T a gdy naciskam i trzymam przycisk trakcji to żadna kontrolka ABL nie zapala się. Dzisiaj próbowałem przytrzymać i tak trzymałem 20 sekund i jedyne co to kontrolka ASC się pokazała jakby na stałe bo po każdym kolejnym pojedyńczym naciśnięciu przycisku nic się nie działo, do ponownego włączenia zapłonu. Próbowałem przytrzymać przycisk ASC ponownie żeby lampka zgasła ale nie reagowało już. Aktualnie jeżdzę z błędem czujnika ABS tzn. czasami kontrolka zapalała się sama z siebie, znikała po ponownym odpaleniu auta, czasami sama z siebie tak po prostu przy samym włączonym zapłonie pokazywała się, a ostatnio 3 tygodnie jeździłem cały czas z niedziałającym ABS i ASC aż dzisiaj podczas konkretnej chlapy na drodze gdy odpalam auto po robocie ku mojemu zdziwieniu kontrolki ABS i ASC nie ma. Wiem, że czujnik do wymiany ale że tak po 3 tygodniach ciągłego świecenia nagle potrafi zadziałać i znowu przestać to jest śmiech na sali. Albo działa albo nie... bmki chyba mają to do siebie...
Dodam, że jak zaciągnę ręczny to lampka z literką P wyświetla się a nie wykrzyknik tak jak czytałem tu i ówdzie, a lampki z wykrzyknikiem nigdy nie widziałem w tym samochodzie. INPA sypie błędem 27 brake wear sensor i ten wykrzynik raczej od tego jest ale żadnej kontrolki nie ma, może przepalona.