BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 21:59 
witam,
mam pytanie co do piasty bmw e36
czym rozni sie piasta:
http://image.ceneo.pl/data/products/178 ... -przod.jpg
a:
http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3621551860

bo przyszla mi piasta I i zobaczylem piaste II i mam watpliwosci
dodam ze bmw jest z 1993 r z ABS


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] piasta przod pytanie
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
wieńcem od ABS

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] piasta przod pytanie
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 22:19 
a to jest miedzy nimi jakas znaczaca rozniaca w dzialaniu czy to obojetne czy bedzie to czy tamto?
czy to nie ma jakiegos wiekszego znaczenia?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] piasta przod pytanie
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 23:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
powiem szczeze ze nie wiem,niech się ktoś wypowie kto miał z czyms takim doczynienia.ale na twoim mijscu zobaczyl bym jaka masz w aucie i kupil identyczna

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Obojętnie jak wygląda piasta i jak wygląda wieniec, ma działać. W e36 nie ma różnych jest jedna do wszystkich nadwozi i wersji silnikowych (nie wiem jak z M-ką)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
m-driver,
jeżeli obydwie są do e36 to będzie wszystko działać :P chodzi mi o wymiary i rozstaw otworów.

Jeśli chodzi o wieniec do ABS-u to będzie działać mam u siebie ori 3 piasty z wieńcem jak na fotce z pierwszego linku
i jedną z takim jak na drugim i jest :ok:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:46 
dzieki wszystkim za udzielenie bardzo przydatnych informacji ;) lepiej spytac kogos kto sie bardziej zna niz mila by byc lipa jakas. O bmw trzeba dbac ;)

co do tej pisaty to wymiary sa takie:
WYSOKOŚĆ1 [MM]: 45
WYSOKOŚĆ2 [MM]: 64
ŚREDNICA1 [MM]: 37
ŚREDNICA2 [MM]: 139


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Sprawdź po numerze części...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 22:12 
numery sie zgadzaja ze strona realOEM.com ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
To zakładać... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 13:30 
Dzisiaj podjąłem się wymiany tej piasaty po zakupie klucza 46 mm
wszystko pięknie ładnie kolo sciągnołem i zabieram się za odkręcenie 2 śrub od zacisków hamulcowych kluczem 16 i tyle sobie moglem pokręcić śruba ani drgnie.... :cenzura:
Próbowałem najpierw zwykłym kluczem - nic, młotkiem w klucz - nic, grzechotka - nic i żabką - tez nic, śruby siedzą i nawet nie myślą żeby drgnąć a odkręcane były z rok temu przy wymianie tych metalowych osłon. Spryskałem środkiem odrdzewiającym i spróbuje jutro.
I moje pytanie co teraz?
Czym to odkręcić zwracając uwagę ze śruba już powoli robi się okrągła :suchy:
I czy jest możliwość ściągnięcia tarczy bez ściągania zacisków?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 18:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
m-driver napisał(a):
I czy jest możliwość ściągnięcia tarczy bez ściągania zacisków?


Odkręć zaciski z prowadnic z tyłu za zaślepkami na ampul 6 czy 8 (już nie pamiętam) jarzmo zostaw i tarcza powinna wyjść

m-driver napisał(a):
Czym to odkręcić zwracając uwagę ze śruba już powoli robi się okrągła :suchy:

dobrym pneumatem :)

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 22:57 
Nie pomyslalem troche i tak mysle ze jak skrece kola na maks w lewa strone to bede mogl sprobowac odkrecic kluczem z dobra rura jesli to nie pomoze to sprobojemy tak jak mowisz Mira_s1987 :)
Jutro zdam relacje ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Kolego, nie polecam przedłużek do takich spraw, bo jak zjedziesz śrubę to dopiero sobie roboty narobisz. Wal młotem, lej Colę wymieszaną z WD-40 i odkręcisz :cwaniak:

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 15:09 
Ciężko było ale już wszystko zrobione ;)

Odkręciłem zacisk imbusem 7, wyciągnołem klocki i zostal sam uchwyt zacisku
walilem mlotem w gore i w dol. Na zjechana 16 wbilem nasadowa 15 dwunastokatna i poruszalem i puscilo w tym przypadku nawet WD-40, Penetratol i Cola nie pomogla.
Wykrecilem stara piaste nabilem leciutko nowa duzo walic nie trzeba bylo bo sama ladnie wskoczyla:) Posrecalem zabezpieczenie zagiolem zalozylem tarcze kostki hamlucowe wszystko poskrecalem i dziala ;) teraz trzeba zobaczyc jak hula na drodze ;)
Dzieki wszystkim za cenne informacje ;)
pozdrawiam i Wesołych Świat ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
m-driver,
masz tunele do chłodzenia tarcz ? (czy jak tam na to mówią :P)

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 22:41 
No własnie nie mam od kad ja kupilem sa tylko wolne miejsca w oslonie
a czemu pytasz?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 22:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
m-driver napisał(a):
No własnie nie mam od kad ja kupilem sa tylko wolne miejsca w oslonie
a czemu pytasz?

bo nie wiem czy to przez to przypadkiem ci się śruby zapiekły z przegrzania hamulców (mogę się mylić)
ja ich też nie mam i mam podobny problem z odkręceniem szpilek na przedniej osi w tym roku musiałem wymieniać piastę bo urwało mi szpilkę
bo nie mogłem jej odkręcić ( próbowałem różnych sposobów palnik młot itp.) aż skrzywiłem piastę dostało wibracji i musiałem ją wymienić i podejrzewam że to przez brak tych tuneli sądząc po wyglądzie szpilek z przedniej osi które wyglądają jak by były przegrzane z tyłu są "normalne" i bez problemu się odkręcają i dokręcają.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 23:18 
Coś w tym może być, bo dzisiaj odkręcałem lewe kolo i było ciężko je odkręcić ( piszczało przy odkręcaniu ) i felga tak jakby się przykleiła do piasty/tarczy trzeba było puknąć żeby odeszła a wiadomo jak się ma BMW to nie da się wolno jeździć ( tak powiedział mi Pan Policjant podczas wypisywania mandatu karnego ;p ) i temperatura robi swoje ;)
Trzeba coś poszukać i wstawić to czego brakuje ;)
Czy to może jest powodem może jeszcze ktoś zarzuci swoją wiedzą to się przekonamy ;)


No i nie mam jeszcze czujnika temperatury i nie wiem gdzie ma być jak podłączyć a na wyświetlaczu -37 ;/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Różnice w budowie piasty
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
m-driver napisał(a):
No i nie mam jeszcze czujnika temperatury i nie wiem gdzie ma być jak podłączyć a na wyświetlaczu -37 ;/


To muszisz poszukać kabli zapewne urwanych kolorów nie pamiętam ale za pewne jeden jest brązowy :) w okolicach lewego tunelu do chłodzenia tarcz ( a raczej miejsca na niego :rotfl: )
Sam czujnik powinien być w specjalnym otworze właśnie w tym tunelu, No jak pokazuje -37 to zazwyczaj jest to znak że czujnik się już skończył dosłownie i w przenośni :rotfl: :rotfl:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL