BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 02:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
RobertTOEZ od kiedy to latasz na moich olejach? juz je przetestowales czy wierzysz mi na słowo? :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 10:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
mark.vr89-napisałem przecież, że silnik pracuje bardzo dobrze :D . Słychać to po dźwiękach nazwę to wnętrza silnika ;) przy dodawaniu gazu.
Ten chrobot dla mnie był wkurw :cenzura: , bo wyglądało to tak jakby ktoś-coś niewidzialnego przystawiało małą wiertarkę udarową przez warstwę z kocu w okolicy przodu silnika. Nie miał mi kto umiejętnie dodać gazu w momencie gdy byłem w kanale.
Sam oryginalny łańcuch, to kumpel ze sklepu mógł mi załatwić za ok.50 zł. Zebatkę także w dobrej cenie..... tylko weź wymień kurna ten łańcuch :zakrecony: . Trzeba rozbierać cały przód-zdejmować vanosy-rozrząd(napęd rozrządu-oba łańcuchy) i docierasz do łancucha pompy. Zastanawiałem się nawet czy nie kupić nowego łańcucha i go rozpiąć :rotfl: w stary sposób-tak jak się skracało łańcuchy :wstyd: . Kupić samą zębatkę? i co.. stary łańcuch zacznie
znów rzeźbić nową zębatkę i jeszcze lepsza "orkiestra". Postanowiłem więc na próbę domyślnie-logicznie usunąć progi które mogą być przyczyną stuków-chrobotu. No i trafiłem. Nie do końca, bo jak wspomniałem na gęstrzych olejach przypomina o sobie, ale do lepkości letniej maks "40" nic się nie pojawia od ponad roku. Wcześniej nawet na 5W30 było to odczuwalne.
Jeśli jesteś zdecydowany na millersa to radziłbym pierwszy(premium) lub ostatni(trident) z tych(dla rocznika 2000-2003):
http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
Styczności z tymi olejami nie miałem-patrzę na "Typical Characteristics".
Pawelos666, ja jeszcze nie latam :rotfl: na ineo. Jeździłem na totalu quartz 9000 5W40 i dobrze go wspominam(mam jeszcze w garażu-gdyby był kiepski to wylądowałby w skupie). Dlatego też wierzę Ci na słowo co do ineo.
Dalej mam Ravenol VMO 5W40-ma dopiero i aż 1200km. Drugi z olejów, który wytrzymał w tym silniku ponad 1000km i ponad miesiąc :rotfl: :rotfl: .
Chociaż zastanawiam się nad ineo mc3 5W30. Zawsze mnie coś kurna kusi :zakrecony: :rotfl:. mam dosyć olejów. Do głowy muszę najpierw sobie dolać!!!
A sam radzę statoil lazerway LL 5W30 lub któryś z ravenoli-ów

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 10:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
RobertTOEZ napisał(a):
Dalej mam Ravenol VMO 5W40-ma dopiero i aż 1200km. Drugi z olejów, który wytrzymał w tym silniku ponad 1000km i ponad miesiąc :rotfl: :rotfl: .


Będę go testował przy kolejnej wymianie oleju :) Jakie ma plusy na innymi ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 11:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Tutaj pojawia się ravenol, chyba 2 razy:
http://www.2112.ru/showthread.php/23726 ... 6a0c90d1d7
M.in. "Масло Ravenol 5w40 пробег 140 000 двигатель Мitsubishi 4G63 Airtrek" i gdzieś dalej, jak gość odczyścił nim silnik.
Strona ruska, troszkę inna od przytoczonej przeze mnie kilka miesięcy temu. Czasem warto do nich spojrzeć, bo sami badają to co gdzie indziej wyprodukowano i "małpują" lub kradną tak jak np. fabrykę opla-powstał moskwicz, a na poczatku bloki silników miały jeszcze tłoczenia opla :rotfl:
Chociaż głowicę, miskę rozrząd, tłoki rozbierałem-wjjmowałem i czyściłem, to ten ravenol vmo dalej czyści-dosyć szybko ściemniał i nie z winy myślę słabej jakości. Przy odpalaniu zimnego silnika nie ma charakerystycznego chwilowego jazgotu-klekotu napełniania się rozrządu.
Jest jeszcze oryginalny(tak myślę)-nie da się go kupić od tak w jakimkolwiek sklepie. Chociaż kumpel ze sklepu mowił mi, ze w nowym roku chyba będą się starać nawiązać kontakt z przedstawicielstwem w Poslce, bo coraz więcej ludzi się pyta o ravenol. Czyli powoli zaczniemy "MY"
robić ravenol, a takie cuda niewątpliwie umiemy :wsciekly: :cenzura: :mad: .
No i pozostaje cena-wolałbym 2 razy wymienić ravenol w przeciągu 15tyś km niż jeździć na jakimś cudzie 2 razy droższym przez te 15tyś. km. i płukać hgw czym.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
RobertTOEZ napisał(a):
Chociaż zastanawiam się nad ineo mc3 5W30. Zawsze mnie coś kurna kusi


polecam :) :cwaniak:

Bobby Vintage u Ciebie smialo starczylby TOTAL 5w40 quartz tez bedzie czysto i wystarczająco dobrze dla silnika, sprawdzony przeze mnie olej na wielu silnikach, ostro kreconych, to nie diesel z fapem/dpf-em zeby lac tam nie wiadomo co z api SN

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Ten Ravenol VMO 5W40 dostępny jest tylko w opakowaniach 1 litr ?

mark.vr89 napisał(a):
Gdy dobieram olej na oficjalnej stronie Miller'sa po wklepaniu parametrów mojego auta pisze że należy kupić olej a) czyli TRIDENT 5W40. Lecz w specyfikacji nie ma zaznaczonej normy BMW Longlife 98 choć pewnie olej ten spełnia tą normę skoro na stronie millersa wybiera właśnie ten rodzaj.

Natomiast olej b) czyli XFS 5W40 ma w parametrach wpisaną normę BMW Longlife 98 czyli teoretycznie nadaje się do mojego auta, ale martwi mnie to że nie mogę tego oleju namierzyć na oficjalnej stronie Miller'sa

Który z nich wybrać? Czy oba będą dobre? Pomimo tego że na stronie producenta przy oleju TRIDENT nie ma wzmianki o normie BMW, jestem skłonny bardziej kupić gdyż system dobierania oleju wybiera właśnie ten olej. Co o tym myslicie?


Millers premium XFS 5W40/5W50 został wycofany jakiś czas temu. Teraz zamiast niego w serii 'premium' jest Millers XF LL 5W40/5W50 - XF LL choć olej praktycznie do 'wszystkiego' (bo wersja 5W40 nadaje się też do tdi pd) to jest chwalony i podobno rónie dobry co starsze XFS'y.

Tańszy odpowiednik Millers Trident 5W40 też jest w pełni syntetyczny i dostępny bez problemu w dobrej cenie - możesz go śmiało wlewać do R6 bo spełna to co powinien i jest syntetyczny choć fakt, że millers nie wypisuje na nim bmw LL (choć są też wersje LL 04 Tridenta to podobno klasyczny ma lepsze własności utrzymujące motor w czystości).

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 09:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Odnośnie ravenola, to w jakim opakowaniu-1l czy 4l zależne jest od stanu w ich magazynie. Czasem wybranego w ogóle nie ma.
http://sklep.ravenol.pl/37-oleje-silnikowe#
i lepiej jak zwykle skonfrontować dobór oleju z:
http://www.ravenol.de/home.html
Przekładniowe można znaleźć w ofercie na różnych adresach internetowych, ale silnikowych ja konkretnie nie znalazłem.
I Panowie, ja nie twierdzę że "ravenol is the best" tylko stwierdziłem iż niemieckie oleje są dobre i ich cena także.
Ravenol VMO 5W40 wziąłem do swojego samochodu, chociaż na pierwszym miejscu do mojego jest Ravenol 0w40 ssl-którego obecnie nie mają.
Na niemieckiej stronie do mojego zalecają zupełnie inne oleje-na pierwszym miejscu jest Ravenol Hydrocrack Synth. HCS 5W-40.
Także tu jest też "kogel mogel", tylko myślę że jeszcze oryginalny.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 18:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25
Czyli LL 04 nadaje się również do starszych silników bo jest to po prostu uszlachetniony olej w stosunku do LL 98, dobrze kminie? W sumie na logikę biorąc nic co nowsze nie powinno zaszkodzić ale wolę się upewnić, z tymi nowymi wynalazkami to róznie bywa. Zalałbym XF LL 5W40 i ktoś by mi nagle napisał że muszę zmieniać olej na Tridenta bo musi być norma 98 xD

Jeszcze nie wiem którego wpuszczę bo kasy mi nie szkoda na takie rzeczy. Ważne aby był jak najlepszy dla mojego duzego resoraka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
mark.vr89 napisał(a):
Czyli LL 04 nadaje się również do starszych silników bo jest to po prostu uszlachetniony olej w stosunku do LL 98, dobrze kminie? W sumie na logikę biorąc nic co nowsze nie powinno zaszkodzić ale wolę się upewnić


Tak, oleje spełniające nowsze normy charakteryzują się głównie zmniejszoną zawartością siarki i popiołów, aby mogły być stosowane z nowoczesnymi katalizatorami i filtrami cząstek stałych. Może jakiemuś klasykowi mogłoby to zaszkodzić, ale M52 powinno być jeszcze wdzięczne :P

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 19:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tyle że oleje low-saps (ze zmniejszoną zawartością siarki i popiołów) nieco gorzej chronią silnik. Teoretycznie ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Bez problemu można kupić podobno znakomity olej, który nazywa AMSOIL 5W40 SYNTHETIC FULL SAPS EUROPEAN CAR FORMULA i mamy full sapsa Bmw LL01. Cena nie najniższa bo 5L za około 210zł.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 17:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Cześć
Moim zdaniem do M52 lepiej jest wlewać oleje z normą LL98 lub LL01. LL04 dla tego motoru będzie gorszą opcją.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
RobertTOEZ napisał(a):
chociaż na pierwszym miejscu do mojego jest Ravenol 0w40 ssl-którego obecnie nie mają


Bo im cały zapas wykupiłem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 16:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
bastaz, jeździsz na tym Ravenolu w M54 ?

Ja w zasadzie chyba pozostane przy Tridencie 5W40 bo nie ma co zmieniać tak dobrego oleju, gdy silnik się z nim dogaduje i mało go bierze. Z drugiej strony ten Ravenol VMO 5W40 to też PAO i cene niską: http://sklep.ravenol.pl/samochody-osobo ... 0-vmo.html

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wlej sobie QUARTZ INEO MC3 5W30 i przy benzynie nie patrz tak na sklad oleju, najlepiej na tym wyjdziesz wyzsze api ma niz ten ravenol co tu piszecie, a jesli zacznie go lykac to QUARTZ ENERGY 5W40 z parametrami tego ravenola, tylko ze duzo tanszy, ten olej bedzie aż za dobry do tego silnika. na tych olejach silniki "odmulają się" nawet stare dziady bardzo polecam za ta kase nie znajdziemy nic w klasie API SN dla pierwszego i SM dla drugiego. te dwa oleje sa oczywiscie dedykowane do m54. ja to mam w kazdym aucie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 grudnia 2013, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
!kuchar napisał(a):
bastaz, jeździsz na tym Ravenolu w M54 ?


Ano:)
Na razie zrobiłem ok. 1500km i muszę powiedzieć, że do tej pory zeżarł mi jakieś 100ml (a czerwone pole silniczek widział kilkanaście razy). Przed wymiana silnik się płukał 2h (Valvoline engine flush) z kilkoma przygazowkami.

Cena tego oleju byla zacna przy tym co oferuje (0w-40, PAO i LL-01).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 grudnia 2013, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Długo płukałes. Szczerze mówiąc bałbym się tyle płukać. Do tej pory trzymałem się zaleceń producentów choc to podobno zdecydowanie za krótko. Jeśli miałbym płukać dłużej to kupił bym BG109 i płukał 45min tak jak jest zalecane w przypadku tego produktu (który w dodatku jest silniejszy od płukanek LM, Millersa itp.).

Mi wciąga 150ml Tridenta na 1000km więc nie ruszam.

W M54B22 u mojego ojca przez ponad 3kkm nie ubyło nic - oliwa ta sama a zmiana poprzedzona płukanką.

Ravenol ma fajną cene. Jeden z najtańszych polecanych olejów PAO jakie można dostać na rynku.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 08:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
!kuchar napisał(a):
Długo płukałes. Szczerze mówiąc bałbym się tyle płukać. Do tej pory trzymałem się zaleceń producentów choc to podobno zdecydowanie za krótko. Jeśli miałbym płukać dłużej to kupił bym BG109 i płukał 45min tak jak jest zalecane w przypadku tego produktu (który w dodatku jest silniejszy od płukanek LM, Millersa itp.).


Ja zawsze płuczę minimum pół godziny płukanką LM`a, 15 min to za krótko żeby ruszyć albo chociaż zmiękczyć mocny nagar.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 14:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Bobby Vintage napisał(a):
!kuchar napisał(a):
Długo płukałes. Szczerze mówiąc bałbym się tyle płukać. Do tej pory trzymałem się zaleceń producentów choc to podobno zdecydowanie za krótko. Jeśli miałbym płukać dłużej to kupił bym BG109 i płukał 45min tak jak jest zalecane w przypadku tego produktu (który w dodatku jest silniejszy od płukanek LM, Millersa itp.).


Ja zawsze płuczę minimum pół godziny płukanką LM`a, 15 min to za krótko żeby ruszyć albo chociaż zmiękczyć mocny nagar.


Dopiero po ok 60min zaczynają sie rozpuszczać osady w silniku , więc płukanie silnika te 15-20min jak pisze na opakowaniu nie wiele daje. Ostatnio płukałem silnik m54b30 płukanką Millersa 60min z przegazówkami do ok 2-2,5tys obr( z przyczyn wiadomych). Przy następnej wymianie oleju bd płukał jeszcze dłużej - myśle, ze 90min bedzie ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Tez właśnie jestem przed wymiana +płukaniem i chce to robić min 80 min.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL