BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
pawelos666 napisał(a):
XRWD napisał(a):
Ja na przodzie mam od 7 miesięcy tarcze brembo i nic nie koroduje ale zobaczymy po zimie.

tak ? to polej miejsce tarczy tam przy piascie piana aktywna na myjni i poczekaj 5h. jak felga zaslania tarcze to nie widac tego. jesli brembo to tylko wersja painted


Obrazek
No już mi nie mów jak mam patrzeć :piwo: z mojego zdjęcia widać że moja wersja tarcz chociaż nie jest nacinana jest:

- Trcze malowane w technologii UV
(Powlekane tarcze są chronione specjalną powłoką antykorozyjną umieszczoną na piaście i na zewnętrznej krawędzi tarczy. Dzięki temu te elementy zachowują oryginalny wygląd i funkcjonalne cechy charakterystyczne, jednocześnie oszczędzając czas podczas instalacji, ponieważ te tarcze nie wymagają czyszczenia i odtłuszczania.

Te tarcze są idealne do samochodów z aluminiowymi felgami i dla kierowców, którzy dbają o detale pojazdu.)

- Tarcze „High Carbon”
(Dzięki zoptymalizowanej bezwładności cieplnej, tarcze Brembo High Carbon zmniejszają wibracje i hałas. Te produkty są rezultatem zastosowania technologii Brembo, jak również drobiazgowo kontroli procesu produkcji w odlewni firmy. Pozwala to na dokładne zróżnicowanie składu chemicznego żeliwa, zwiększając procentową ilość węgla w tarczach High Carbon.​)

-Tarcze ze śrubami mocującymi
(Brembo dodaje również zestaw śrub mocujących w tym samym komplecie, co tarcze, po to by montowanie tych elementów było łatwe, bardziej wydajne i bezpieczniejsze.wydajne i bezpieczniejsze.)

pawelos666 napisał(a):
XRWD napisał(a):
to w linkach to jest dziadostwo dla emerytów, tarcze brembo jeszcze ujda ale klocki tam sa ferodo standardowe FDB, nie FDS czy FCP
a te z pierwszego linka nacinane i wiercone to nawet nie skomentuje, takie cos nic nie daje. hamowanie daje wspolczynnik tarcia i mieszanka klocka, a nie bajerancka tarcza. jeden klocek piszczy drugi nie. zalezy tez od zaciskow, ramienia sily, pompy oraz montazu


Obrazek
moim zdaniem te tarcze z linka to lipa bo będą korodować jak u kolegi pawelos666 i z racji tego że nie są HC mogą też piszczeć.
Więc brembo "brembowi" nie równe i pewnie u innych producentów sprawy mają się podobnie są lepsze i gorsze serie.

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ma byc znaczek przy pedzelku i przy HC, jak jest przy pedzlu to wtedy jest painted, moje nie koroduja bo ja mam painted, poprzednie zdjecie bylo subaru z gladkimi ja mam nacinane w bmw
brembo max sa troche inaczej malowane jest na czarno malowane miejsce przy piascie, roznie to robili kiedys bylo malowane na szaro matową farbą... teraz na ciemny czarny
widzialem tez pudelka z tarczami ktore sa zabezpieczone przeciwkorozyjnie ta metoda uv maxy a na pudelku nie maja pedzla

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 grudnia 2013, 19:23 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 16:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 42
Posty: 6404
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
XRWD, pawelos666, no dobra to w takim razie jak to jest be to moze rzucicie jakims linkiem? :]
tarcze przód + klocki do tego,chce sie zamknąć w 400zl,tyłu nie ruszam bo jest ok

dostałem jeszcze taki cennik od kolegi z 5er,pracuje w sklepie moto
tarcze P:
brembo 155/szt
trw 165/szt
samko (wloskie) 95/szt
febi 120/szt
zimmermann 158/szt

klocki P
brembo 138
trw 158
samko 95
zimmermann 145

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
XRWD napisał(a):
Ja brał bym tarcze brembo na przód/tył i klocki zimmermann przód/tył (taki zestaw dobrze hamuje i nie pyli felg) do tego czujniki np: textar (czy co tam aktualnie jest na promocji) i koniecznie jak dawno nie wymieniałeś to nowy płyn hamulcowy np: textar.

ceny do e39 520i (tak na szybko z neta )

tarcze brembo przód 300zł

klocki przód zimmermann 120zł

czujnik przód textar 24zł

płyn hamulcowy 1L 20zł

sam mam na przodzie brembo i zimmermanny i jestem zadowolony na tyle mam tarcze textar i klocki zimmermanna z hamowaniem jest ok ale już widzę że textary zaczynają zmieniać kolor na lekko "rudawy" a z przodu tarcze brembo wyglądają jak bym je dopiero wyjął z opakowania:P


Trochę wcześniej ci napisałem co ja bym brał na twoim miejscu :) na priv podeśle ci nazwy sklepów godnych uwagi, ale pewnie je znasz.

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dobra dobra...
juz nie przesadzajcie, sprawa wyglada tak:

tarcze:
brembo coated line painted - 09.6924.11 godne montazu
brembo max <---------------------- bedzie tansza 09.6924.75 dla 320i 150km e39 , 296mm godne montazu
zimmerman coat 150.1284.20, godne montazu
textar pro 03 lub 05 np 92075003 lub 92075005 <--- tu wyjatkowo mozna polecic produkt ale tylko ze wzgledu na to że robią to niemcy i prawdopodobnie z tego produktu korzysta BMW robiac obecnie OE BMW tarcze, ale to sa przypuszczenia, tarcze sa identycznie znakowane, zreszta kto mialby robic dla BMW tarcze jak nie niemiecka firma :) ? w kazdym badz razie produkt jest przetestowany i nawet tarcze z kodem ...01 bez HC i bez warstwy antykorozyjnej czyli bez PRO dobrze zostaly sprawdzone, stad wysoka cena w katalogach Inter Cars
tarcze ate - nie bo teraz to sa kombinowane sprowadzane import idzie z roznych krajow, pewne sa tylko te ze znaczkiem OZ (Otto Zimmermanna) pakowane w pudelka Ate, tak własnie Zimmermann im robił tarcze dlatego były dobre, reszta to teraz loteria

producentem tarcz w Europie sa 3 firmy: Brembo, OZ, Textar (prawdopodobnie robi specjalna serie tarcz tylko dla BMW)

klocki:
textar <-------- mieszanka t4070, numer klockow 21990
ferodo FDB 1073
jurid 571880J-AS
zimmermann - nie, bo sie nie montuje na montaze fabryczne z tej firmy, nie sa firmą od materialow ciernych (dlatego nie zakladac ate, bosch, zimmermann, bo to sa wynalazki, a jak wiadomo kazda firma ktora robi wszystko nie robi tego zbyt dobrze)

wszystko dla e39 320i 98 rok, 150km

jak chcesz moge Ci zalatwic z pewnego zrodla. jak potrzebujesz fds to smialo montuj i nie sluchaj co pisza na forach klocki sie uloza po 5000km, hamulce sa dosyc mocne zeby pasazer walil glowa w airbaga :D tylko wszystko z glowa trzeba dotrzec konkretnie muczą przy hamowaniu, o pisku nie ma mowy przynajmniej z tarczami Brembo, na poczatku po 1000km to to nie hamowalo wogole porownujac skutecznosc po przejechaniu 5000km - przepasc

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Koledzy co sadzicie o tarczach i klockach firmy Kraft? Znajomy akurat zajmuje sie sprzedaza czesci i jakis czas temu proponowal mi ten zestaw hamulcowy ale ja zostalem przy ATE.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] tarcze i klocki
PostNapisane: 31 grudnia 2013, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
klocki polecam fdb1073 ferodo. masz wszystko wypisane na przod wyzej. na tyl kupujesz fdb1075. Ate i Kraft to najgorsza jakosc i w tej chwili ruletka. Kup niemieckie textar . Dla ate tarcze robil kiedys Zimmermann i bylo w pudelku na tarczy logo OZ, potem zaczal sprowadzać tarcze i jest obecnie pakowaczem przy wielu modelach. Zdarza się bardzo często, że ktos zalozy Ate i sie wichrują juz przy 300-500km. Do zwyklej jazdy bez szalenst zalozylbym tarcze textar pro i klocki ferodo FDB (jakosc OE) ewentualnie tarcze textar i klocki textar, lub zwykle tarcze brembo HC painted i klocki ktoreś z wczesniej wymieninonych. Na tył możesz założyć nawet zestaw BOSCH-a ja dla oszczednosci lub polaczyc tarcze bosch z normalnymi klockami takie jak np ferodo fdb. jednak osbiscie dałbym textara tarcze wszedzie bo jest 10-20zl na tarczy roznicy pomiedzy boschem a textarem pro, ale na przód tego nie rób. I w zadnym wypadku klocki BOSCH na przednia oś czy tarcze, bo piszcza, nie hamują tak dobrze jak Ferodo FDB. Na tylnej także bedzie pisk. Same tarcze bosch na tyl sie nadaja. Jesli ktos jest zapalencem montuje klocki Ate, ATE Ceramic, BREMBO ale takie produkty to KIT w zadnym aucie nie bylo to montowane. W branzy motoryzacyjnej takie rozwiązania sa pomijane. Mozna jeszcze uzyc tarcz Zimmermann gladkich nie beda parchem zachodzić i to mozna polaczyć z ferodo FDB, lub textarem. Zimmermann klocki odradzam do tarcz Zimmermanna montujcie to co montuje sie na montaze fabryczne do bmw, vag, mietka, porsche, unikajcie wynalazkow. jezeli kogos nie stac na wypasione klocki z mieszanka sportowa typu hawk usa, czy ferodo perfomance, to niech kupi chociaz angielskie ferodo fdb premier, firma jest montowana fabrycznie w seacie, audi, vw, skodzie itp

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL