BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 10:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Przekopiowałem treść z lpg-forum, stąd tak oficjalnie :rotfl:
Ale panowie, pomóżcie co.

Witam serdecznie. Zacznijmy od tego, że posiadam E39 540i, w którym w marcu br. założyłem gaz w jednym z warsztatów polecanych na forum. Taka specyfikacja mniej więcej:

STAG 300 8 cyl.
Hana H2000 Zielona + adaptery przelotowe aluminiowe 8szt.
2x reduktor AC R01 + elektrozawór BFC fi8mm
butla toroidalna STAKO 650/240 61l
wielozawór type EXTRA fi8mm
przewody FARO fi13mm (nie miedź)
2x filtr Certools F779C Glass Fiber
wlewu gazu pod klapką obok wlewu paliwa

Od czasu montażu pojawiał się problem ubytku płynu chłodniczego, gdzie przed instalacją był robiony cały układ na rozebranym silniku do zera. Więc dolewałem płyn. Nie byle jaki, bo Castrola 20+ PLN/1L. W końcu tak się zeźlił, że przegrzał głowice. No to remont praktycznie całego silnika, auta na 3 m-ce brak. O kosztach wolę nie wspominać... Wczoraj pojechałem do warsztatu, aby coś z tym zrobili, bo wyeliminowałem każdą jedną możliwość ubytku. Okazało się, że węże na reduktorze za mocno naciągnięte i stąd się leje. Ja nie jestem mechanikiem, a skoro mam na gwarancji, zostawiam zrealizowanie naprawy specjalistom. Panowie zrobili, powiedzieli, że wszystko teraz będzie cacy i nie ma prawa się lać. Powrót, zostawiłem auto na mniej więcej 5h pod domem, po przyjściu plama jeszcze większa niż zwykle. Dokładnie w tym samym miejscu. Teraz się zastanawiam, czy z racji spartolonego montażu od samego początku, ubiegać się by wzięli na siebie mój remont silnika i wypłacili z ubezpieczenia? Jeżeli Panowie nie będą chcieli się dogadać, zastanawiam się nad drogą sądową, a z racji wykonywanego zawodu nie będę miał z tym problemu. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy jest to możliwe, aby tak wszystko się spieprzyło.
Poniżej zdjęcia, jak leje. Mam ich więcej, te akurat są z dzisiaj/wczoraj.

Obrazek
Obrazek

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Racibórz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127253
Cholera, u mnie jest podobnie tylko że plama o wiele mniejsza, nie sądziłem, że to może być przez instalację LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
No ja mam w nadkolu 2 reduktory, więc stąd w tym miejscu plama.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Takie sprawy to tylko sad ale cos roznie widze powodzenie sprawy. Warsztat na 101% sie wypnie.
Silnik w takich przypadkach musi byc rozebrany przez bieglego, ktory musi jednoznacznie wskazac sposob montazu gazu jako winowajce przegrzania.
Dwa Ty widzac wskazowke na idaca w strone czerwonego pola powinienes starac sie wystudzic motor i nie kontynuowac jazdy. Chyba, ze bylo inaczej?

Druga rzecz nie raz widzialem lub slyszalem o przypadkach, ze po wyjezdzie od mechanika cos sie usralo w aucie i nie byla to niczyja wina.
Nie bronie warsztatu ani nie winie Ciebie ale aby dochodzic swego trzeba miec stuprocentowa udokumentowana pewnosc kto lub co zawinilo.
Co do wycieku to postaw auto tam gdzie go usuwano i niech szukaja przyczyny przy Tobie i niech ja usuna.

A propos sprawy odszkodowania to zbierz wszystkie papiery i idz z tym do rzeczoznawcy/bieglego po opinie, zaplacisz pare setek ale bedziesz wiedzial czy jest sens ciagnac to dalej.

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 12:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
szwaglu napisał(a):
Więc dolewałem płyn. Nie byle jaki, bo Castrola 20+ PLN/1L.


Co ma cena płynu do problemu,który miałeś? :) Problemem to była nieszczelność układu, którą powinieneś szybko usunąć, a z tego co piszesz tylko dolewałeś płyn. Chyba chcesz powiedzieć,że nie dolewałeś wody jak inni tylko dobry płyn, ale to za mało. Układ się zapowietrzył , temp. skoczyła i przegrzałeś silnik.
Czy wtedy byłeś w warsztacie by usunęli nieszczelność i czy masz na to dowody?
W sądzie nie masz szans, ponieważ jeżdziłeś niesprawnym autem świadomie wiedząc o poważnej usterce.

Teraz robisz ten sam błąd i znowu przegrzejesz silnik. Natychmiast niech usuną nieszczelność, odpowietrzyć i sprawdzić działanie układu.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
marekb napisał(a):
Co ma cena płynu do problemu,który miałeś?


=

szwaglu napisał(a):
Przekopiowałem treść z lpg-forum, stąd tak oficjalnie



Oczywiście, że jak wskazówka szła na czerwone pole, to nie kontynuowałem jazdy, włączyłem ogrzewanie itp. No cóż, sam usterkę zlokalizowałem, w poniedziałek odstawiam auto.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 15:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
jest to możliwe że coś spartolili i silnik szlak trafił...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Remont głowic, co dalej?
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 16:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kto to robił ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL