BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 14 grudnia 2013, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Pacjent BMW E46 328i z 98 roku

Silnik M52TUB28

Problem:

Wyciek płynu chłodzącego z chłodnicy średnio litr na 200 km

Diagnoza:

Przy użyciu pompki specjalnej do pompowania ciśneinia w układ chłodzenia widać, że cieknie z jedengo meijsca leci wręcz ciurkiem po bloku silnika i podczas chodzącego silnika pewnie odparowuje, obecnei czuje płyn w nawiewach jak silnik nagrzany, czyli odrazu odparowyuje.

Miejsce problemu:

Wygląda na to że to są oringi czyli numer 7 przewodu 6 i 8 (są one chyba plastikowe te przewody)
Ze schematu: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... /sN#part08

Są to przewody od układu chłodzenai ogrzewania (rurki plastikowe)

Mam nadzieje zę to smae oringi a rurka peknięta nie bedzie.

Naprawa:

Czy trzeba ściągać kolektor ssący do tej operacji? czy da rade to wymienić bez sciągania kolektora? Chodzi mi o śrubki numer 9 które są gdzieś pod kolektorem a pewnie trzeba je odkręcić.

I teraz pytanie do tych co już to robili czy zdarzyło sie wam ze rurka pękła? Sama z siebie lub przy wyciąganiu.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 01:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Na podstawie swojego(powinno być to samo):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Radzę Ci zaopatrzyć się przynajmniej w rurkę z której złącza z głowicą cieknie.
Żeby dostać się do rurki nr 8 wg mnie trzeba na pewno zdemontować kolektor ssący.
Ja gdy zdejmowałem głowicę, to wysuwając rurkę nr 8 z głowicy w sposób jak najbardziej delikatny i tak nie ustrzegłem się tego, że kawałeczek jej po prostu został w głowicy. Jak sobie przypominam, to tam są 2 oringi. Końcówka rurki(kołnierzyk za rowkiem), trzymająca oring wchodzący głębiej została w głowicy. Materiał rurek wsunięty wewnątrz głowicy stracił już swoją wytrzymałość, jest przegrzany i wchodzi w reakcję z płynem-tak swierdziłem. Może to tylko w moim tak było. W każdym razie zamówiłem tą 8-mkę i zanim doszła to i tak na słowo honoru wsunąłem starą razem ze starymi oringami.
Wcześniej oczywiście oczyściłem dokładnie otwór w głowicy i końcówkę rurki, której się dokładnie poprzyglądałem i stwierdziłem że może jeszcze wytrzyma.
Gdy złożyłem silnik, to kurier :cenzura: dostarczył rurkę :mad: . Leży na półce, a ja mam nadzieję że stara jeszcze wytrzyma bo nie chce mi się zdejmować kolektora. Naprzyglądałem się jak mogłem i ja niestety twierdzę, że żeby wymienić nawet same oringi rurki nr 8 to trzeba zdemontować kolektor. 8-mka dosyć głęboko wchodzi w głowicę i nawet gdy miałem zdjęty kolektor, to trochę się namordowałem żeby ją wysunąć-nie chciałem uszkodzić ale jednak się stało.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 11:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
A powiedz mi wyjmowałes też rurke numer 6? Bo wydaje mi sie że cieknie mi tylko z tej numer 8 noi jednak przekonałeś mnie kupie ją zeby nie mieć problemów :D ale chciałbym odrazu zmienić oring na rurce numer 6 tylko jak z nią tez jest problem a kosztuje 3 razy tyle co numer 6 to chyba sobie odpuszcze o ile z niej tez nie cieknie ;D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 12:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przyznaję się bez bicia-6-tki nie ruszałem. 8-mkę musiałem przy zdejmowaniu głowicy.
6-tka może łatwiej wyjść, bo nie jest tak termicznie katowana-nią przepływa płyn o niższej temp. niż w 8-ce(powrót z nagrzewnicy) i jest dalej od głowicy.
Trudno mi się na temat 6-tki wypisać.
8-mką tłoczony jest płyn o temp. jaką osiąga płyn w bloku-głowicy i kierowany jest do nagrzewnicy.
Jakby komuś zablokował się termostat(na zamkniętym) to może ustawić ogrzewanie na maks(32C) wentylator na full i do domu-warsztatu się "nagrzany" doczołga :D -nagrzewnica jest mini chłodnicą.
Masz kasę-idziesz na całość, nie masz-to lepisz tak jak ja albo nie kupujesz używanego BMW(Będziesz Miał Wydatki-BMW).
Idę do garażu, bo mi pompa zaczęła puszczać po płukaniu układu chłodzenia :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 12:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
No wydaje mi sie, ze mi leci z tej 8, bo gdzies po bloku jka by z niej płynie, wieć jak da rade ja wyjać bez ruszanai tej drugiej to spoko ;D nie rusze jej tylko tamtą :D Obym potem drugi raz nie musiał tej drugeij robić :D jednak mam nadzieje zę jak zdejme filtr oleju i pompe wspomagania to będzie jakieś dojście aby nie ściagac kolektora ssącego ehh, bo mam LPG i to pochowane tak ze nie widać że instalka jest i wiem ze zajeło mi to chowanie pod kolektorem jeden dzień, i jak bym miał znowu ściagac koelktor i chować lpg to 2 dni z głowy a garazu nie mam ;/

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 21:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ipe-access
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... e-manifold
Jeśli zajdzie konieczność wymiany kompletnej rurki nr 8, to tu masz zaznaczoną drugą śrubkę(można się do niej dostać tylko po odchyleniu lub zdjęciu kolektora!!!-od spodu ni chu, ch...!), wkręciłem ją żeby nie dostać zamętu gdzie która była:
http://imageshack.us/photo/my-images/854/1tt4.jpg/

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
A jak myślisz jest szansa odchylić tą rurke po odkręceniu tej sruby odrazu przy gnieździe w głowicy zeby te uszczelki wymienić (jak by rurka była cała) czy też trzeba odkręcać tą drugą śrube 9?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 21:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
ściagnij kolektor, te rurki tak siedzą (jeśli nie były wcześniej ściągane) że trzeba się na prawdę trochę namocować żeby je wyjąć.... Przy okazji musisz mieć mega farta żeby nie wyszły w 2 częściach. 99% przypadków to wychodzi rurka z jednym oringiem a druga czesc rurki z drugim oringiem zostaje w głowicy/bloku

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 21:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przyglądnij się zdjęciom w podanym przeze mnie pierwszym adresie. Jak tylko uda Ci się odkręcić nakrętkę(klucz 10mm) to możesz próbować...
Tylko uwierz mi, że ja przy zdjętym kolektorze długo kombinowałem, podważałem równomiernie i ciężko było ją wysunąć.
Bez odsuwania kolektora, trzeba by zdejmować całą obudowę-podstawę filtra, a to niepewna robota bo trzeba by mieć pewność że rurka wyjdzie cała i będzie zdrowa z tej strony.
Na zdjęciach w tym pierwszym adresie kolektor jest odsunięty i gość miał troszkę miejsca do manewrowania.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Dobra, dzięki to zamwiam nowa rurke zeby potem nie płakać i jak pogoda pozwoli to ją wymienie przed śniegiem jeszcze :D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] silniki M52TU/M54 wyciek płynu chłodzącego z rurki.
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Potwierdzam, aby wymienić tą rurke trzeba ściagac kolektor :P u mnie rurka także była pęknięta kawałek został w środku :P Nowa juz założona i śmiga :D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL