BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 18:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
Dwa miesiące temu wymieniłem olej, ale nie skasowałem inspekcji. Zrobiłem to dziś, i gdy już miałem podłączony laptop postanowiłem sobie odczytać błędy. Zadowolony ze wszystkiego pomyślałem, że włączę jeszcze silnik skoro laptop jest podłączony. Włączył się, ale strasznie szarpał na biegu jałowym, bez dodania gazu. Po chwili przestał, a że wiatr wiał od tyłu auto znikło w niebieskim :evil: :evil: dymie. Masakra. Chwilę dymił, a potem już tylko przy dodawaniu gazu. Wcześniej widziałem jak poddymia, ale nie miałem osoby w pobliżu która nie była by daltonistą i była w stanie powiedzieć kolor dymu. Zrobiłem odczyty
Obrazek
Dodam, że wartości wszędzie wynosiły 0.0 gdy silnik osiągnął 1750 obr/min. A aby było ciekawiej szarpał jeszcze przy około 1100 obr/min. Bez różnicy czy ciepły czy chłodny.
Oczywiście wszystkie filtry w tym odmy wymieniane na czas.
Jakieś sugestie od czego zacząć zanim pojadę na sprawdzenie kompresji?

P.S. Jeśli temat był to sorki, ale albo ja, albo szukajka jeszcze świąteczni.
Wesołych świąt :)

P.S. 2
Spaliła mi się pompka (2 lata temu) przy webasto top z/c. Podeślijcie jakieś linki do takiej jaka jest przy tym, bo przez 2 lata zgubić się mi zdążyła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 06:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Z tego co widać na zrzucie ekranu to masz do dokładnego sprawdzenia wtryski. Demontaż i do serwisu boscha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 15:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
pryjom napisał(a):
Z tego co widać na zrzucie ekranu to masz do dokładnego sprawdzenia wtryski. Demontaż i do serwisu boscha.

przed serwisem zamien wtryski miejscami.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 15:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 164
Lokalizacja: Brzostek Podkarpacie
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
witam a do czego jest ten test w inpie myslalem ze do wtryskow jest ten drugi pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
A jak to mam rozumieć? 1,2,6 dobre, a 3,4,5 złe bo komputer dolewa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: m47d
zrób sam przelewy, bedziesz pewny czy wtryski siedzą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
czarny226 napisał(a):
zrób sam przelewy, bedziesz pewny czy wtryski siedzą

Albo ironia, albo nie wiem o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
odpowie ktoś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Caly bajer szarpania spowodowala inpa. Czasem tak wlasnie sie dzieje, jak wejdzie sie w zakladke korekt na wtryskach. Nie powiem Ci dlaczego, bo nie wiem. Nie ma reguly z jednym autem sie polaczysz bez problemu a z drugim zaczyna szarpac. Mi sie to przydarzylo w e39 aut '03. Disem problemu nie bylo.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
U mnie szarpało, ale jak wchodziłem jedno okienko dalej (F6), tam na każdym wtrysku jak by pokazywało obroty silnika. Szarpania wynikało moim zdaniem z faktu, że nie domagał wtedy jeden wtrysk i komputer zerował korekcje - to tak moim zdaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
Dobra. Wiem już od Was co z poszarpywaniem, a co to znaczy samemu zrobić przelewy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Test przelewowy można wykonać podpinając w miejsce wężyków przelewowych menzurki (ja podpinałem duże strzykawki) i sprawdzając ile paliwa wtrysk podaje na te menzurki. Jeżeli w krótkim czasie podaje dużo paliwa to wtrysk nadaje się do regeneracji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39][m57d] 525d 2000r problem z silnikiem
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 09:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
hammet1 napisał(a):
Caly bajer szarpania spowodowala inpa. Czasem tak wlasnie sie dzieje, jak wejdzie sie w zakladke korekt na wtryskach. Nie powiem Ci dlaczego, bo nie wiem. Nie ma reguly z jednym autem sie polaczysz bez problemu a z drugim zaczyna szarpac. Mi sie to przydarzylo w e39 aut '03. Disem problemu nie bylo.

Mówiąc precyzyjniej. Masz 2 zakładki w inpie.
Jedna z korekcją wtrysków druga z prędkością obrotową każdego cylindra.
przy drugiej zakładce jest informacja, że korekcja wtrysków jest wyłączona podczas tego odczytu, stąd poszarpywanie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL