BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 12:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 15:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Witam. Czy silniczek krokowy po włączeniu zapłonu powinien buczeć i drżeć? Dodam, że czyszczenie nic nie dało, dalej buczy.

Zmagam się z problemem złego składu mieszanki, a co z tym sie wiąże bujanie silnikiem i przygasanie.
Sondy są nowe bosch, przepływomierz podmieniany na bosch'owski oryginał - nic to nie dało. Czujnik zasysanego powietrza dobrze pokazuje, to samo z czujnikiem temp. cieczy.
W inpie korekty idą bardzo bardzo wysoko.

Czy na zły skład mieszanki może mieć wpływ ten silniczek krokowy?
Dodam jeszcze, że po odpieciu silniczka krokowego, automatycznie odcinana jest regulacja sond lambda, co jest widoczne w inpa, ale błędu składu mieszanki wtedy nie wyrzuca.

Pomoże ktoś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 11:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
pewnie silniczek ma zwarcie podmień na drugi i zobaczysz ,jak nie to sprawdz instalacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 17:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
dziekinza odpowiedz, silniczek drzy wlasnie jakby mial zwarcie, ale co jest najlepsze normalnie dziala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Delikatne drżenie i buczenie to normalna praca krokowego.Adaptacje sondy są zatrzymywane po każdym wypadnięciu czujnika.Nie ważne czy to krokowy,przepływka,potencjometr przepustnicy.Tryb awaryjny= mieszanka stoi na bogato.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Drży i buczy bardzo mocno i sie nagrzewa. U mnie dla przykładu w e36 nic nie buczy, w sumie podmieniłbym na mój do tego e38, ale u mnie jest kostka 2 pin, a tam 3 pinowa.
Podmiana przepływomierza na taki sam też nic nie dało.

Co jeszcze sprawdzić? Dane adaptacyjne idą bardzo bardzo wysoko, ponad 120 inpa pokazuje.

A co jeszcze ciekawe, jak adaptacje pójdą bardzo wysoko, a silnik nagrzany, to po skasowaniu, jest wszystko ok i można jeździć, silniczek elegancko chodzi, ale tylko przestoi przez noc i znów lipa i błąd wywala.

Życze wesołych świąt!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 20:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jesli to jest silniczek krokowy tego typu:
http://www.bmwpartsweb.com/Part-Number/ ... 94285.aspx
To w moim stary buczał głośniej(klucz w stacyje w pozycji II), bo miał wyrobione ośki przepustnicy-zaworu i przepustnica ta drżała na tych luzach. Nowy-też używany buczy ciszej-nie ma luzów, ale buczy bo prąd stale przepływa przez jego uzwojenia utrzymując go w pozycji przeiwidzianej do odpalenia silnika. To, że się nagrzewa po pewnej chwili to myslę też, że to noramlne.
W moim po wymianie ustabilizowały się wolne obroty, szybkośc osiągania stabilności tych wolnych obrotów i ogólnie płynnośc zmian obrotów.
Na kompie nie byłem i nic co do wskazań inpy niestety nie wiem.

Wesołych Świąt :) ;)

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 22:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
No wlaśnie jest podobny, tylko 3pin. Dziwny jest w takim razie fakt, że mój z e36 nic, a nic nie brzęczy, a ten w e38 owszem, brzęczy to tak jakby był na zwarciu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 22:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No to właśnie w moim jest 3-pinowy, i jak ustawię kluczyk w pozycję II, to słychać jak tylko on wydaje taki dźwięk jak mini transformator.
Nawet po zdjęciu kilku elementów(obudowa filtra wraz z innymi "rurami") i złapaniu go w rękę, czuć jak drży i "pracuje".
Sory , że tak ogólnikowo opisuję, ale nawet w oplach które miałem silniczki krokowe wydawały dźwięk, i jak dłużej się trzymało na pozycji gotowej do zapłonu(kluczyk w pozycję=II) to się zsaczynały grzać tak, że po dłuższej chwili nie można było na nich utrzymać palca!
To, że wydaje dźwięk na przekręconej stacyjce w pozycję II na nieodpalonym silniku, wcale nie świadczy o jego nieprawidłowej pracy.
Może być pieprznięty, ale tak jak wcześniej napisałem...... buczenie nie potwierdza niesprawności silniczka krokowego(zależy jakie jest to buczenie i jaki ma wpływ na otwarcie przelotu powietrza dozowane przez ten silniczek krokowy).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 11:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Te 3 pinowe buczą bo mają 2 uzwojenia i to napięcie utrzymuje przesłonkę krokowca w odpowiednim położeniu.Silniczki 2 pinowe mają tylko jedno uzwojenie i sprężynę która jest odpowiedzialna za powrót.Te są praktycznie ciche.Może coś nie tak ze sprężyną?Po odłączeniu napięcia ten 2 pinowy musi się szczelnie zamknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 15:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Rozmawiamy o e38 i silniczku 3pin (staram sie doprowadzić e38 mojego dziadka). Mojego z e36 2pin nie bierzemy pod uwage bo jest sprawny.

To co jeszcze sprawdzić co moze mieć związek ze złym składem mieszanki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 17:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To może być lewe powietrze.Samo mycie krokowca nie zawsze daje pozytywny efekt ponieważ w środku może być mocno zasyfiony.Żeby go wyczyścić musisz rozebrać go na części pierwsze.Jedyne co możesz sprawdzić to podłączyć multimetr między 1 i 2 pin(to samo tyczy 2 i 3)przesuwać palcem te przesłonkę w krokowcu i patrzeć na wskazania multimetru.Pomiar musi być stały bez przerw i około 20 ohm z tego co pamiętam.Jutro pomierzę krokowca bo mam gdzieś na wierzchu to napisze dokładnie jak to ma wyglądać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 17:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Sprawa ma sie tak. Gdy sie silnik nagrzeje nie wyrzuca błedu, adaptation value additiv 1 wchodzi na +89, a adaptation value additiv 2 na +68.
Sondy pracują, płynnie zmieniają swoje wartości.
Jedynie jak silnik jest zimny po nocy, to wywala błąd, po czym jedna albo dwie sondy stoją, ale po rozgrzaniu czasem zaczynają pracować.

Znalazłem na necie że jak wartości adaptation additiv są na + to wynika z tego, że gdzieś jest lewe powietrze i ecu koryguje to dając za bogatą mieszanke. Jak ta wartość jest na - to że za mało powietrza i ecu obcina dawke robiąc ubogą mieszanke.

Jednak lewego powietrza brak, wszystko spryskane samostartem i zero reakcji.

Dodam, że mimo nagrzanego silnika, kopci z rur wydechowych i śmierdzi bogatą mieszanką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 17:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Samostartem nie wyłapiesz wszystkich nieszczelności.Większe dziury owszem,przy niewielkich nieszczelnościach silnik nie zareaguje.Podpinałeś kompa z rana jak silnik zimny żeby sprawdzić czujnik temp silnika i powietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 18:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Tak. Oba wtedy mają temp otoczenia. Co prawda po mocnym rozgrzaniu silnika czujnik temp zasysanego powietrza potrafi pokazywać 40 stopni, ale to chyba dlatego że jest blisko głowicy, a ona się nagrzewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie miałem styczności z tym silnikiem ale kiedyś trafiłem na temat gdzie były opisywane jakieś przewody podciśnieniowe które znajdują się z tyłu za kolektorem ssącym i w nich tkwił problem.Sprawdz np na reaoem jak to wygląda.
Tam jest jeszcze jakiś zawór zwrotny ale jaka jest jego rola niestety nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 23:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Te wezyki podcisnienia sa prawdopodobnie od zmiennej dlugosci dolotu tzw. DISA, w celu doladowania dynamicznego, i po to tez jest ten zaworek zwrotny zeby podcisnienie szlo w jedna strone.

Aha, co oznacza blad 26 control unit permanent supply? Wywala go po odlaczeniu akumulatora, wczesniej (kiedys tam) jak odpinalo sie akumulator nic takiego nie wywalalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] m60 buczący silniczek krokowy, blad skladu mieszanki,
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 10:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To jest błąd stałego napięcia na sterownik silnika.Jeżeli pojawia się tylko po podłączeniu akumulatora to nie ma się czym przejmować.Profilaktycznie możesz wyczyścić złącze sterownika silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL