BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 28 listopada 2013, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Witam. Mam potworny problem z autem i skończyły mi się już pomysły :( Zacznę od początku. Silnik to M40. Miałem problem z syczeniem pod maską i nietrzymaniem wolnych obrotów po rozgrzaniu auta. Okazało się że uszkodzony był jeden z króćców od gazu w kolektorze ssącym (na pierwszym cylindrze od strony grodzi). Zostało to naprawione bez problemów ale po zmontowaniu wszystkiego do kupy auto odpalone na benzynie odrazu gaśnie. Przy okazji demontażu kolektora zauważyłem że wtryski benzynowe są nadtopione wiec myślałem że to może być przyczyną i je wymieniłem przy następnym zrzuceniu kolektora, jednak sytuacja pozostała bez zmian. W aucie są już nowa cewka, przewody, świece, wtryski pb. Sprawdziłem też czujnik temperatury wody i jest ok. Początkowo dało się jeździć na gazie ale po jakimś czasie na wolnych obrotach zacząłem tracić serwo które ostatecznie całkiem padło, jutro powinienem mieć nowe. Dodam że gdy silnik dostaje lewe powietrze to nie gaśnie ale nadal nie chodzi jak wcześniej. Brałem już pod rozwagę podparcie zaworu przez jakiś kawałek króćca, choć raczej nic się tam nie dostało, ale po zmierzeniu kompresji jest po 12barów na każdym garze wiec to raczej nie to. Nie chcę zrzucać głowicy niepotrzebnie ale i z tym zaczynam się liczyć. Bardzo proszę o podpowiedzi co mogłem zrobić źle lub co ewentualnie mogło paść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 29 listopada 2013, 10:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy
jeżeli będzie zamknięty,to silnik będzie gasł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 29 listopada 2013, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Jak sprawdzić krokowca? Da się czy trzeba go podmienić?

edit: Przyszło serwo niestety nie pasuje bo jest z auta bez abs'u. :( Czy serwo od 2.5 podejdzie do 1.8 bo takie mam do wzięcia niedaleko a chciałbym to jak najszybciej poskładać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 30 listopada 2013, 11:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Krokowy sprawdzisz wyjmując go i wsadzając palec do niego. Sprawdzasz czy ten zameczek/zapadka sie rusza. Jeżeli tak to podłączasz go pod wtyczkę z powrotem załączasz zapłon, to cewka silniczka powinna go zamknąć/otworzyć.

Może być też tak że masz gdzieś jeszcze nieszczelność w dolocie, Ja ewentualne nieszczelności lokalizuje Opsikując okolice kolektora PLAKIEM jeżeli silnik ustabilizuje się to znaczy że gdzieś ssie Lewizne :)

www.realoem.com wpisz swój Vin i znajdź w zakładce układ hamulcowy-> serwomechanizm skopiuj nr części i zobaczysz na 1 stronie czy pasuje.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 30 listopada 2013, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Wielkie dzięki. Posprawdzam i dam znać czy poszło coś do przodu.

edit: Właśnie sobie przypomniałem że realoem chyba nie do końca mi pomoże, w aucie było dołożone parę rzeczy, bo z vinu wynika że nie mam abs'u ani klimatyzacji, za to cała reszta włącznie z niestandardową tapicerką się zgadza wiec raczej przeszczep to nie jest :)

edit2: Tak się zastanawiam czy możliwe jest że po vinie na liście wyposażenia nie pokaże mi absu? Bo serwo i miejsce gdzie było przykręcone nie wyglądało żeby było kiedykolwiek ruszane a czujnik do abs'u miało...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 30 listopada 2013, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: m43b16
Garaż: www.forumbmw.com.pl
W E30 też miałem podtopione wtryski,a najbardziej ten od strony rozrządu. Wtedy stawiałem na wytarty wałek.
A co do tego że gaśnie to także stawiam na krokowy. Przy zwykłej instalacji na mikserze gaz rozchodzi się po całym dolocie i przechodzi także przez krokowy i mazut może powodować zablokowanie krokowca. Czyszczenie go u mnie doprowadziło do kupienia następnego silniczka krokowego.

_________________
http://forumbmw.com.pl/viewtopic.php?f=46&t=93
Jaki interface diagnostyczny do E36?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Faktycznie wałek miałeś wytarty? Instalację mam sekwencyjną ale po wpisie w dowodzie widać że wcześniej była jakaś inna więc może być jak mówisz. Jutro postaram się zamówić krokowca i zobaczymy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: m43b16
Garaż: www.forumbmw.com.pl
Wałek miał takie wżery że zarysowały się na nim krawędzie zewnętrzne. A najtragiczniej wyglądał właśnie na tym garze od strony rozrządu i także tamten wtrysk miał upalony cały łepek. Ale auto wtedy wkręcało się do 3500tyś...zamulenie....i do 5000tyś a potem koniec i dziwne warczenie. U mnie się to skończyło wymianą całej głowicy na zdrową i czyszczenie magistrali olejowej co wymianę oleju i zmianę oleju na 10w40 motula. Najpiękniejszy był dźwięk odcięcia na nowej głowicy:)

_________________
http://forumbmw.com.pl/viewtopic.php?f=46&t=93
Jaki interface diagnostyczny do E36?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 3 grudnia 2013, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Sprawdzę w takim razie jak u mnie to wygląda, wcale nie będę zaskoczony jak okaże się że też gruzy. Widziałem na portalu aukcyjnym zestaw: wałek, dźwigienki i hydro za 650zł nowe, tylko że chyba jakiś zamiennik. Warto to ewentualnie wziąć? Bo tak myślę że ze względu na konstrukcję m40 o używaną głowicę w niezajechanym stanie może nie być łatwo. Czy lepiej jednak szukać używki na oryginale?

edit: Po ponownym zdemontowaniu i założeniu kolektora sprawa ucichła. Odpala na benzynie normalnie. Już sam nie wiem o co chodzi. Pojawiał się za to inny problem... Nie za każdym razem występuje, ale gdy odpalę silnik i delikatnie faluje obrotami (tak o 50-100 ale w szybkim cyklu) to po mocniejszym wciśnięciu gazu auto odpowiada totalną zmułą. Niby nie zwalnia ale też nie przyspiesza a ekonomizer pokazuje spalanie w granicach 30l/100km. Jedyny sposób żeby wtedy jechać to bardzo delikatne dodawanie gazu, praktycznie trzeba muskać pedał. Problem nie występuje na gazie. Bardzo proszę o podpowiedź co to może być. Pozdrawiam wszystkich serdecznie jednocześnie życząc wesołych i spokojnych świąt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Nikt nie pomoże?:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Do sprawdzenia wtryskiwacze... Albo sama pompa paliwa juz się kończy i nie daje ciśnienia. I dlatego na PB zamula.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Wtryski dopiero co zmienione. Myślę na początek o filtrze paliwa bo po zmianie wtrysków auto tak ładnie jeździło na benzynie że nalałem mu ponad pół baku i to chyba był błąd. Nie wiadomo kiedy ostatni raz miało tyle paliwa i rozważam czy jakiś syf nie spłynął. Jak nie pomoże podmienię pompę. Dzisiaj zauważyłem że przy tej zmule jak mu dam dużo gazu na zimnym to strzela z wydechu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Jak strzela to wyglądało by, że dostaje za dużo benzyny. Trzeba by posprawdzać elementy odpowiedzialne za dawke paliwa, czujnik temp. płynu, sonda, przepływomierz. A przy wcześniejszym nieodpalaniu na pb to nie zamieniłeś przypadkiem miejscami przewodów od czujnika położenia przepustnicy i krokowca?;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zdjęciu i założeniu kolektora ssącego gaśnie na pb.
PostNapisane: 2 stycznia 2014, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Możliwe że coś zamieniłem choć nie wydaje mi się ;) Na kompie wywala błąd integratora lambda czyli chyba sondy? Czy to coś innego? Sondę zmieniałem jakiś rok temu ale na tani zamiennik wiec faktycznie może już padła. Teraz pytanie: widziałem na allegro sondy ngk ale bez wtyczki. Czy ma to sens? Różnica w cenie z wtyczką i bez jest znaczna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL