BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 18 października 2007, 19:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam, ostatnio natchnąłem się na aukcję, gdzie jest jakby krótszy mechanizm zmiany biegów. Prosiłbym o opinie na temat tego cudeńka:) i czy sie opłaca, ewentualnie czy ciężko to założyć...pzdr... http://moto.allegro.pl/item253964305_sh ... m3_m5.html


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 16:32 przez dadus18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 20:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Skraca drogę lewarka między poszczególnymi biegami ;) . Czy jest to potrzebne? Jak się ścigasz to na pewno ale w codziennej jeździe zbędny wydatek ;)

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 07:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Ja sobie taki bajer sam zafundowałem przy okazji swapu silnika, kiedy to miałem wszystko rozebrane. Dałem kumplowi lewarek zmiany biegów, który pod kulą w dolnej części przeciął oryginał i dospawał pręt o długości 11 mm. Teraz jest bajka, gdyż BMW są dość długie skoki w przełączaniu biegów.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 11:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Padre325, A masz jakąś możliwość narysowania lub jakiś schemacik takiej przeróbki?? Z dokładnymi wymiarami oczywiście!!!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Po wyjęciu trzeba lewarek wyciągnąć z plastikowego koszyka naciskając po bokach plastikowe wypustki. Pod kulką jest krótki pręt, który kończy się mocowaniem tulei. Najlepiej przeciąć go w połowie i dodać nie więcej niż 11mm bo jest to po założeniu prawie na styk z wałem. Przed spawaniem zarówno dodatkową część jak i końcówki, które mają być łączone najlepiej zjechać szlifierką (zaostrzyć) aby po spawaniu nie wyszła bomba tylko w miarę równy element. Uwaga też aby nie przegrzać, gdyż w środku są elementy z tworzyw sztucznych.
Po zmianie skoku lewarka trzeba skrócić też cięgno ze skrzyni, ale to robił mi już mechanik także nie wiem o ile. Z tym raczej nie będzie problemu, gdyż po założeniu lewarka można go ustawić i zmierzyć odległość, a z przecięciem i ponownym zespawaniem nie będzie problemu.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 13:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
Witam! mam u siebie w bmw 318is short shifta Ac schnitzera i powiem wam ze nawet to jest dobre szczególnie jak chcesz sie scigac ale takze w normalnej jezdzie jest lepiej biegi zmieniac!:D

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 191
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Moje BMW: E65 745i
Ja wkoncu kupilem sobie Shortshifter do swojej E46, niedlugo bede bral sie za montaz postaram sie jakies zdjecia wrzucic , moim zdaniem impreza nie jest droga i napewno nie zaszkodzi, tym bardziej przy dlugich skokach biegow jakie mamy w naszych Bumerach

_________________
zobacz moja byla BMK-e -------> viewtopic.php?p ... ht=#139870


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
Ac schnitzera miałem juz zamontowanego jak kupowałem auto! i powiem ze nawet skraca mi dosc stanowczo zmiane biegów niewiem o ile procent ale daje rady:D

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ANDREW E36 napisał(a):
Na co zwrócić uwage przy kupnie, bo są na allegro short shifty po 180 zł a można kupić i za 500zł czymś konkretnym się różni
właśnie miał ktos doczynienia z tymi tanimi coś to warte?

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M62B44
Garaż: www.nsrracing.pl
Dla zainteresowanych, to mam podobny do sprzedania. Jest to oryginalny shifter BMW. Plug&Play, nic nie trzeba przerabiać. Cena do lekkiej negocjacji.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=175250#175250

Pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 11:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
S_T_R_D, powiedz czy założę sam tego shiftera który masz do sprzedania, tak żebym nie musiał do żadnych serwisów jechać?? No i cena jaką chcesz za niego??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
a masz może kolego jakąś opinie na temat tego short shiftera
http://www.allegro.pl/item253964305_sho ... m3_m5.html

w czym jest gorszy od oryginalnych bądź ac schnitzera ...




No właśnie czy da się samemu zamontować ten bajer... ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M62B44
Garaż: www.nsrracing.pl
Cytuj:
powiedz czy założę sam tego shiftera który masz do sprzedania, tak żebym nie musiał do żadnych serwisów jechać?? No i cena jaką chcesz za niego


Jeśli masz dostep do kanału to nie powinno być problemu. Ja próbowałem na podnośniku ale się poddałem. Problemem jest niewiele miejsca ponieważ łączenie lewarka (shiftera) z wodzikiem jest nad wałem. Każdemu mechanikowi nie powninno to zająć wiecej niż 15 min.
jeżeli chcesz spróbowć to:
1. zciągasz zawleczkę łączącą lewarek z wodzikiem
2. wyciągasz trzpień wodzika z tuleji lewarka
3. delikatnie szarpiąc wyciągasz skórzany mieszak a następnie lewarek z koszyka
Montaż to samo tylko w odwrotnym kieunku

Cytuj:
a masz może kolego jakąś opinie na temat tego short shiftera

Nie, nie mam. Miałem takowy kupić ale trafił mi się ten (czyli oryginał BMW) i jestem z niego bardzo zadowolony.

Cena powiedzmy 220 zł z przesyłką (na allegro z przesyłką kosztował mnie 250 zł, a kiedyś widziałem podobny za 300zł tylko ca.50%)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Padre325 napisał(a):
Po zmianie skoku lewarka trzeba skrócić też cięgno ze skrzyni, .


jeśli ma sie org short to nie trzeba

dospawując zachowujesz org kąt jaki jest miedzy dolna a górna częscią lewarka, a powinien byc zmieniony, żeby na luzie drażek był w prawidłowym miejscu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 10:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Moze to INFO komus sie przyda(niestety w jezyku niemieckim).

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M62B44
Garaż: www.nsrracing.pl
Shifter nadal do sprzedania tylko cena mniejsza (150 zł) bo shifter na półce zalega...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Ważny jest materiał z którego jest wykonany bo te tanie często sie potrafią ułamać. Lepiej trochę dołożyć albo oryginalny przerobić. Te tani starczają na krótko. Najlepiej kupić po prostu taki pod którym podpisała sie firma. Najtaniej przerobić oryginał. :)

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Piekarz napisał(a):
Ważny jest materiał z którego jest wykonany bo te tanie często sie potrafią ułamać. Lepiej trochę dołożyć albo oryginalny przerobić. Te tani starczają na krótko. Najlepiej kupić po prostu taki pod którym podpisała sie firma. Najtaniej przerobić oryginał. :)


sek w tym ze musisz wykonać te samą pracę przy mniejszym skoku, czyli biegi chodzą cięzej,

dlatego material musi znosić większe obciążenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
no jakby nie patrzył to biegi wchodza ciezej! ale to czuc tylko przy zmianie z 1 na 2 a pozniej to juz tylko przyjemnosc jak sie kreci becinke wysoko i ładnie krótko biegi wchodza!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
S_T_R_D napisał(a):
Shifter nadal do sprzedania tylko cena mniejsza (150 zł) bo shifter na półce zalega...


Słabe coś to promo bo nowy w ASO kosztuje 160zł :04:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL