BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Poranna cykada
PostNapisane: 21 października 2007, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Mam pytanko... od paru dni przy porannym odpaleniu coś bardzo głośno cyka w silniku przez 3-4 sekundy,
a potem cichnie i więcej tego nie słychać... aż do kolejnego porannego odpalenia :)

Co to może być?
Poszukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi, która pasuje do mojego pytania :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
popychacze jak sie nie myle mi tez na zimnym silniku cyka :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Siemka,


jeżdzę na mobilu super s, 10w40, zmieniony ze 2-3 tyg temu.
I faktycznie zaczęło się to ze dwa dni temu, jak zrobiło się zimno.

Czy to źle, że tak cyka? :)
Coś z tym trzeba zrobić, czy jeździć aż mi auto stanie? :hyhy:

Drogie to to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 21:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
grają tak zwane szklanki i naprawdę nie ma się czym przejmować,gorzej jakby ci na rozgrzanym silniku cykały.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 07:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 126
Lokalizacja: lubelskie, Biłgoraj
Moje BMW: 523iA
Kod silnika: M52B25
Sławek dobrze pisze.
Tomek to cykanie gdy silnik jest zimny to co słychać to luz zaworów.
Ale są tam tzw szklanki które pod wpływem ciśnienia oleju kasują luz zaworów i jusz nie klekocze.
więc spokojnie wszystko jest ok. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ...
Dokładnie tak jak PrzemoBe napisał. Kiedyś miąłem to samo w 520ce, wg porady na forum dolałem trochę oleju i po sprawie - jak ręką odjął, tylko że u mnie to cykanie trwało dłużej, aż się silnik trochę nie zagrzał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Czyli regulacja luzu zaworowego do wartości seryjnych teoretycznie powinna uciszyć klekot przy rozruchu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 20:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Czyli pozostaje tylko wymiana na nowe, czy istnieje tez możliwość regeneracji?

Czy magistrala olejowa ma coś wspólnego z porannym klekotem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 20:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Tak więc jedyną opcją pozbycia się "bociana" jest wymiana popychaczy na nowe.


Jeszcze jedno pytanie. Czy ich osłabienie/zużycie wpływa negatywnie na osiągi silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
na razie nie masz się czym przejmować, u mnie trwa to około 1,5 roku i przez ten okres trzy razy wymieniałem olej (mobil1 5w-50 full syntetic), jak stukało tak stuka.
stukanie pojawia się po zapaleniu zimnego silnik i po około 5 minutach ustaje, chodziarz ostatnio zaczyna stukać cały czas ale bardzo cicho, trzeba się przysłuchać żeby usłyszeć.
zero różnicy w osiągach...

..spokojna twoja rozczochrana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 20:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm
a jak klekocze troszke po rozgrzaniu? :wstyd:
silnik m10...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 20:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ile to moze kosztowac? czy jazda przez jakis czas tak moze czyms grozic?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Aby sie coś stało to trzeba by przejechać z 10tyś km. Ale mnie osobiście wkurzało klekotania i co wymianę oleju regulowałem sobie zaworyw poprzedniej becie.
Poza klekotem jest cos co sie nazywa przefazowaniem rozrządu i wtedy mocy ubywa w zalezności im więcej brakuje do poprawnej szczeliny tym auto słabsze.
Gożej jeśli by były zaciasne szczeliny wtedy wypali gniazda i głowica do roboty.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
2 sposoby regulacji luzu zaworowego z niemieckiej ksiażki HANSA- RUDGERA ETZOLDA
polecam ten drugi sposób bo jest mało skomplikowany.
Obrazek
Obrazek

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 22:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
kurde Panowie wielkie dzięki :)
macie piwko u mnie jak sie kiedys na zlocie pojawie jakims :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2007, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Wielkie dzięki za pomoc panowie :)

Uspokoiliście mnie i teraz spokojnie wezmę się za inne bolączki mojej buńki
(przekładnia i tłukący się tłumik:)

pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL