BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 18:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 01:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Blinów II, Kraśnik, Lubelskie
Moje BMW: e46, 325 xi
Kod silnika: m54b25
W związku z tym że zabieram się do wymiany pasków klinowych oraz uszczelki pod podstawą filtra oleju w moim BMW e46 silnik M54b25 chciałem uzyskać wskazówki jak te paski poluźnić aby ich zdjąć, czyli co trzeba zrobić aby te paski zdjąć i założyć nowe. Nie wiem jak się to robi w tym silniku czy trzeba jakiś napinacz popuścić czy jest za to jakiś element odpowiedzialny. Dodam że robię to pierwszy raz w BMW, szukając na forum nic nie znalazłem więc zwracam się z prośbą o pomoc do osób które mają wiedzę na ten temat. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana pasków wielorowkowych Bmw 325i xi M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Co prawda mam doświadczenie z m52 ale wątpię żeby u Ciebie było inaczej. Napinacz jest razem z rolką, ręką go nie naciągniesz, z tego co kojarzę to jest tam miejsce na klucz albo imbus, którym go poluźnisz. Pasek jest długi więc schodzi elegancko. U mnie trzeba było zdjąć pasek od klimy- taka sama procedura. Od razu sprawdź sobie czy rolki chodzą cicho oraz łożyska w alternatorze i pompie wody (luz). Paski kupowałem Conti, rolki INA. Jak chcesz mieć jakies wyobrażenie, to na realoem masz to ładnie pokazana, ale jak ściągniesz visco to od razu będziesz widział o co chodzi. Bez visco chyba też da się to wymienić ale jest kiepski dostęp (w e39, w trójce pewnie jeszcze gorzej).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 07:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tu masz pokazane na obrazkach: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=696330

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 10:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
wpisz na yt : change belts e46 a znajdziesz wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Blinów II, Kraśnik, Lubelskie
Moje BMW: e46, 325 xi
Kod silnika: m54b25
Dzięki za Info. Sporo mi to rozjaśniło;) Mam już na ten temat jakieś wyobrażenie chociaż.
Jedno pytanie co do demontażu visco czy do tego są potrzebne te dwa specjalne klucze które są na zdjęciach czy można tego dokonać bez nich?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kamilds87 napisał(a):
Jedno pytanie co do demontażu visco czy do tego są potrzebne te dwa specjalne klucze które są na zdjęciach czy można tego dokonać bez nich?

Spokojnie można bez niech. Załóż długi klucz, dobry strzał z młotka i odkręcone. Pamiętaj tylko, że tam jest lewy gwint!

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zmiana pasków wielorowkowych M54b25
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Blinów II, Kraśnik, Lubelskie
Moje BMW: e46, 325 xi
Kod silnika: m54b25
aha lewy gwint! słuszna uwaga, tego to nie wiedziałem dzięki:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL