BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 02:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Sprawa wygląda tak.

Niecałe 2 tygodnie temu oddałem auto na wymianę chłodnicy na nówkę Nissensa razem z nowym płynem chłodniczym. Poprzednia, jeszcze oryginalna lekko przeciekała.
Jak odebrałem auto po robocie sprawdziłem poziom w zbiorniczku i było na min. (pływak ledwo wystawał ponad wlew zbiorniczka) ale nic nie dolewałem.

Wczoraj po ok 25 km zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego. Pomyślałem, że jak dojadę do domu to doleję i po sprawie. No ale 5 min. później kontrolka zgasła. Po 10 min. znowu się zapaliła na 5 min i tak parę razy aż dojechałem do domu. Byłem przekonany, że zapala się i gaśnie dlatego, że jest na tyle mało że powinno się dolać ale na tyle dużo że czujnik nie zawsze to wyłapuje.
Dojechałem do domu odczekałem parę godzin aż auto ostygnie, sprawdziłem płyn i mocno się zdziwiłem bo jest więcej niż 2 tyg. temu, tuż po wymianie :niepewny:

Obrazek

Dziwne jest to, że wcześniej ten pływak nie dotykał ścianki zbiorniczka tak ja teraz, chociaż jak się go wepchnie to wypływa właśnie do poziomu takiego jak na zdjęciu :looka:

Macie jakieś pomysły, może się coś zapowietrzyło (chociaż podobno ten układ odpowietrza się sam).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 12:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Kapnij mu ze 2 setki płynu i zobaczysz czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 13:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
dolałem 100 ml ale pływak nie zmienia położenia nawet na milimetr :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 13:21 
Odpowietrzyć, dolać płynu i jeździć. Obserwować, jak dalej będzie zapalała się kontrolka, pomimo, iż stan płynu będzie odpowiedni to do wymiany masz czujnik.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 13:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Standard w E46 ;)
Sprawdź dokładnie zbiorniczek wyrównawczy, bo pęka i potem płyn się leje. Układ masz zapowietrzony teraz.
Na zimnym i zgaszonym silniku odkręć lekko odpowietrznik (zapłon włączony, temp na max, nadmuch max) Uciśnij gumowego węża, zakręć odpowietrznik i dopiero puść węża i tak z 50 razy.
Zobaczysz, że miarkę wessie do środka ;) potem dolej płynu bo na bank teraz jest za mało.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Ja miałem to samo tylko że mi jeszcze do tego nawiew nie grzał, wczoraj odpowietrzyłem układ chłodzenia i po sprawie ;) zdziwiłem się bo pływak miałem w dobrej pozycji a mimo wszystko w układzie było powietrze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
No to wszystko wskazuje na to, że jest zapowietrzony… czyli co nowa chłodnica jest do dupy czy jakiś błąd podczas wymiany ?? Nawiew u mnie nie tyle co nie grzał tylko chodził na większych obrotach niż zwykle (na AUTO)
Mogę z tym jechać normalnie do warsztatu ? Mam 30 km bo holować to mi się nie chce :P

Dzięki za porady Panowie :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 16:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
u mnie to samo się działo po wymianie płynu.
robiłem tak że na postoju włączyła sie chłodnica 4 razy i odpowietrzałem i jazda.zaświeciła sie kontrolka,stanąłem dolałem płynu na pracującym i znowu i tak 3 razy musiałem dolewać aż teraz jest ok
ale musiałem stawać jak wentylator pracował (wtedy tylko płynu ubywało) jak przegapiłem moment to kiszka.
Pewnie nie robiłem tego tak jak sie ma robić ale,grunt że jest płynu dobrze i nie jest zapowietrzone.
Gdzieś w necie widziałem patent z odpowietrzaniem.
przewiercona stara śruba od odpowietrzania i poprowadzona wężykiem do wyrównawczego.
przy odpowietrzaniu nie zlejemy komory silnika płynem i można to lepiej i szybciej zrobić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kontrolka poz. płynu chłodniczego- zapala się i gaśnie
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
chłodnica pewnie jest dobra, możliwe że nie do końca odpowietrzyli. ;)
Ja robiłem podobnie jak Nightfox tylko że na postoju ;) Ustawiłem ogrzewanie na full, znajomy mi trzymał obroty od 2,5 do 3,5 tyś a ja ściskałem węże od chłodnicy i dolewałem płynu i tak kilka razy (znalazłem gdzieś na necie jak to dokładniej zrobić). Faktycznie płynu trochę się wylało ale na bieżąco to ścierałem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL