BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
pawelos666 napisał(a):
przyczyna nie sa zadne swiece tylko cewki. pisalem to juz wielokrotnie takiej wielkosci cewka ma duzo nizsze napiecie maksymalne. zeby to zrozumiec trzeba odwolac sie do budowy cewek samochodowych DI oraz DIS. tylko obnizenie napiecia, ktore pobiera od cewki swieca, rozwiazuje sprawe na dlugo, rozwiazaniem na chwile moga byc te smieszne swiece k20tt (czysty nikiel) ale auto na tym jest zmulone na niskich obrotach i nie jest to skuteczne na dlugo. im wieksza bedzie roznica w tysiacach volt miedzy wydajnoscia cewki a napieciem wymaganym do przeskoku iskry na swiecy (na co mamy wplyw stosujac cienkie elektrody) tym silnik bedzie pracowal rowniej na niskich obrotach. metodą nie jest też druciarskie sklepanie świec denso na mala przerwe, bo silnik na tym nie bedzie pracowal "z pelnymi osiagami", ale na wyzszych obrotach bedzie juz dobrze, a na niskich nie bedzie dawal rady przepalac mieszanki...nie sztuka jest odchudzic srednice elektrody do 1,5mm tak jak ma denso tt i sklepac przerwe. sztuka jest zachowac przerwe na ktorej silnik bedzie pracowal na niskich obrotach stosujac cienka igle 5x ciensza niz maja swiece denso TT i obnizyc to napiecie wlasnie na niskich obrotach, do tego trzeba wiedziec ile i czy po wypaleniu elektrod masowych wzmacnianych itrem, badz platyną czy irydem dopasować tą przerwe poczatkowo przed wkreceniem tak by swieca po zrobieniu kilkudziesieciu tysiecy km pracowala dalej w calym zakresie obrotow silnika (przy roznych napieciach wymaganych od cewki) poza tym swiece niklowe w bmw z gazem to glupota, tym bardziej 1 elektrodowe. przepraszam jesli kogos urazilem ale taka swieca katuje nadal cewki i nie jest zadną rewolucją ona jest dobra do mocnych cewek np do mazdy hondy starego forda, gdzie sa cewki mocne a swiece maja przerwy 1,1mm w benie, nie do opla gdzie sa bkr5ek czy BMW gdzie sa bkr6ek. Ale bmw naprawilo ten blad i w nowych silnikach sa juz swiece np izfr6h11 czy inne irydy


Troszke sam sobie zaprzeczasz bo piszesz ze przyczyną nie są świece a jednak później piszesz o katowaniu cewek świecami. Więc jak padnie świeca i męczy cewkę to też może powodować takie objawy. Częściej problemem są cewki bo po prostu są droższe i nie są wymieniane tak często jak świece ;)
pacos napisał(a):
Swiece będę sprawdzał na dniach, ale były wymieniane w sierpniu


Jak w sierpniu to napewno nie są wysłużone chyba że była jakaś uszkodzona. Ale wtedy nie miałbyś błędów na 6 garach

Chyba że tak jak paweł pisze masz uszkodzone ze 3 cewki wtedy może być błąd na wszystkich 6.

Masz fotki z liveData ? Jak będę sie wybierać na Kraków to może odwiedze ;)

Choć powiem ci, że jak są błędy na wszystkich garach to kurde już 2x sie z tym spotkałem i dalej nie wiem co jest przyczyną takiego zjawiska. Osobiście planujemy u pacjenta podmienić czujnik spalania stukowego, sprawdzić odmę jak to nie pomoże będziemy myśleć dalej.

Po dodaniu gazu auto wraca ci na obroty czy spada za nisko odbija sie i wraca ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
swieca pobiera w benzynie okolo 17000V zalezy na jakich obrotach. na przerwie 0,8mm powiedzmy ze napiecie potrzebne dla iskry waha sie od 15 do 20kV. jak cewka jest skatowana wiekiem/gazem to nowa swieca nic nie daje. na niskich obrotach wypadaja zaplony. cewki sa niskonapieciowe i starej budowy swieca z gruba elektroda pobiera wyzsze napiecie niz nowsza technologicznie swieca. jest to problem wiekszosci jezdzacych dzis aut. i nic tu nie da nowa cewka czy swieca...takie rozwiazanie jak wymiana 3 nas nie interesuje. nikt nie podmienia cewek ani nie zastepuje innymi uzywkami kto ma pojecie (za mala roznica miedzy wydajnoscia starej cewki a poborem napiecia na swiecy). bo jest to slabo spasowane i przystosowane do benzyny juz fabrycznie. nie nadaje sie do zakladania gazu do takiej instalacji. predzej czy pozniej problem sie pojawia. jest to zarowno wina typu swiecy (pobiera zbyt wysokie napiecie) jak i budowy cewki (ma zbyt niskie napiecie maksymalne) gaz pozera dodatkowo wyzsze napiecie a to katuje izolacje cewki. mozna spadek wydajnosci cewek nie jest on duzy (sama cewka jest po prostu kiepska) i zapotrzebowanie na napiecie dla swiec obnizyc konkretna swieca, by uniknac wymiany cewek. jezeli w aucie nie ma gazu, to wystarczy ze przebieg auto ma wiekszy. na jedno wychodzi w praktyce. tyle,,,. kupisz nowe cewki to je styra. najlepiej kupic porzadne swiece i obnizy to napiecie bez potrzeby wymiany cewek. kupic 6 cewek to koszt 1000zl. szarpie do 2 tys obr to normalny objaw wypadania zaplonu z powodu spadku wydajnosci cewki np uszkodzenia izolacji cewki, nic z tym nie zrobisz w starym aucie, na niskich obrotach bedzie kiepsko chodzic

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2014, 17:44 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Masters napisał(a):
Jak w sierpniu to napewno nie są wysłużone chyba że była jakaś uszkodzona. Ale wtedy nie miałbyś błędów na 6 garach
moze byc bo bledy zapisuja sie na niskich obrotach...wystarczy duzy przebieg auta i gaz, nie wiadomo tez na czym auto jezdzilo

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Masters, co do dodawaniu gazu to po dodaniu jest ok, opadają do tego samego momentu, którym były.

Zastanawia mnie to, że jest bład na 6 garach a nie ma zadnych objawów niepokojących (auto odpala normalnie, rowno pracuje itd) oprocz tego ze co jakis czas jest slabsze i wtedy pojawia się to szarpanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach. Ostatnio jak mi sie tak zaczelo dziać to akurat musialem wylaczyc auto bo szedlem do sklepu, wróciłem po minucie i juz było ok po odpaleniu. Jadę w sobotę do elektryka na komputer to zobaczymy co wyjdzie, może wtedy coś wykombinujemy, w kazdym badz razie na pewno będę Was informować

Czytalem tez gdzieś ze pisali na temat czujnika na wale, tylko nie wiem czemu on miałby tutaj robić takie zamieszanie?

pawelos666, sorry ale nie do konca sie z Toba zgodze ze nic z tym sie nie da zrobić i nie wmówisz mi ze jak tak sie dzieje to trzeba sie do tego przyzwyczaić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no chyba sie nie rozumiemy...kombinujesz jak kon pod gore... jak sie nie da zrobic, napisalem Ci jak to sie robi. zacznij od ukladu zaplonowego bo to on ma najwiekszy wplyw na kulture pracy, zarowno na mrozie po odpaleniu jak i na goracym. swiece pod obciazeniem na cieplym silniku gubia Ci zaplon, to jest Twoj problem. na zimnym tego nie czujesz bo zawsze auto pali z benzyny. jest roznica w poborze napiecia. zeby to sprawdzic metoda najprostrza rozpedzasz auto do 30-40km/h wrzucasz wyzszy bieg i dodajesz gazu do konca ma przyspieszyc pod obciazeniem rowno...bez szarpniecia na obu paliwach. jak nie zaszarpnie na gazie to ukladu nie masz co sprawdzac. jezeli masz kiepskie cewki to nic z tym nie zrobisz jedynie swiece z mala powierzchnia elektrod (z iglami) obniza Ci pobor napiecia bylo wiele tematow denso swiece ale nie tt tylko irydowe lub bosch platinum plus, innej metody nie ma. zapytaj np Nikodema. jezeli taki problem wystapi na gazie lub przy przyspieszaniu pod obciazeniem na niskich obr w zakresie do 2500-3000obr to zakladasz takie swiece i problem mija w 95% przypadkow, na postoju tez pracuje duzo rowniej, po to ludzie wymyslili irydowe swiece i platynowe z bardzo cienkimi elektrodami. jak masz w aucie 2x mocniejsza cewke ktora 50kV da z siebie to mozesz jezdzic na gazie na 4 elektrodowej z przerwa 1,1mm np fr78x i silnik bedzie chodzil jak pszczółeczka, tu w bmw nie mozna tak... tzn mozna ale bedzie problem z przyspieszaniem ruszaniem, szarpaniem falowaniem i wiekszym spalaniem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Nie zgadzałem się z tym, ze "nic nie zrobie w starym aucie, na niskich orotach bedzie kiepsko chodzić".

Oczywiscie ze tak, dzieki za porady bede musiał sprawdzić układ zapłonowy ale u mnie nie ma zadnych problemów w kulturze pracy, ani na zimnym, ani na ciepłym, ani na gazie ani na benzynie.

Co do tego wrzucania wysokiego biegu przy 40km/h u mnie wlasnie jest tak, ze raz sie auto ladnie rozpędzi a raz nie.

W weekend będę sprawdzał między innymi te swiece nieszczęsne.

A Ty do mnie biorąc pod uwagę moj silnik oraz gaz jakie byś konkretnie polecał świece? Oraz same swiece czy razem z fajkami powinno się wymienić?

P.S jesli swiece byly wymieniane tak jak mówi poprzedni wlasciciel jakies 7 tys. km temu (na irydowe) to na pewno albo cewki je nadwyrężają albo co skoro tak szybko są do zmiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na swiecy bkr6ek na starej cewce bedzie slabo pracowac w zakresie niskich obrotow na gazie i nic z tym nie zrobisz jesli takie masz. nie sa do takiego napiecia przystosowane cewki. jest pewna zamula i nic z tym nie zrobisz do poki nie uzyjesz swiec ktore obniza z 5000V napiecie, az taka roznica jest pomiedzy swieca bkr6ek a swieca ktora ma elektrody 0,3-0,4mm srednicy. czasem moze byc za pozno i cewki padniete juz ostro. jezeli poprzedni wlasciciel zmienil swiece na irydowe do gazu np bosch fr6ki332s bo takie tam wstawiaja to taka swieca ma przerwe 0,75mm i srednice 0,6mm i musi byc na niej w miare ok. jezeli szarpie to albo padla cewka albo to cos zupelnie innego niz instalacja zaplonowa. ja stosuje bosch platinum plus i denso sa lepsze niz bosch platin ir do gazu, igle maja 2x ciensza. fajki mozesz wymienic, ja zrobilbym to dopiero po montazu takich swiec, powinno odrazu lepiej sie wkrecac.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2014, 07:29 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
pawelos666 ja nie pisałem nigdzie o swiecach bkr6ek ze takie mam obecnie (nie wiem czy nie mylisz mnie z kims kto pisał wczeniej ;) ) - sprawdzę to dopiero w weekend i wtedy będę decydować do robię


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
wszystko wskazuje na to że masz walnięte cewki takie bardzo typowe objawy, wiesz auto normalnie idzie wtedy pewnie bledów brak a jak idzie slabiej wtedy wywala ci bledy. Jak juz calkiem zaplon wypadnie to trzeba zgasic i odpalic auto bo komp odcina ten gar.

i niema co sie upierać czasem jest tak że cewka i fajka jest idealna a świeca kuleje i też jest lipa jednak cewka znacznie bardziej telepie autem.

Jeśli to cewki to łatwo to na kompie sprawdzisz o ile ktoś ma pojęcie;) Jednak zazwyczaj jest tak że jedziesz a mechanik sprawdza bledy i nic poza tym. A cewka/ świeca ma to do siebie że jak kuleje bo jest w "20% zepsuta" to itak trzeba czekać i dopiero jak bedzie 2x gorzej to pokaże błędy

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
najpierw napisz jakie masz swiece ja obstawiam ze jezeli irydowe to fr6ki332s, przez ostatni rok tylko to sprzedawali na sklepach z irydowek do gazu wiec tak przypuszczam... osobiscie ogolnie nie polecam tego towaru bo to platin ir = stop platyny z dodatkiem doslownie paru % irydu, przy irydzie to to nawet nie stalo. marketingowy chłyt boscha. wole bosch platinum plus czy denso power

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2014, 07:40 przez pawelos666, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 07:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pacos napisał(a):
pawelos666 ja nie pisałem nigdzie o swiecach bkr6ek ze takie mam obecnie (nie wiem czy nie mylisz mnie z kims kto pisał wczeniej ) - sprawdzę to dopiero w weekend i wtedy będę decydować do robię
czytaj mnie wyrazniej...robie codziennie w 5 takich autach jak Twoje instalacje zaplonową pod gaz gdzie sa wymagania. radzilbym Ci czytac co pisze, bo troche w tym siedze :wstyd: no ale jak uwazasz :P, tak jak napisal Masters, cewka pada stopniowo. siada jej izolacja wydajnosc sie zmniejsza... byc moze ktoras za swiec szwankuje (zdarza sie), nie wiemy co masz wkrecone, nie wiemy tez czy auto nie zrobilo czasem kilkunastu tys km na gazie na swiecach bkr6ek, i czy cewki nie dostaly od tego. teraz ktos zmienil jak to piszesz na irydy, ale moze nie w pore...i bedzie Cie np czekala wymiana paru cewek, dlatego bylo pisane o bkr6ek. w bmw cewki to smutny temat, ale to samo jest np w 1.8T VW/AUDI, wszedzie gdzie sa cewki na swiecach sa problemy jezeli jezdzi sie na gazie i zlych swiecach. nie ma znaczenia ile lat ma Twoje auto ma znaczenie przebieg cewek i czy pracowaly na gazie oraz z czym i ile

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Więc tak, byłem na komputerze, po podpięciu wyszły błędy każdej cewki z osobna (nie po kolei) oraz czujnik położenia wału. Po restarcie juz ten wał nie wyszedł, same cewki zostały.

Ogolnie auto rowno pracuje, odpala, ma moc itd, ale czasem wlasnie sa te objawy braku mocy oraz szarpania, na wolnych obrotach co jakiś czas tak prychnie z wydechu (mechanik powiedział ze to moze być oznaka własnie tego czujnika)

Jak Wy myslicie mozliwe ze to cos czujnik polozenia wału miesza? On zaproponował najpierw pojezdzić i przyjechać za tydzien sprawdzić co wyjdzie ale mi sie zdaje ze znowu bedzie to samo.

Zaproponował tez zeby jesli sie powtorzy to zacząć od zmiany czujnika bo on jest prawdopodobny najbardziej, a jesli to nie pomoze to sprawdzić cala wiazke elektryczna czy gdzies nie ma jakiegoś zwarcia, przebicia, czy cos nie zamokło.

Jak sądzicie zrobić tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 22 stycznia 2014, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czujniki na wale odcinaja zaplon calkowicie, zdemontuj, umyj zmywaczem do tarcz hamulcowych, moze byc brudny, sprawdz wtyczke

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2014, 00:03 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 14:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Jest jakis sposob zeby w 100% przekonac się czy to czujnik jest uwalony? Jesli tak to od razu bym go wymienił za jednym rozbieraniem a nie bawił się w półśrodki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 14:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czujnik na wale to hallotron daje impulsy (ma miec pewna charakterystyke, pewien ksztalt) i sprawdza sie oscyloskopem samochodowym np unit,pms. zwyklym multimetrem mozna zbadac akumulator i ladowanie alternatora, a nawet i to nie... :wstyd:

podpianaja Ci oscyloskop pod czujnik wału/wałka i widza generowany impuls, ponizej z uszkodzonego (brak odpowiedniego przebiegu), na sam komputer to mozna rownie dobrze na czuja cos robic...na pale

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
pawelos666 napisał(a):
czujniki na wale odcinaja zaplon calkowicie, zdemontuj, umyj zmywaczem do tarcz hamulcowych, moze byc brudny, sprawdz wtyczke



Albo źle zrozumiałem, albo się nie zgadzam ;).

Bo jeśli uważasz że uwalony czujnik, bądź jego odpięcie w trakcie pracy odetnie zapłon to jesteś w błędzie.

Co do czujnika możesz sprawdzić oporność często jest tak że robi się pełne przejście bądź bardzo duża oporność. Nie wiem ile powinien mieć ale pewni między 1,2-1,7

Czyszczenie raczej nic nie da bo aż tak uwalony to raczej nigdy nie będzie to nie diesel ;).

Ostatnio trafił nam się sylikon na czujniku ale itak za dużego wpływu to niema.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie podwazaj mojej wypowiedzi jesli nie masz pojecia i 100% pewnosci, czujnik wywalil blad, pojawiaja sie szarpniecia, odcina zaplon i trzeba go sprawdzic oscyloskopem. byl blad, gdy padnie calkowicie, uniemozliwia odpalenie silnikow m52b25, b28. czyszczenie moze dac bardzo duzo.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 11:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
pawelos666 napisał(a):
nie podwazaj mojej wypowiedzi jesli nie masz pojecia i 100% pewnosci, czujnik wywalil blad, pojawiaja sie szarpniecia, odcina zaplon i trzeba go sprawdzic oscyloskopem. byl blad, gdy padnie calkowicie, uniemozliwia odpalenie silnikow m52b25, b28. czyszczenie moze dac bardzo duzo.



Nie wchodźmy w jakieś sprzeczki, uświadom tylko sobie, że o czymś możesz nie wiedzieć.

Skoro piszesz że auto nie odpali na zepsutym czujniku to znaczy że jesteś w błędzie, auto może bądź będzie miało problemy z odpaleniem. Skoro odepniesz ten czujnik i auto bez niego odpala to nie możesz powiedzieć że auto ma odcięty zapłon bo niby jak wtedy odpala ? Co innego stwierdzić że auto gubi zapłon wtedy się zgodzę.

Więc mogę nie mieć pojęcia ale z praktyką ciężko polemizować.

Wiadomo oscyloskopem fajnie sprawdzić o ile ma się do niego dojście. Jeśli jest dobry fachowiec to powinien mieć sprzęt i on sobie to sprawdzi a co innego jeśli ktoś sam sobie naprawia i tego sprzętu niema. Czyszczenie to raczej w zaniedbanym aucie ? przecież to zwykły nalot który może minimalnie przekłamywać wyniki przecież to nie jakieś opiłki które by zakłócały pole magnetyczne (bo raczej tak to działa).
Ale wiadomo zawsze lepiej przeczyścić niż tego nie zrobić jednak jesli ktoś ma już większe problemy to wątpię aby czyszczenie pomogło

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czujnik wału i wałka to 2 rozne rzeczy. problemy z odpaleniem moze miec z wyjetym czujnikiem walka rozrzadu. z uszkodzonym wału m52 nie odpala, od 40 lat sa te same rozwiazania. w kazdym aucie czujnik ten steruje zaplonem. czujnik walu uszkodzony powoduje szarpniecia, a calkowite uszkodzenie brak mozliwosci odpalenia silnikow. jezeli komputer zapisal blad tego czujnika to nalezy go wymontowac umyc calosc, element pomiarowy oraz wtyczke lub wymienic czujnik na nowy. majac oscyloskop mozna go zbadac i miec 100% pewnosc jak wyglada przebieg

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
pawelos666 napisał(a):
czujnik wału i wałka to 2 rozne rzeczy. problemy z odpaleniem moze miec z wyjetym czujnikiem walka rozrzadu. z uszkodzonym wału m52 nie odpala, od 40 lat sa te same rozwiazania. w kazdym aucie czujnik ten steruje zaplonem. czujnik walu uszkodzony powoduje szarpniecia, a calkowite uszkodzenie brak mozliwosci odpalenia silnikow. jezeli komputer zapisal blad tego czujnika to nalezy go wymontowac umyc calosc, element pomiarowy oraz wtyczke lub wymienic czujnik na nowy. majac oscyloskop mozna go zbadac i miec 100% pewnosc jak wyglada przebieg


m52b28tu twoja teoria się nie sprawdza.
Przy odpiętym wydechowym czujniku wałka (tak sobie potocznie pisze) - niema zabardzo różnicy
Przy odpiętym ssącym wałka - auto dłużej kręci po odpaleniu niema większego problemu
Przy odpiętym czujniku wału auto różnie kręci - jak już odpali nierówno pracuje i może zgasnąć pomaga gaz choć różnie auto na niego reaguje

Dlatego też nie mogę się zgodzić z tym co napisałeś ponieważ u mnie auto odpalało i dało się nim jeździć.

Objawy o których pisałem oczywiście nie są regułą po prostu opisałem mój przypadek.

Jednak jak się po worach poczyta to wiele osób pisze że może wystąpić problem z odpalaniem a to kompletnie innna sprawa niż brak możliwości odpalenia auta.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL