Witam,
jednym się podoba, innym nie - kwestia gustu. Postanowiłem jednak u siebie założyć, przy okazji trochę poprawiając lampy.
Ringi kupiłem na allegro, standardowe, 66 diód, pasujące do E38 i kilku innych modeli.
Lampy wymontowałem (co zajmuje dosłownie 10 minut - potrzebne narzędzia: torx 25 i śrubokręt krzyżakowy).
Z lampy należy zdemontować plastik mocujący maskownicę dolną - odkręcamy w tym celu 3 śruby torx 25 o około dwa obroty i wysuwamy plastik:
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/94dfa6daabb9b377.jpg)
Następnie zdejmujemy uszczelkę (ta co okala lampę z góry i od wewnętrznej strony - trzyma się na 5 klipsach) i odpinamy 6 klamer mocujących klosz (3 na górze i trzy na dole):
![Obrazek](http://images53.fotosik.pl/229/bcdd47dba8314307.jpg)
Następnie wykręcamy maskownicę z kloszami (3 śruby torx):
![Obrazek](http://images54.fotosik.pl/229/2cd529090a850c56.jpg)
Gdy mamy już zdemontowaną maskownicę i klosze, możemy od razu przejść do montażu ringów. Ja natomiast chciałem coś jeszcze zrobić w kwestii zżółkniętych kloszy świateł długich, które jakiś czas temu usunąłem bo nie dałem rady przywrócić im pierwotnego koloru. Przegrzebując stertę starych części do E36 znalazłem parę szklanych kloszy świateł długich z lamp ZKW. Okazało się, że klosze w miarę pasują do maskownicy w E38:
![Obrazek](http://images54.fotosik.pl/229/7e3ce9284151f331.jpg)
![Obrazek](http://images51.fotosik.pl/228/52d5f3458c8cd48a.jpg)
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/0703b1de6215c737.jpg)
Jako, że nie lubię polegać tylko na połączeniach klejonych, klosze zamocowałem za pomocą małych wkrętów do maskownic.
![Obrazek](http://images54.fotosik.pl/229/6855b8a6563c2c87.jpg)
Następnie przystąpiłem do montażu ringów. Nie podobał mi się natomiast ich kolor (obudowy) który nijak nie pasuje do lamp robionych w stylu "black hella" - co jest częstym zarzutem podnoszonym na wielu forach. Postanowiłem chociaż trochę to poprawić chodź idealnie nie jest.
Ringi rozmontowałem, nie stanowi to jakiegoś wielkiego problemu. Używając modelarskiej taśmy maskującej o szerokości 1,5 mm zamaskowałem czubki diód:
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/5979b553136ee5ad.jpg)
Następnie aerografem pomalowałem płytki drukowane diód i tylną maskownicę na czarno. Oto efekty:
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/ffba6a4a0d3db6ff.jpg)
![Obrazek](http://images51.fotosik.pl/228/d7423ea57af85c8a.jpg)
![Obrazek](http://images54.fotosik.pl/229/8b3e48d0a2186a44.jpg)
Dodatkowo polalowałem od wewnątrz klosz światła mijania, tak żeby uzyskać świecenie tylko samej soczewki - daje to ładniejszy efekt przy zapaleniu ringów i świateł mijania.
Następnie ringi wkleiłem do lamp (użyłem cyjanoakrylu w żelu) i podłączyłem do żarówek świateł postojowych poprzez opornik 75 omów, dzięki czemu na ringach uzyskałem napięcie ok. 10 voltów. Chciałem uzyskać niepełną moc świecenia aby ringi wykorzystać tylko jako światła pozycyjne.
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/081d63c6124bb22c.jpg)
![Obrazek](http://images55.fotosik.pl/229/32403a526e5c7782.jpg)
![Obrazek](http://images53.fotosik.pl/229/691ecf630fc92836.jpg)
Następnie lampę zmontowałem:
![Obrazek](http://images53.fotosik.pl/229/e4a47fa4a1e66c84.jpg)
![Obrazek](http://images51.fotosik.pl/228/f8b58423cdee97d5.jpg)
A tu już na samochodzie, jedyne co to muszę wyłączyć diagnostykę świateł postojowych do wyświetla się błąd.
![Obrazek](http://images52.fotosik.pl/229/5cb64f0b4acf045a.jpg)
Cała operacja zajęła mi około 4 godzin.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w modyfikacjach.