BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54b30 ciezko z odpaleniem- Jest progres!
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 00:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
troche jest podobnych tematów lecz zaden nie pokrywa się z objawami jakie są u mnie a więc
1. z rana jak wsiadam do samochodu po pierwszym rozruchu na sekunde dosłownie odpali i gaśnie za drugim razem podobnie najczęsciej za 3cim razem samochód odpala bardzo nie równo pracuje i czuć spore drgania chwile popracuje słychac jakby zawór na wydechu sie otwierał i obroty w miare sie uspakajają i juz spoko jest . jak daje w pedał odrazu to występuje spalanie stukowe.
2. na postoju gdy kluczyk mam na 2 pozycji dłuższy czas np. radio leci i chce odrazu opalic to kreci kreci i po dłuższym kręceniu ledwo zapala
jakis juz czas temu wymieniłem sondy przed katem ( bosha dedykowane nie uniwersalne zadne ) i wyskakuje mi błąd bank 1 i 2 . po jakims czasie gaśnie i sie zapala.
przy ostatnich mrozach problem sie nasilił , ale od 2dni jest troche lepiej.
obstawiałem nieszczelność kolektora ssącego albo czujnik połozenia wału ale najpierw chce poznac wasze zdanie .
ostatnimi czasy wymieniałem świece cewki sondy.
Myślałem tez o imo ponieważ alarm nie działa tak jak trzeba , po zamknięciu z kluczyka zaczyna wyć...
Co o tym myślicie ?

_________________
My 330i touring


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2014, 23:00 przez adio62, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 00:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Miałem podobne objawy jak umierała pompa paliwa.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 09:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Przy odpalaniu i kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompę paliwa. Stawiam na przekaźniki lub czujnik położenia wału albo pompa do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 12:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
A może cofa się paliwo? Albo go nie podaje.
Zacznij od pompy paliwa, diagnoza powinna być w miarę prosta.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 23:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
problem jest tylko przy odpalaniu potem normalnie smiga, jutro sprawdze pompe

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
damianRC napisał(a):
Przy odpalaniu i kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompę paliwa. Stawiam na przekaźniki lub czujnik położenia wału albo pompa do wymiany.

na komputerze przekażnik normalnie reaguje

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Ja musiałem długo kręcić jak mi czujnik położenia wału padł.
Auto było zmulone i co dziwne cały czas świeciła się kontrola trakcji.

Podepnij pod kompa coś napewno wyskoczy.

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 00:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
nic mi nie wyskakuje związanego z czujnikiem połozenia wałku, jak jeszcze moge go sprawdzic? ciagle sondy mi wyskakuje jutro screen z inpy dam

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
zawsze jak podpinam inpa po jeździe jest pokazany ten błąd a po dłuższej jeździe wyskakuje check od tych blędów
Obrazek
Obrazek
plus odczyt z sond
Obrazek

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem screeny z INPY
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Daj screnna adaptacji. Bo to przecież one lecą. Raczej bym grzebał i wyciągał czujnik wału korbowego, a nie wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem screeny z INPY
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Zacznij od sprawdzenia odmy.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 4&start=15

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem screeny z INPY
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 22:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
dawno nic nie ruszyło sie samochód stał czekał na mój czas go znalazłem . troche sie namęczyłem i zdjełem kolektor ssący. nie zauwazyłem żadnych popękanych przewodów tylko jedną zaślepke kótrą była spękana i troche spadała.ale zauwazyłem nagary oleju w kolektorze oraz w bloku silnika. i taką postawiłem diagnoze ,czy to mozliwe ze zamiast do bagnetu odma podaje olej do dolotu? w całym ukłądzie dolotowym nie powinno byc grama oleju a tu jest sporo, trafia on do komory spalania gdzie sie osadza na świecach i ciezko odpala póki go przepali (świece mają ciemny kolor) , a sondy wariują przez niego. co myślicie ? Nawet wtryski są w nagarze
Obrazek

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 22:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
moim zdaniem diagnoza zupełnie niepoprawna

pierwsza rzecz w każdym kolektorze z seryjnym separatorem oleju jest olej, a to dlatego że ten separator nie jest na tyle sprawny żeby odseparować mgłe olejową z odpowietrzenia silnika.

Ja Ci powiem jak ja to widzę:

załóż manometr na listwę i na 99% pokaże ci się ciśneinie paliwa w granicach 2 barów (powinno być 3 na postoju i 3,5 przy bucie w podłodze w czasie jazdy), zapala ci słabo bo wtryski nie rozpylaja paliwa pod dużym ciśnieniem, do tego sondy pewnie pokazuja błąd: mixture too lean czyli mieszanka zbyt uboga a to za sprawą małej ilości paliwa....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 23:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
póki mam koletor zdjęty muszę zrobić wszystko co moge. jak sprawdzic czy odma jest sprawna?i co jeszcze moge sprawdzic? czy to normalne ze wtryski są takie brudne ?wydawało mi sie ze źle rozpylają z powodu zabrudzenia. drugą rzeczą jest to ze bląd wyskakuje mi lambda control tolerance bank.( za to na impie w korektach na zimym jest ok po chwili jednak wygląda ze mieszkanka jest uboga nie rozuumiem tego) Ponadto na zimnym silniku szaleją obroty wydaje sie ze na wszystkich nie robi troche sie rozgrzeje i wraca wszytko do normy ( jak by olej ze swiec zostal przepalony) . ostatnio na wysokich obrotach pojawiły sie problemy jak by własnie brakowało paliwa . napewno po złożeniu sprawdze ciśnienie .dzięki:)

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 23:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem to odmę (separator oleju) powinno wymieniać się co około 100tyś km, alarmującym zjawiskiem na wymianę może być podwyższone zużycie oleju ( tak jak np u mnie 2 litry na 2400km). Mam czasem podobne objawy w m54b22 po odpaleniu obroty nieco falują i jakby nie palił na wszystkie cylindry i po dodaniu gazu się uspokaja i po jakiś 20 sekundach wszystko jest ok na kompie tez wyskoczył mi błąd sond lecz ja stawiam na czujnik położenia walu korbowego.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
adio62, w jaki sposób sprawdziłeś pompę paliwa?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 23:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
jeszcze nie sprawdziałem , jak to przy kolektorze bedzie przy kolektorze i odmie bedzie ok to cisnienie sprawdze mamonetrem , jutrp sprawdze czy przewodu od odmu nie są zapchane moze temu wraca olej do kolektora ?

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 00:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Zobacz czy na separatorze oleju jest data będziesz mniej więcej wiedział czy to jeszcze oryginał czy możne już był zmieniany. Ja dla świętego spokoju bym go zmienił bo gdy masz kolektor na wierzchu to tylko 5 minut.

Tak mnie teraz naszło a wężyk podciśnienia od regulatora ciśnienia przy filtrze paliwa może sprawdzałeś czy wszystko z nim dobrze bo mogło by to tłumaczyć lewe powietrze i słabe ciśnienie paliwa.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 13:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
na listwie tak /? sprawdze to , znalazłem przy kolektorze urwany przewód , na kolektorze od strony szyby , od czego on jest ?
Obrazek

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
odme narazie wywaliłem i prowizorycznie zatkałem dziury po przewodach , samochod lepiej odpalał korekty sie poprawiły , jutro na porządnie złoże i sprawdze czy wywali błędy sond i jak z odpalaniem bedzie , zajade jeszcze sprawdze cisnienie na listwie jak sugerował Leo oraz przy filtrze paliwa jak pisał maniak1985 . disa brzęczy jak szalona napewno do wymiany , ale tez nie pokoi mi cykanie gdzie z okolic listwy wtryskiwaczy , jak by jakis wtrysk albo popychacz.
Pozdro

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL