BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 19:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wolna reakcja na pedał gazu M47N 318d
PostNapisane: 4 lutego 2014, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: 2.0D M47N
Cześć!

Od niedawna jestem posiadaczem E46 (chyba szczęśliwym :D ) ale jest coś co mnie bardzo drażni a mianowicie efekt opóźnienia naciśnięcia pedału gazu. Mam e46 318d 12.2004 euro4 - dlatego wiem że zaworków nie ma sensu czyścić bo go nie ma przy turbo.
Może napiszę co zrobiłem zaraz po kupnie: dwumas ze sprzęgłem, świece (3 spalone były), łącznik wydechu, poduchy pod silnikiem, komplet rolek, napinaczy i koło pasowe, olej, czyszczenie kolektora (egr jest w stanie ciągłego zamknięcia - poprostu się nie rusza), termostat (bmw), pompa wody, płyny, filtry wszystkie.
Zastanawiam się czy tego efektu nie wywołuje egr, poza tym objaw jest taki że na zimnym jest dużo słabszy z dołu jak już sie troszkę nagrzeje.
Poza tym mam pytanko czy wybieranie biegów w e46 jest dosyć precyzyjne czy drążek może latać troszkę na boki?

Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wolna reakcja na pedał gazu M47N 318d
PostNapisane: 4 lutego 2014, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Może przepływka nie zaadaptowana bądź pada. Miałem podobnie u siebie. No luzu być nie powinno jak już to nieduży. Być może cięgna masz wyrobione. Wbij bieg i ile mm możesz machnąć na boki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wolna reakcja na pedał gazu M47N 318d
PostNapisane: 4 lutego 2014, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak jest slabszy na zimnym to juz jest cos nie halo...przepal troche to auto (moze pomoze), raczej nie wina egr, popatrz w inpie jak to wyglada. drazki biegow jak lataja na boki to skrzynie trzeba sciagac zestawy naprawcze kupowac, ale u Ciebie jak tylko lata na boki to moze byc wytarta z gory tulejka plastykowa bodajze, niech rozwinie temat ktos kto to robil u siebie (jak z wrzucaniem 5 i 3 nie ma problemu to chyba zestaw naprawczy nie pomoze i wina chyba samego lewarka od gory). na zimnym m47n wyaje mi sie ze jezdzi nawet lepiej... masz dpf wez to tez po uwage

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wolna reakcja na pedał gazu M47N 318d
PostNapisane: 4 lutego 2014, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: 2.0D M47N
Cytuj:
Może przepływka nie zaadaptowana bądź pada. Miałem podobnie u siebie. No luzu być nie powinno jak już to nieduży. Być może cięgna masz wyrobione. Wbij bieg i ile mm możesz machnąć na boki?


Z tego co czytałem to przepływki nie trzeba adaptować, można ją tylko zresetować - nie robiłem tego zrobię to dziś.
Co do latania lewarka to z 10mm lata na boki przy wbitym biegu. Na co dzień jeżdżę nowym vw dlatego jak wsiadam do bmw czuję że to powinno pracować dużo precyzyjniej ale być może się mylę.


Cytuj:
jak jest slabszy na zimnym to juz jest cos nie halo...przepal troche to auto (moze pomoze), raczej nie wina egr, popatrz w inpie jak to wyglada. drazki biegow jak lataja na boki to skrzynie trzeba sciagac zestawy naprawcze kupowac, ale u Ciebie jak tylko lata na boki to moze byc wytarta z gory tulejka plastykowa bodajze, niech rozwinie temat ktos kto to robil u siebie (jak z wrzucaniem 5 i 3 nie ma problemu to chyba zestaw naprawczy nie pomoze i wina chyba samego lewarka od gory). na zimnym m47n wyaje mi sie ze jezdzi nawet lepiej... masz dpf wez to tez po uwage


Dziś trochę posiedziałem przy nim i egr już pięknie pracuje, lewarkiem zajmę się jutro, tego czy mam dpf nie jestem pewien - rozumiem że jest to część nr 2 która może być katalizatorem bądź dpfem ale żeby była DPFem muszą być czujniki ciśnienia, tak?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL