BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Biały_79 napisał(a):
Pewnie możesz pokazać taki silnik nie przecze ale ja mam akurat silnik w którym coś takiego jest M47tu. Pytasz co blokuje silnik, już Ci tłumacze skoro nie możesz tego pojąć. Klapki zmniejszają dopływ powietrza do silnika przez co silnik staje się słabszy i koła przestają się ślizgać.

u mnie tego nie a piszesz glupoty :hyhy:
tojest inny temat ale popatrz sobie na kolektor..... http://www.maxbimmer.pl/gosc/TEMP2/Wymi ... ku-m57.pdf

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Szamil napisał(a):

Blondynke i brunetke poprosze:)




dawaj adres bo miałeś rację - Ania blondyna i Zosia czarnulka czekają w gotowości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 23:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Nie pisze głupot. Pokazałeś mi silnik który nie ma takich klapek, a ja Ci pokazałem silnik który ma takie klapki. I te klapki odpowiadają za kontrole trakcji przynajmniej u mnie. I wiem że mam racje.
pokazałeś silnik M57 a może w silniku M57N takie klapki są. Nie widziałem takiego silnika więc nie powiem że są na pewno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 20:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Biały_79, Nie wiem kolego jak jest w 2.0d ale wiem jak jest w 2.5 tak jak pisałem kuzyn ma w manualu nie ma tych klapek i ESP wszystko działa

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Chmielu napisał(a):
Biały_79, Nie wiem kolego jak jest w 2.0d ale wiem jak jest w 2.5 tak jak pisałem kuzyn ma w manualu nie ma tych klapek i ESP wszystko działa

A dlaczego nie miało by działać. Ja tylko opisałem jak działa u mnie. Jak nie ma klapek to pewnie działa na innej zasadzie. A ESP to nie ASC o którym ja mówie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: kosĂłw lacki
według mnie klapki nie mają nic wspólnego z kontrolą trakcji! :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 23:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Biały_79 napisał(a):
A ESP to nie ASC o którym ja mówie
Prawie to samo roznica polega na tym ze Esp dochamowywuje przednimi kołami i tylnymi a ASC tylko tylnymi :) gebi, moim zdaniem też nie ;)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
To chyba dla picu je panowie inżynierowie założyli.Żyjcie dalej w nieświadomości.A jeżeli nie są od kontroli trakcji to od czego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 16:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od niem. Antriebsschlupfregelung lub ang. acceleration slip regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford i Saab oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie ASC (od ang. Automatic Stability Control) lub ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne.
Zasada działania [edytuj]

W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:

* wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
* opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
* przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.

W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 16:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Przeczytajcie dokładnie i bedziecie wiedzieć po co są te klapki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 18:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
lizardking napisał(a):
Szamil napisał(a):

Blondynke i brunetke poprosze:)




dawaj adres bo miałeś rację - Ania blondyna i Zosia czarnulka czekają w gotowości


Hehe wystarczy ze klikniesz pomogl :rotfl:

Poczytajcie temat ktory podalem na poprzedniej str. Gosciu wywalil te klapki i wszystko mu dziala. Ja u siebie fabrycznie nie mam tych klapek i mam ASC itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 286
Lokalizacja: Olecko
Moje BMW: E46/ E39
Kod silnika: M54B30/ M57D30
Garaż: E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304
E39 limo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 94&start=0
Sory, że odkopuję temat, ale tak poczytałem i zdecydowałem się na wyrzucenie tych klapek- jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999, da sie jakos sprawdzic bez rozbierania?

_________________
Obecna E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304

Obecna e39 viewtopic.php?f=6&t=105594

Była e46 http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=6908


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 21:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Bazuka napisał(a):
Sory, że odkopuję temat, ale tak poczytałem i zdecydowałem się na wyrzucenie tych klapek- jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999, da sie jakos sprawdzic bez rozbierania?


Można ręką wymacać, czy jest gruszka i wałek sterujący klapkami.

Obrazek

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Bazuka napisał(a):
jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999

nie ma, przedlifty nie miały :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 21:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Byczus napisał(a):
Bazuka napisał(a):
jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999

nie ma, przedlifty nie miały :)


Wybrałem na realoem 530D automat ze stycznia 1999. Oto co mi się ukazało:

"Instalacja ssąca AGR ze sterow. klapami"

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

Bazuka, masz automat czy manual?

Edit: jak widać bez znaczenia jest manual czy automat. Według realoem dla manuala też mogły być klapki w 530D ze stycznia 1999.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 18:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 286
Lokalizacja: Olecko
Moje BMW: E46/ E39
Kod silnika: M54B30/ M57D30
Garaż: E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304
E39 limo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 94&start=0
Byczus napisał(a):
Bazuka napisał(a):
jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999

nie ma, przedlifty nie miały :)

MarcinM napisał(a):
jak widać bez znaczenia jest manual czy automat. Według realoem dla manuala też mogły być klapki w 530D ze stycznia 1999.


Czyli były montowane dopiero po lifcie, a jednak były też montowane i przed liftem?:D
Pewnie bez rozebrania i sprawdzenia manualnie nie da się tego stwierdzić :zdegustowany:
aha, mam manuala

_________________
Obecna E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304

Obecna e39 viewtopic.php?f=6&t=105594

Była e46 http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=6908


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 3 lutego 2014, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Moje BMW: E39 2000r
Kod silnika: M57
MarcinM napisał(a):
Byczus napisał(a):
Bazuka napisał(a):
jeśli one są w moim kolektorze. e39 530d 01.1999

nie ma, przedlifty nie miały :)


Wybrałem na realoem 530D automat ze stycznia 1999. Oto co mi się ukazało:

"Instalacja ssąca AGR ze sterow. klapami"

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

Bazuka, masz automat czy manual?

Edit: jak widać bez znaczenia jest manual czy automat. Według realoem dla manuala też mogły być klapki w 530D ze stycznia 1999.


W/g mnie jesteś w błędzie, po wyborze: 530D manual czy automat ze stycznia 1999 i wskazując rysunek z klapkami, ukazuje się napis "nie znaleziono części pasujących do twojego samochodu"
Tak jak pisał Szamil klapki były w automacie od 03.2000r. W manualu do końca produkcji ich nie było.

_________________
Robert.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 3 lutego 2014, 08:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Robert27, masz rację co do aut ze stycznia 1999. Pojawia się komunikat "Nie znaleziono części pasujących do Twojego samochodu".
Bazuka, Od strony kabiny jest trochę miejsca i można tam wsadzić rękę i wybadać, czy jest układ sterowania klapkami czy nie. Niestety taka metoda dalej nie daje 100% pewności, bo ktoś mógł zdemontować klapki i zostawić układ sterowania nimi.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 5 lutego 2014, 18:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Wątpie żeby twoja E39 miała klapki, takie rzeczy były montowane dopiero w E60 218km.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 5 lutego 2014, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ROBBMW napisał(a):
Wątpie żeby twoja E39 miała klapki, takie rzeczy były montowane dopiero w E60 218km.

a gdyby babcia miała wąsy, to byłaby dziadkiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL