BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 14:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
mam identycznie ten sam problem co ty kolego :!: tak samo na 5 cylindrze pojawiał mi się wykrzyknik czasami, wczoraj zmieniłem wtrysk, i już wszystkie cylindry chodzą jednakowo, ale niestety drobne drgania dalej są...
nie jest to problem swapa, bo w aucie dawcy już to występowało, błędna diagnoza była na koło 2 masowe które zostało zmienione, ale bez poprawy :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 15:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Też mi już to proponowali (koło dwumasowe), ale są dni kiedy silnik chodzi idelanei nic nie drga i wtedy nie ma tego wykrzyknika ;D więc jestem pewny ze to coś ma wspólnego z zapłonem a nie dwumasa ;D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Jesli masz juz spory przebieg to przy bledach 227 i 228 stawialbym na pompe paliwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Tez to biore pod uwage, ale auto ma LPG i na lpg tez sonda nie chodzi ;p

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 309
Lokalizacja: lódzkie
Moje BMW: e46 328
Kod silnika: m52b28tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114087
a powiedz mi kolego jakie masz swiece dokladnie?? powiem ci ze ja tez osttanio sie troche borykalem z podobnym tematem i wymienilem prawie nowe ngk 4 elektrodowe na denso 1elektrodowe na poczatek zwykle k20 tt za 12 zł za sztuke i jest niebo a ziemia..nie sprawdzalem na inpie jeszcze, ale oslablo falowanie w niebieskim polu podczas rogrzewania,i pomoglo na wiele innych rzeczy typu brak szarpania na lpg, wyczuwalnie lepsza praca na LPG..generalnie jezdzi sie duzo lepiej
ps.. oczywiscie jak wyminile swiece regulowalem LPG

_________________
/// wrzuć w dział giełde i dopiero w podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Były boscha platynowe 1 elektordowe z rok temu je kupiłęm a od tygodnai mam te same denso co ty 1 elektordowe po 11 zł ;d bosche platynowe kosztowały z tego co pamietam prawie 300zł masakra i tez czuje ze na tych denso jest lepiej ;p ale i tak nie jest tak jak powinno byc ;d

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 309
Lokalizacja: lódzkie
Moje BMW: e46 328
Kod silnika: m52b28tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114087
ale tez ci na tych swiecach wyrzuca korekty po za zakres w inpie?

_________________
/// wrzuć w dział giełde i dopiero w podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
niestety tak :( no ale perfidnie jedna sonda stoi na wolnych obrotach i tylko wtedy silnik drga, podczas jazdy tego nie ma auto na nowym komplecie sprzęła przy zmianei z 2 na 3 i opoanch 225 piszczy kołami mocy ma jak powinno być tylko drga na luzie ;/ i moze troceh za duzo pali bo w mieście mam 17 lpg nie wiemc zy to dobrze czy źle - wiem jedno nie jezdze ekonomicznie, ale bez przesady ciągle na odcince ni jezdze chociaż zdaza mis ie to ;D na trasie wczoraj prędkosci 100-180 duzo redukcji i wyrpzedzan ale większa cześć trasy na 5 biegu wyszło mi 12,5 lpg

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 309
Lokalizacja: lódzkie
Moje BMW: e46 328
Kod silnika: m52b28tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114087
dala mnie takie spalanie jak piszesz to norma:) i nie niesamowitego bo ile ma palic prawie 3.0
ostatnio jak zmienilem te swiece i testowalem to mialem 22:) takze lekko nie bylo> dzis robilem mala traske to wyszlo mi 9,4 ale jechalem wolno do 120

U mnie jak przeczytalem w twoim temacieroznicia jest taka ze ja na PB mialem korekty ok jedynie na LPG 3i 4 cyl mialy zle..
A spzreglo tez mnie czeka niestety, juza zamowilem, bede robil tez kpl naprawczy 5ti i tuleje wybieraka:)

Jak stoi sonda na PB to moze i faktycznie to to..Niby te silniki sa super ale niestety maja juz 13-15 lat za soba:(

_________________
/// wrzuć w dział giełde i dopiero w podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
No mój rekord w spalaniu to 21,5 / 100 tankowane pod korek ;D w pierwsyzm tygodniu jak auto kupiłem noi komplet opon na tył :D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 10 lutego 2014, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Wymieniłem sonde na banku 456, bo padłą wg INPY, wiec auto ma dwie nowe sondy regulacyjne boscha i dalej ten 5 cylinder ma korekcje i drga, ale zaciekawiło mnie to, ze teraz adaptacje długoterminowe są na "minusie" o co z tym chodzi? pierwszy bank -0,38 drugi banki - 2,56

Czemu tak jest?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 12 lutego 2014, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
Też zmieniłem sondy regulacyjne ale nic się nie zmieniło dalej wypada 6 cylinder dodatkowo zmieniłem świece na v-line 20 i nic. Nie mam pojęcia o co kaman. Pozostaje tylko przepływka,krokowiec i czujnik temp.płynu ten w głowicy. Pytanie czy krokowiec może mieć wpływ na te problemy?u mnie nie ma problemu z falującymi obrotami czasem ma tak ,że stojąc na wolnych obr.spadną tak jakby włączył się wentylator ale silnik ma np.50 stopni i dodatkowo jak schodzi nagle z obrotów to tak jak by wskazówka była na sprężynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 13 lutego 2014, 07:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Widzę, że nie jestem już sam.
Na ytb jest film zatytułowany 'problem z silnikiem m52 engine problem' czy jakoś tak. Pokazuje jak na biegu jałowym wkręca silnik i zaczyna mu wibrowac po jakimś czasie. Mam podobnie, tylko nie aż tak jak u niego, ale tak jak u was, i tez nie chodzi mi na 6 cylinder. Czasem zatrybi i czuję, że jest pełna moc, a w większości obroty delikatnie poniżej normy i dygotanie.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 13 lutego 2014, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
Coś mi się wydaje ,że to jest wina krokowca na wolnych obr. bo przepływka mierzy i komp podaje paliwo. Krokowiec może otwiera się za mało albo delikatnie faluje i dlatego skład mieszanki jest ubogi w powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 13 lutego 2014, 15:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kapsel22 napisał(a):
Widzę, że nie jestem już sam.
Na ytb jest film zatytułowany 'problem z silnikiem m52 engine problem' czy jakoś tak. Pokazuje jak na biegu jałowym wkręca silnik i zaczyna mu wibrowac po jakimś czasie. Mam podobnie, tylko nie aż tak jak u niego, ale tak jak u was, i tez nie chodzi mi na 6 cylinder. Czasem zatrybi i czuję, że jest pełna moc, a w większości obroty delikatnie poniżej normy i dygotanie.


Wklej link do tego filmu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 13 lutego 2014, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e46 328Ci 2000r.
Kod silnika: M52TUB28
Przepraszam za offtop, ale gdzie kupowaliście strumienice do swoich 2.8 ? Bo niestety czeka mnie wycięcie katalizatorów.

_________________
Obrazek


Napęd na przód jest dla Dziewczynek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 16 lutego 2014, 00:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
u mnie nie ma strumiennicy jet kawałek rurzy zamaist katów, brzmi fajnie ;P tylko ja mam kolektory z anglika bo z europejskich chyab nie da rady tak łatwo ich wyciąć, dlatego ktoś zamontował z anglika.

Kupiłęm sobie juz manometr do mierzenia kompresji, więc jakoś w przeciagu tego meisiąca ją sprawdze, chocaiz wg meni to nie to, bo auto naprawde fajnei jedzie, tylko na luzie drga buda ehh.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 23 lutego 2014, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Dobra

Ciśnienie na listwie paliwa 3,6 bara spada do 3,45 nizej nie zejdzie czyli jest git.

Kompresja sprawdzona

Cylinder:
1 - 13,5 bara
2 - 12,5 bara
3 - 13,5 bara
4 - 12,8 bara
5 - 13 bara
6 - 13 bara

Czyli z tego co wiem to git (mierzna nie ciepłym z otwarta przepustnicą i wyjętm bezpiecznikiem pompy paliwa, wszystkie świece wykręcone)

Więc zaczłem psikać w okolice kolektora samostartem i perfidnie ciagnie lewe powietrze w okolicy tego 5 cylindra co mam znim problem. Uszczelka kolektora jest nowa, wczoraj go odchylałem i ładnie przylega, a perfidnie ciągnie gdzieś pomiędzy głowicą a kolektorem i nie mam pomysłu co to ? Kolektor pękł?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 8 marca 2014, 19:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Auto naprawione, lewe powietrze ciagnely wkretki od LPG w kolektorze, juz jest git ;D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL