BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 7 lutego 2014, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 99
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M52B20
Witam kolegów po dłuższej przerwie. Tym razem piszę z zapytaniem o nowy nabytek E46 320i 2000r. Otóż od jakiegoś czasu świeci się check engine. Jedna z sond za katem wywalała błąd(nie miała podkładki i się luzowała) wraz z tymi z tematu. Wymieniona. Ale nadal powracają błędy P0170 i P0173. Czyli zła mieszanka paliwowa bank 1 i 2. Co w ogóle oznaczają te banki to pierwsze pytanie? Na kompie nie wywala innych błędów. Silnik pracuję normalnie. Obroty stoją sztywno, nie szarpie, zbiera się jak należy, nie pali więcej. Ale po skasowaniu błedów nadal wywala check engine. I ręce opadły. Bo nie powiem należe do tych co jak się coś świeci to nie da rady:) Poczytałem trochę o temacie i jakoś nie dopatrzyłem się jednoznacznej podpowiedzi, jeśli taka wogóle istnieje. Sondy pracują równo. Przepływka raczej też bo dawała by jakieś oznaki. A tu nic. Czasem jednak lepiej że jak coś pierdnie to już na tyle żeby można było zdiagnozować. Proszę o pomoc gdzie by się tu doszukiwać winowajcy?

_________________
KONRAD ŚLIWINSKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 lutego 2014, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
maestro1986k napisał(a):
Co w ogóle oznaczają te banki to pierwsze pytanie?

Masz po jednej sondzie regulacyjnej dla każdego banku.
Bank pierwszy dla cylindrów 1-3, bank drugi 4-6

Podepnij kompa i odczytaj adaptacje długoterminowe, bo one bardzo dużo mówią.
Generalnie pierwsze do sprawdzenia to dolot czy nie łapie lewego powietrza. Jak znajdziesz nieszczelność to skasuj adaptacje i zrób
kilkanaście kilometrów i odczytaj korekty ponownie.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 lutego 2014, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć coś na temat tych parametrów?

http://zapodaj.net/111e9e8afd6b8.jpg.html
http://zapodaj.net/facd09919c944.jpg.html
http://zapodaj.net/dc1475e195339.jpg.html
http://zapodaj.net/288c2b4f3017e.jpg.html
http://zapodaj.net/2d41c688829d7.jpg.html
http://zapodaj.net/0c288a1edc6d1.jpg.html


Moje problemy - wyrzuca błąd 203 (kasowałem go tysiąc km. temu i jak widać na powyższych, powrócił). Ponadto wskazania ekonomizera są dość wysokie (praktycznie nigdy poniżej 10l). Spalanie w trasie mam po 11litrów gazu, w miescie po 12-13. Jeżdzę ekonomicznie... na prawdę ekonomicznie.
PPonadto miałem rozjechane lekko mapy gazu i benzyny - ustawione na nowo, wszystko wystrojone - objawy dalej takie same. Wydaje mi się, że auto jest trochę ociężałe...kiedyś chętniej przyśpieszało - lepiej jechało z dołu.
Objawy mam od takie od dłuższego czasu - była robiona uszczelka pod głowicą, przy okazji uszczelki kolektora itp itd. Nic to nie zmieniło.

Z góry dziękuję za nakierowanie mnie we właściwym kierunku gdyż nie wiem na co zbierać kasę ;-) Świece już wymieniłem, auto chodzi raczej równo, czasami może czuć lekkie wibracje na wolnych na drążku zmiany biegów. Benzyna czy gaz, zachowuje się tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 lutego 2014, 09:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 225
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU28
Prosze o pomoc :

1 Zündkreis ZK0 -> Airbag Fahrer
Fehlerhäufigkeit: 1
Fehler zu Zeit nicht aktiv
Widerstand zu groß
Fehler ist nicht sporadisch

240 Interner Steuergerätefehler
Fehlerhäufigkeit: 11

Czy sama wymiana taśmy kierownicy wystarczy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 lutego 2014, 00:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Od czego jest ten błąd?

73 Speed signal

Jest on od czujnika obrotów silnika, czy obrotów w tylnym moście?
Pozdrawiam

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 lutego 2014, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 56
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
Mój samochód to x5 e53 3.0d 218ps
Może ktoś spotkał się z poniższymi błędami ?
Jak zamknę samochód z pilota to po chwili zaczyna wyć alarm.

Obrazek
Obrazek

49 to chyba przekaźnik wycieraczek

Obrazek

Obrazek

wyczytałem gdzieś że wabasto może nie dostawać paliwa ? jest gdzieś filtr paliwa do webasta ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 lutego 2014, 12:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
Witam,

mam rozlegulowane turbawkę prosze o podanie seryjnych wartości jakie powinna pompować i jaka masa powinna byc mierzona przez przepływkę. dziś zabieram sie za regulację geometrii

poniżej link z rozregulowanej turbawki po regeneracji, oraz korekty wtrysków.
Prosze o komentarz

https://www.youtube.com/watch?v=xjta8-kXpHk&feature=youtu.be

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2014, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu tych błedow, moze ktorys z nich a cos wspolnego z tym ze nagle przestalo dzialac moje BC( trwalo to z 3 dni i calkiem padlo) dodatkowo mam problemy po upadku kluczyka z odpalaniem. Niby teraz jest ok ale za jakis czas boje sie ze nie odpale:
Oto bledy:
13573 gluehanlage
112 sitz-belegungs-erkennung
2 zuendkreis ZK1 / gurtstrammer fahrer
17 TOG
103 diebstahlwarnanlage: sirene, funkinneraumschutz

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2014, 10:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
picia9669 napisał(a):
Mój samochód to x5 e53 3.0d 218ps
Może ktoś spotkał się z poniższymi błędami ?
Jak zamknę samochód z pilota to po chwili zaczyna wyć alarm.


Jeden z błędów dotyczy mikrowyłącznika w klapie komory silnika, najlepiej zmostkować go i sprawdzić czy alarm będzie się samoczynnie wzbudzał.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 lutego 2014, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam, proszę diagnozę mojej e61. Auto sprowadziłem niedawno z Belgii. Po przejechaniu kilku/kilkunastu km auto traci moc, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Rocznik 2006r, Silnik M47/T2 - 2, 00l (120kW), po rozkodowaniu VINu jest jeszcze informacja o zmniejszeniu mocy - S843A, w dowodzie belgijskim jest wpisane 110kw.

Jeszcze martwi mnie temperatura silnika - 120 stopni zdecydowanie za dużo, ale dopiero zobaczyłem to jak podpiąłem pod komputer, bo na desce rozdzielczej nie ma nigdzie temperatury.

Poniżej screeny z inpy, błędy: http://k4m.hekko.pl/e61-motor-bledy.xps proszę o diagnozę.

Filmik podczas jazdy z INPY: http://youtu.be/vqkaTDtczGk

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 lutego 2014, 21:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
Filmik podczas jazdy


film wrzuciles na prywatnej licencji udostepnij go dla wszystkich. wtedy zobaczymy co w trawie piszczy ;-)

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 lutego 2014, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
idealsound napisał(a):
Filmik podczas jazdy


film wrzuciles na prywatnej licencji udostepnij go dla wszystkich. wtedy zobaczymy co w trawie piszczy ;-)


oops, sorki. poprawny link: http://www.youtube.com/watch?v=vqkaTDtczGk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 lutego 2014, 23:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
TTom3k napisał(a):
Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu tych błedow, moze ktorys z nich a cos wspolnego z tym ze nagle przestalo dzialac moje BC( trwalo to z 3 dni i calkiem padlo) dodatkowo mam problemy po upadku kluczyka z odpalaniem. Niby teraz jest ok ale za jakis czas boje sie ze nie odpale:
Oto bledy:
13573 gluehanlage
112 sitz-belegungs-erkennung
2 zuendkreis ZK1 / gurtstrammer fahrer
17 TOG
103 diebstahlwarnanlage: sirene, funkinneraumschutz



Pomoze ktos?:)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 lutego 2014, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Mam takie pytanie, otóż na postoju kiedy silnik pracuje wszystko jest w normie lecz w czasie spokojnej stałej jazdy jak patrzyłem (prędkość 70 km/h) w analogu w inpie pozycja IGNITION ANGLE jest bodajże na poziomie 130 i z wykrzyknikiem! Czy to jest normalne?
Świece nowe NGK dedykowane katalogowo do mojego silnika.

Z góry dzięki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 lutego 2014, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam, Kto pomoże :zalamany: ??? Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 lutego 2014, 19:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Obrazek ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 lutego 2014, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
luka3z napisał(a):
Witam, Kto pomoże :zalamany: ???


8 gluehanlage - świece żarowe do sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lutego 2014, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wie ktoś coś o tym kącie zapłonu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lutego 2014, 18:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
Panowie co to za błąd ? 211 LLFS Error at the MECANICAL ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lutego 2014, 22:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Mateusz3109 napisał(a):
Panowie co to za błąd ? 211 LLFS Error at the MECANICAL ?


Jeśli się nie myle i z tego co wyczytałem w googlach to jest to błąd krokowca (zaworu biegu jałowego). Możliwe że wymaga czyszczenia albo wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL