BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
Witam,

Mam ambitny plan zamontowania Nivo do mojej e39 kombi przed liftem. Niestety potrzebuje kilku informacji i tutaj prośbę kieruje do Was.
Otóż... na pewno potrzebuje kilku rzeczy:
1) kompresora
2) czujników na wahacze (wystarcza tylko tylne na prawą i lewą stronę ? )
3) tzw. gruszek
4) komputera sterującego pneumatyką
5) kilka bzdur typu wężyki i kabelki.
6) no i oczywiście samych poduszek

Teraz tak,
1) nie wiem jak się podłączyć aby system w samochodzie widział pneumatykę (kontrolki na desce itp.)
2) Czy trzeba wyrzucić stabilizator ?? bo z tego co się orientuję to fabrycznie nie ma stabilizatora z tyłu przy pneumatyce ??

"Zaplecze" warsztatowe mam dobrze wyposażone wiec z dostępem do podnośnika i innych tego typu nie ma problemu.

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Zastanów się czy jest sens to w ogóle robić.
Ja ostatnio myślałem nad ruchem w drugą stronę bo szukam e39 a marzy mi się z mtechnikiem, jednak wiele turasów ma nivo.
Miałem nivo w e34, teraz mam zwykły zawias w e46, auto elegancko się prowadzi nawet jak jest dopakowane.
Fakt piona była bardziej komfortowa ale to raczej kwestia tego że to była piona ;)
Dla mnie szkoda kasy na takiego moda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
Mnie właśnie zaczęło zależeć na pneumatyce gdyż mam LPG z dużą butlą w kole (70l + gaz, robi się wesoło) a często zdarza mi się wozić dość ciężkie przedmioty (i ludzi :D) a koła w nadkola jak by mi spirale siadły. Spirale mam nowe firmy KYB (niestety to już nie ta firma co kiedyś) i miło by było gdyby jednak trzymał odpowiedni poziom. Kosztowo nie wychodzi to tak źle...

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Części z używki widzę że jest trochę, faktycznie może być niedrogo, co do samego montażu to musi się ktoś bardziej kumaty w mechanice wypowiedzieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 21:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
skoro masz butle w kole to gdzie chcesz wpakowac kompresor od zwieszenia, ktory orginalnie ma tam swoje miejsce ?

Moim zdaniem lepiej poszukac sprężyn o orginalnej wysokosci i duzej twardosci. Bmw stosowalo kolory albo kolory kropek czy tez ich ilosc jako oznaczenia twardosci poszukaj po internecie.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 25 lutego 2014, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
Zywiec napisał(a):
skoro masz butle w kole to gdzie chcesz wpakowac kompresor od zwieszenia, ktory orginalnie ma tam swoje miejsce ?

Moim zdaniem lepiej poszukac sprężyn o orginalnej wysokosci i duzej twardosci. Bmw stosowalo kolory albo kolory kropek czy tez ich ilosc jako oznaczenia twardosci poszukaj po internecie.



Jest ogrom możliwości...oto kilka z nich http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=43497 z resztą sam już w tych miejscach chowałem te kompresory :P

Ok bo Off topic się zaczyna...

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 26 lutego 2014, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: POS
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Gdybys potrzebowal sterownik kompressor przewody itp to mam na sprzedaz plus jedna poducha z amorem..mialem zawieszenie pneumatyczne w e39 sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 26 lutego 2014, 16:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: POS
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Jesli chodzi o montaz to np moj znajomy wsadzil cos takiego do duzego fiata:) kompresor plus poduchy z amorami..bez sterownika..wlacznik kompresora mial osobno:) jak bylo trzeba dopompowal ile chcial..gdy chcial nisko to spuszczal powietrze i byla gleba jak na gwincie:) niby prowizorka ale fajnie mu to wyszlo:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 1 marca 2014, 09:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Cześć
Przy nivo z tyłu jest stabilizator, ale chudszy żeby nie było za twardo. Mam taki, jakby co pisz PW.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 8 marca 2014, 21:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Falcorn, wiec tak ja robiłem to w 2-ga strone wiec było łatwiej :)
Potrzebujesz tak jak pisałeś:
-Kompresorka+3 el.zaworki (komplet)
-przewodów powietrznych: czerwony i niebieski+ plastikowa "złaczka" (przewodow jest ogolnie 4 po dwa do tego plastiku od poduszek i dwa nastepne od tego plastiku do zaworków przy kompresorze)
-do kompresora jest przekażnik wł/wył i kable "sygnałowe" sterowania zaworkami,
-dwa zbiorniki powietrza do poduszek,
-poduszki
-co do samego sterowania to nie jestem pewny ale komp jest miedzy aku a wneka koła zapasowego pod podłużnica
Gdzie to podłaczyć do auta nie wiem ale wydaje mi sie ze od sterownika bedzie szedł tylko sygnał o ew niesprawności K-line?? I kodowanie w ncs.

Jak już bedziesz kupował graty to np na przewodach powietrznych są takie 2 małe dociski (jak zabezpieczenia zaworów w silniku) w każdym miejscu wkręcania przewodu czyli na każda strone L P po 6 szt.
Na przewodach zbiorników wyrownawczych (tych pod autem) jest taka głowiczka a na niej plastikowe zabezpieczenie ktore łaczy ją z poduszka. Niby pierdoły ale najmniejsza nieszczelność w układzie potrafi zdenerwować a i znależć pozniej ciężko.
Czujniki od nivo są inne tzn jeden bo jest od nivo i poziomowania świateł drogi tylko od nivo kable od nich ida do sterownika.
Poduszki brał bym nowe bo jak padnie to juz nic nie zrobisz a te lepsze uzywki to 70% ceny nowej.
Kompresor też lepiej sprawdz jak pompuje, piszesz ze masz czym i gdzie wiec warto rozebrac jego czarna część jest tam "filterek"-kawałek szmatki,gąbka i najważniejsze ten czarny pojemnik jest pełny tych kamyczków zbierających wilgoc warto je wysuszyc, wymienic usunać wilgoc z układu bo w zime potrafi przymarznąc i sie nie podnieść np z jednej strony.

Stabilizator jest taki sam w każdej wersji takie same są też amortyzatory rożne sa amortyzatory dodatkowe wg realoem.
Rożne są też poduszki do zawieszenia M i zwykłego co ciekawe zawieszenie M ma o około 3-5cm wyższe poduszki.

Jak coś potrzebujesz jeszcze to na aucie mam cała instalacje bez kompresora i przekażnika mozna cos podpatrzyc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż Nivo
PostNapisane: 10 marca 2014, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
Dziękuje Ci ziooloo za odpowiedź :) trochę mi pomogłeś, nie wiedziałem ,że wypadało by osuszyć układ z wilgoci :ok: Jeśli był byś w stanie zobaczyć czy idzie jakiś kabel z głównej wiązki do tego sterownika od nivo (czym i czy w ogóle jest sterowane od kompa) to był bym wdzięczny :) :piwo:

Oczywiście poduszki były by nowe. Nie bawił bym się w używki.

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL