BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 54  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 20:56 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Byczus napisał(a):
a myślałem, że tylko w M60 się pompa oleju odkęca...

problem dotyczy M60 i M62, dopiero ponoć w TU i już ten problem nie występował


flex napisał(a):
Powiedz jak wyglądało wnętrze miski olejowej ? duzo sie syfu zebrało przez lata ?

Syfu było już dość dużo, więc na pewno dobrym ruchem było zdjęcie miski i zrobienie płukanki


7ka napisał(a):
jedynie to swiece bym inne kupil ;)

długo myślałem na świecami, jednak serwisy w Niemczech zalecają do tego typu silników świece NGK dlatego padło na nie.


aniołki, debu85, Dżordż, dzięki...
Jutro dalsze działania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
chudini3 napisał(a):
Kamil_ napisał(a):
Castrol EDGE Professional 10W60
Widze że nie uczysz się na czyiś błędach :P
Kamil_ napisał(a):
Napinasz rozrządu + paski
Kamil_ napisał(a):
Termostat
Jakie koszta?

Ten olej moim zdaniem to idealny wybór do tego samochodu zwłaszcza że jest to TWS olej który leje się do ///M a nie zwykły edge 10w60.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 22:37 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Patryk w-wa, dokładnie, przekonał mnie napis na etykiecie: FOR BMW M-MODELS
Dodam że cena katalogowa za litr to coś koło 120zł, więc raczej jest to najwyższa możliwa półka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Widziałem juz wcześniej. Fajne 540i a silnik to poezja :super:

Kamil_ napisał(a):
przekonał mnie napis na etykiecie: FOR BMW M-MODELS

Tyle, ze M62 nie jest "emką". Moim zdaniem jeśli producent zaleca inną lepkość to należy się jej trzymać tym bardziej, że nie jeden olej typu CFS 5W40 podczas gniotu utrzymuje niższą i stabilną temperature niż niektóre 10W60 więc lepkość nie jest też wyznacznikiem. Nie uważam się w tej kwestii za specjalistę ale jeśli już masz taki olej to zakładam, że zawsze jeździsz długie dystanse od uruchomiana silnika i go dobrze dogrzewasz a w zime w ogóle nie trzymasz dłużej auta na zewnątrz tylko w ciepłym garażu ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Piękny serwis :ok: po całości, jak należy.

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:08 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
!kuchar, pewnie że nie jest to "emka" ale z tego co kojarzę to silnik w M5 jest rozwinięciem właśnie jednostki M62 (mogę się mylić). Wybór też uważam za uzasadniony, ponieważ moja 540tka będzie jeździć rzadko.... ale jak już będzie jeździć to raczej nie będę nią uprawiał ekodrivingu. Olej też jest wyborem na sezon wiosenno/letni i nie widzę problemu by na kolejną zimę wlać coś bardziej odpowiedniego. Natomiast samo dogrzewanie oleju w M62 to dla mnie oczywista oczywistość ;)


Artur.92, dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Kamil_ napisał(a):
przekonał mnie napis na etykiecie: FOR BMW M-MODELS
Dodam że cena katalogowa za litr to coś koło 120zł, więc raczej jest to najwyższa możliwa półka.


Zwykły 10W60 Castrola (120zł za 4 litry) też ma ten sam napis "FOR BMW M-MODELS"

Co do użycia TWS 10w60 w M62, to taki olej jest polecany przez Alpinę (poza standardowym Castrol SLX Professional Longtec BMW LL01 SAE 0W-30 )

Cytuj:
We recommend also Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 only for the following cars:
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW ALPINA B3 3,3
BMW ALPINA B3 S
BMW ALPINA B10 3,3
BMW ALPINA B10 V8
BMW ALPINA B10 V8S

BMW ALPINA B12 5,7/6,0
BMW ALPINA ROADSTER V8
BMW ALPINA ROADSTER S
BMW ALPINA D10 BITURBO
BMW ALPINA D3 BITURBO (nur TWS 10W-60 freigegeben!)
BMW ALPINA B3 (S) BITURBO
ATTENTION: It is not allowed to take Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 for VALVE-TRONIC engines (e.g.
BMW ALPINA B5/B5S/B6/B6S/B7)!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Byczus napisał(a):
no proszę, a myślałem, że tylko w M60 się pompa oleju odkęca...


źle myslałes, osobiście widziałem kilka poluzowanych pomp w M62 i M62TU

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Castrol FST 10w60 (były RS były Edge Sport) to teraz dokładnie to samo co TWS.
Jedyna różnica to barwa. TWS jest barwiony i świeci w UV,żeby był trudniejszy w podrobieniu.
Co by nie mówić dla mnie to bdb oleje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 25 lutego 2014, 23:31 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
dray napisał(a):
Zwykły 10W60 Castrola (120zł za 4 litry) też ma ten sam napis "FOR BMW M-MODELS"

a tego to już nie wiedziałem, fakt jest taki że na oleju który wybrałem taki wpis był co w pewnym sensie wpłynęło na moją decyzję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 08:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

I taka ciekawostka. Na rynek w UK Castrol wypuszczał już jakieś 5 lat temu duże opakowania 10W60 z dopiskiem "FOR BMW M-MODELS"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 09:05 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 39
Posty: 5118
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Hyundai I30
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
jak zwykle dobry serwis :super: Kamil_, przestaję zaglądać do Twojej galerii, bo coraz bardziej znowu chcę E39 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 12
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
W sumie to nie ma co napisać, profesjonalne podejście do samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62TUB44
Autko bardzo ładne, klasyka :) Super podejście do tematu dbania o auto szczególnie takie jak V8
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 19:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Kamil_ napisał(a):
długo myślałem na świecami, jednak serwisy w Niemczech zalecają do tego typu silników świece NGK dlatego padło na nie.


Ja jezdzilem 4 lata na NGK v-line 30. Naczytałem się różnych pierdół o jednoelektrodowych itd - wymieniłem na Denso IK20. Kombinowałem z różnymi przerwami na świecy, ale nic. Jeździ tak samo jak NGK, nic lepiej. NGK są ciut droższe od IK20, ale trwałość NGK jest sporo wyższa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 20:14 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
dray napisał(a):
Tak to wygląda:
Obrazek


I [cenzura], Skoda popsuła cały "mityzm" tego oleju :P
Kamilu, właśnie to się nazywa marketing, małe "smaczki" mają Cię przekonać do zakupu.
Jeśli mówisz o górnej półce to myśle: RoyalPurple, Millers, Castrol to średniak i zgadzam się, że jeśli nie śmigasz na torze to ten olej zapewni niewykorzystaną ochronę silniczkowi, ale też mam podobne podejście.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 20:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 190
Lokalizacja: Puławy- Munchen
Moje BMW: e61 LCI,e87,A6,E320c
Kod silnika: 3.0d, 1.6i,1,9d,3,2d
Jak zwykle worek pieniędzy za worek nowych gratów,używane też widzę zapodałeś ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 26 lutego 2014, 21:13 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
l0lek napisał(a):
Ja jezdzilem 4 lata na NGK v-line 30. Naczytałem się różnych pierdół o jednoelektrodowych itd - wymieniłem na Denso IK20. Kombinowałem z różnymi przerwami na świecy, ale nic. Jeździ tak samo jak NGK, nic lepiej. NGK są ciut droższe od IK20, ale trwałość NGK jest sporo wyższa.

nie ukrywam że trochę to Ty mnie naprowadziłeś na te świece, bo już praktycznie miałem brać platynowe ;)


Lincoln napisał(a):
Kamilu, właśnie to się nazywa marketing, małe "smaczki" mają Cię przekonać do zakupu.

od 10lat pracuję w handlu :rotfl: a mimo to dalej łapię się na tanie chwyty ;)
Co do oleju, może i potencjał nie będzie wykorzystany ale ja będę miał spokojniejszą głowę


wolarBMW napisał(a):
Jak zwykle worek pieniędzy za worek nowych gratów,używane też widzę zapodałeś ;)

Aż się boję do Krzyśka jutro podjechać :rotfl: Na szczęście to on mi jest winny kasę ;)


feder, ZuchLCT, Peterka, dzięki :D

A jutro mała niespodzianka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 27 lutego 2014, 02:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kamil_ napisał(a):
długo myślałem na świecami, jednak serwisy w Niemczech zalecają do tego typu silników świece NGK dlatego padło na nie.

Kurcze, nie wiem co tak odradzają ludzie NGK... kilka kompletów wyjeździłem tych świec, w Mkach, nie mkach, i nigdy nie było problemów ze spalaniem mieszanki, jakimiś kwestiami zapłonu, ładnie wypalone były przy kolejnych zmianach....

Patryk w-wa napisał(a):
Ten olej moim zdaniem to idealny wybór do tego samochodu zwłaszcza że jest to TWS olej który leje się do ///M a nie zwykły edge 10w60.

Panowie, TWS już nie jest produkowany, a Castrol kombinuje i miesza, tak że nie można dojść. Na pewno to już nie jest TWS, i taki olej nie jest już produkowany.
I sam Castrol stwierdza że to nie TWS, tylko jego następca.
Dlatego nie lubie tej firmy, a na rynku Mek rzadko kto go jeszcze używa...

Kamil_ napisał(a):
FOR BMW M-MODELS
Dodam że cena katalogowa za litr to coś koło 120zł, więc raczej jest to najwyższa możliwa półka.

Hehe Kamil, nie zapominaj że tam siedzą ludzie w Castrolu, którzy wiedzą na co złapać klienta hehe
Ale widzę że świadomy jesteś :)
Kamil_ napisał(a):
od 10lat pracuję w handlu a mimo to dalej łapię się na tanie chwyty

To sie nazywa pozycjonowanie, walą cenę, i udają że produkt jest wysokopółkowy.


!kuchar napisał(a):
jeśli już masz taki olej to zakładam, że zawsze jeździsz długie dystanse od uruchomiana silnika i go dobrze dogrzewasz a w zime w ogóle nie trzymasz dłużej auta na zewnątrz tylko w ciepłym garażu ?

No, to jest ważne spostrzeżenie, tyle że w przypadku silnika M62 nie ma takiego problemu jak w S62np. gdzie pasowanie panewek korbowych jest przynajmniej 10 razy ciaśniejsze niż w "cywilnym" silniku, a w S85 sto razy ciaśniejsze, i wtedy naprawdę jest wpadka z zimnymi rozruchami na tym oleju.


dray napisał(a):
Zwykły 10W60 Castrola (120zł za 4 litry) też ma ten sam napis "FOR BMW M-MODELS"

dray napisał(a):
I taka ciekawostka. Na rynek w UK Castrol wypuszczał już jakieś 5 lat temu duże opakowania 10W60 z dopiskiem "FOR BMW M-MODELS"


No właśnie, przykład Draya pokazuje to o czym pisałem wcześniej, Catsrol wali ten napis For M-Models na każdym 10-w60 gdzie ma na to ochote, i gdzie stwierdzi że to zadziała, a że to jest zupełnie inny olej w każdym kraju, pochodzący od innego dostawcy, to już zupełnie inna broszka :)

Taka sytuacja, mój ojciec lał to Toyoty 1.6 olej 10w60, nie wiem skąd i jakim cudem, ostatnio w lato to zobaczyłem i zdębiałem, ktoś mu zalecił pare ładnych lat temu a on kupował najdroższy olej heheh oczywiście stało jako byk z przodu, for M-models.... heheh

Kamil_ napisał(a):
pewnie że nie jest to "emka" ale z tego co kojarzę to silnik w M5 jest rozwinięciem właśnie jednostki M62 (mogę się mylić).

S62 to miejscami troche bardziej M60, przez rozrząd i np. niską temperaturę pracy, otwarcie termostatu przy 79 stopniach..

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kamil-->>E39 540iA -Pierwsze fanty- s.10/DUŻY SERWIS s.11
PostNapisane: 27 lutego 2014, 09:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Kamil pamiętam nie ma pudełek nie ma serwisu :rotfl: :rotfl:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 54  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL