Temat założony w 2013r. ale mega potrzebny - gratulacje dla autora za zdjęcia i nr części.
Kilka spostrzeżeń z naprawy nie powracającego lewarka do pozycji centralnej po wrzuceniu 5 biegu.
Jeżeli chcesz naprawić tylko 5 bieg, potrzebujemy kilka części, jednak nie wszystkie wymieniane we wcześniejszych postach musimy mieć.
BMW nr 23117542726
(Zestaw naprawczy piątego biegu)

Przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... lozyskowejSprężynka którą jest wspominana w wielu postach (ZAKUP OPCJONALNY)
może się przydać, ale może się okazać, że stara którą mamy w skrzyni będzie wciąż w dobrym stanie.
BMW nr 23 31 1 224 935

Przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... -naciskowaTo wystarczy do naprawy 5 biegu.
Sworzeń który jest wspominany w wielu postach (NIE JEST KONIECZNY)
BMW nr 23 31 7 502 165

przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... -blokujacyOsobiście uważam, że naprawa tej usterki jest bardzo ważna, ale koszt tego sworznia jest TOTALNIE przesadzony, a na prawdę jego zakup nie jest konieczny.
Dlaczego sworzeń blokujący jest więc polecany przez serwis ?
Serwis tak na prawdę go nie zaleca (nie ma go w zestawie naprawczym) bo ma specjalny tool do wyciągnięcia go bez uszkodzenia, a jeżeli już zapytasz ich o ten sworzeń to chętnie Ci go sprzedadzą bo tani nie jest.
Poza tym na oryginalnych zdjęciach serwisowych mamy wyraźną informację, by uważać i go nie uszkodzić przy wymianie tulejki.


Dlaczego jest więc polecany przez użytkowników?
Może się zdarzyć, że po wyciągnięciu skrzyni tulejka jest zapieczona i istnieje ryzyko uszkodzenia sworznia.
Poza tym jedno ze zdjęć serwisowych wprowadza w błąd.
Skoro serwis nie zaleca jego wymiany i zaznacza w opisie by go nie uszkodzić a jednocześnie na jednym zdjęciu serwisowym jest on uszkadzany
Opis wskazuje Nam by uwolnić tuleję zaciskową, tak zgadza się, ale na zdjęciu jest przerywany sworzeń

!

Niestety musimy mieć na uwadze, że od starości zarówno tuleja jak i sam sworzeń będzie tak zapieczony, że nie wyjdzie to tak łatwo i mimo wyciągniętej z auta skrzyni wykonanie tej pracy będzie bardzo trudne.
Wiele osób wspomina o tym, że 5 bieg zaczyna gorzej chodzić pod wpływem zimna i ma to też związek z tym, że auta i jego elementy się starzeją.
Jest też dodatkowe spostrzeżenie, jeżeli ktoś ma auto na dojazdy 5-7km - jadąc zgodnie z przepisami co chwilę ograniczenie do 50km/h ciężko używać 5 bieg, bo byśmy męczyli auto.
Po naprawie warto mieć na uwadze to by wrzucić 5 bieg częściej tak by sworzeń mógł swobodnie ruszać się w tulejce a problem nie wrócił

Podziękowania dla brata za naprawę w moim aucie
Mimo EKSTREMALNIE zapieczonego sworznia i tulejki praca wykonana, a po wrzuceniu 5 biegu lewarek wraca na swoje miejsce jak by auto dziś wyjechało z fabryki
