BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 26 lutego 2014, 07:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
o właśnie :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 5 marca 2014, 11:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Sprawa się wyjaśniła, wymieniłem wszystko co się dało z tyłu, było lepiej po wymianie tarcz, ale nie do końca. Zmieniłem przednie tarcze i w końcu jest ok. Dodam, że nie było bicia na kierownicy przy hamowaniu, parę osób tez jechało i wszyscy twierdzili, że hałas idzie z tyłu. Facet stwierdził, że były przyrdzewiałe (auto ostatnio trochę stało), poza tym staram się oszczędzać hamulce i chyba nie wyszło im to na dobre... Dzięki wszystkim za pomoc.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 5 marca 2014, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
i jeszcze powiedz ze miales wspaniale tarcze ate importowane dla ate? jesli tak bedziesz jakąś hm jak dobrze pamiętam 28 osoba u jakiej slyszalem że sie pogiely w BMW :wstyd:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 6 marca 2014, 15:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Z tyłu Boscha, z przodu ATE Power Disc...

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 7 marca 2014, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
aha, z Alfred Teves to one nie maja nic wspolnego, lepsze juz te boscha przynajmniej ich i z nowych pieców BOSCH-a. klocki boscha z takimi tarczami z tylu jeszcze ujdą w tłumie...

i jakie na przód teraz założyłeś? tarcze Textary trzeba było niemieckie, albo Brembo zwykle HC lub Brembo Max lub Zimmermanny i do tego klocki ferodo, albo ori BMW bodajże textar i nie ma prawa sie spierniczyć (uwazaj też na zamienniki Textar, są w różnych mieszankach, niektóre z nich tzn do niektorych modeli aut dziś do polski sciaga sie z inną mieszanką "Txxxx" z TURCJI bo taniej), info z pewnych rąk. co do jakosci brembo i fabryk brembo to wszystko przed obrobka odlewane moze byc wszedzie w europie ale i tak wszystko jedzie do Włoch tam jest robione na maszynach sprawdze i pakowane i leży zanim trafi na hurtownie jakis czas

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 9 marca 2014, 23:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław /Czestochowa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
pawelos666 napisał(a):
... co do jakosci brembo i fabryk brembo to wszystko przed obrobka odlewane moze byc wszedzie w europie ale i tak wszystko jedzie do Włoch tam jest robione na maszynach sprawdze i pakowane i leży zanim trafi na hurtownie jakis czas


Bzdura, w Częstochowskiej fabryce robią od odlewu po końcową obróbkę i pakowanie. Mam przyjaciela, który jest tam kierownikiem. Mówi, że do swojego samochodu nigdy Brembo nie założy ;D

_________________
Moje Titanum Silber :
viewtopic.php?p=579201#579201


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 10 marca 2014, 00:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
czyli brembo = mikoda heheh porownujac jakosc

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 10 marca 2014, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
kolejny super mit na forum bmw. Nie robia brembo w zadnej czestochowie. ktos kiedys napisal glupote na forum. bo brembo ma wszedzie swoje udzialy. dla brembo moga robic odlewy w miejscu gdzie robia mikode. w czestochowie robia mikody. odlewaja w calej europie zeliwo, robia pierwsze skrawanie, potem wszystko jedzie do wloch tam przechodzi znow przez maszyny, nastepnie lezy na magazynie brembo i stamtad trafia do hurtowni miedzy innymi w polsce. wszystkie produkty maja kody dystrybucji wloskiej i wybite daty produkcji (jak ja kupowalem do swojej BMW to byla taka data że w Polsce jeszcze wogole odlewów nie robiono dla Brembo, bo żeliwo musi leżeć na magazynie przy fabryce), gdyby powstaly w polsce mialy by to napisane na pudelku. mam pewnosc bo rozmawialem kiedys na ten temat z samym Lechem FERODO z hamulce.net. on jezdzi na brembo HC nie nacinanych z klockami FCP ferodo i zyje z hamulcow. na pudelkach brembo nie masz tam zadnych polskich napisow zero. takze prosze mitow nie siac, info jest potwierdzone przez dostawce brembo. malo tego... kupujac brembo nie trafisz na produkt z naszej fabryki bo w Polsce Brembo dziala od 2013 roku bodajze. zeliwo musi polezec, jakby trafialo z fabryki odrazu do hurtowni to byly by jaja nie moze tak byc. ja mam brembo max mam tez mikode i hamuje z 240 a codziennie ze 160-170 i nie widze problemu. a tam gdzie mam mikode jezdzi juz 1,5 roku. ate natomiast jest importowane. niektore tarcze "ate" przychodza w streczu bez logo. nie wierzysz napisz do sprzedawcow czy hurtowni. druga sprawa w polsce mamy tylko czesc maszyn do robienia tarcz. moj kolega tez jest kierownikiem instalacji przy budowie wagonów nowoczesnych pociagów, tylko ze prywatnie nie ruszy instalacji w 25 letnim aucie. dojdź do pewnego źródła i jeżeli będziesz miał jakiś dowód napisz to na forum

mój dowód wygląda tak:

Ferodo
wszystkie tarcze przyjezdzaja z Włoch, choćby je zrobili w Polsce
nie ma czegos takiego, jak Made in Poland
20:30
Ja
a czemu?
20:30
Ferodo
i kody tez włoskie
nie ma sprzedaży z fabryki do Polski z Dabrowy tylko z Włoch
20:31
Ja
to tam obrobke robia?
Ferodo
nie tylko
ale to jest państewko w państwie
20:31
Ja
czyli ze mozna trafic na padline?
20:31
Ferodo
nie, bo wszystkie sa tej samje jakości, czy włoskie, polskie a nawet słoweńskie
są 2 odlewnie i kilka fabryk z obrabiarkami
jedna receptura, jeden park maszynowy, nawet te polskie sa nowsze i nowocześniejsze i jeden system kontroli jakości (najważniejsza rzecz)
każda tarcza idzie na wagę i do zwymiarowania
20:33
Ja
dobra to do wszystkich aut bede zmawial HC i DS-y
skoro tak
dzieki za wyjasnienie
20:34
Ferodo
ide na mecz do pubu do kolezanki
20:34
Ja
ok
20:34
Ferodo
zaprosiła to trzeba

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 marca 2014, 09:13 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 10 marca 2014, 07:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dobry majster za kierownica jak bedzie chcial to kazde tarcze pognie czy to beda brembo czy ate czy ferodo
nie ma to zadnego znaczenia

jeden kupi maxgeara i bedzie chamowal delikatnie i bedzie jezdzil kupe lat
a jeden kupi najdrozsze jakie sa i zajedzie je w kilka miesiecy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 10 marca 2014, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to prawda co napisales, bo od klockow zalezy dużo. ate import tarcze i wloskie klocki ate import = kupa
brembo hc + ferodo kazde i bedzie ok
z textarem klocek ferodo i z zimmermannem takze bedzie ok (jaki by klocek nie byl FSL, FDB, FDS, FCP), brembo obsluzy rowniez klocki EBC yellow i blue, nie mowiac o cermicznych redach czy greenach
mikoda jest ok,
ate sie gna to po 300km czasem 500km wystarczy wtedy wlasnie sa to importowane, kierowca normalny...dziadek moze byc po 70-tce
nalezy pamietac ze niektore firmy kupuja czesci od innych mniejszych firm i sprzedaja pod swoimi logo
ferodo robi fabryke do VW/AUDI/SKODA/SEAT dla systemow ATE (wtedy na klocku jest logo systemu ate i logo ferodo producenta klocka), sa to klocki angielskie ktore w polaczeniu z dobra tarcza na pewno nie zrobia jej krzywdy, pod warunkiem że bedzie to tarcza, a nie "chinski" odlew zly klocek moze zniszczyc nawet bardzo dobrej firmy tarcze. kto kombinuje zazwyczaj daleko nie zajeżdza po wymianie. tarcze ate to zimmermann i import. pisalem juz o tym ze w pudelkach ate sa tarcze z logo ate i zimmermann ---> (OZ), a czasem tarcze ate sa w streczu bez zadnego logo

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 18 marca 2014, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
BMW e46 330i hamulce na przodzie :
- klocki praktycznie nówki OEM BMW Jurid
- tarcze Zimmermann Sport nawiercane

Po rozgrzaniu(tylko wtedy ,na zimnych jest ok) tarcze lekko biją przy hamowaniu, lekko ale jest to odczuwalne. Pytanie co zrobić? Dać nowy klocek i tarcze , czy zostawić praktycznie nowy klocek OEM i kupić do tego OEM-ową tarczę? Raczej powinno się zmieniać komplet, ale szkoda trochę tego klocka.


Piasty dobrze wyczyszczane z brudu, rdzy itp wiec tarcze na pewno dobrze przylegają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 20 marca 2014, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
textar pro tarcze 2 nowe
duzo zrobiles na tarczach sport i klockach OE? dotarte było?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 20 marca 2014, 13:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
pawelos666 napisał(a):
textar pro tarcze 2 nowe
duzo zrobiles na tarczach sport i klockach OE? dotarte było?



Nie wiem dokładnie jak z tym dotarciem, bo zestaw był zakłady jeszcze w DE. Klocek jest praktycznie nówka więc przypuszczam, że niewiele km zostało zrobione na tym zestawie.

Jeśli chodzi o tarcze to zastanawiam się właśnie miedzy OEM-wą tarczą a tym textarem. Cena tarcz taka sama. Ktorą wybrać? Textara?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 08:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
damianRC napisał(a):
Jeśli chodzi o tarcze to zastanawiam się właśnie miedzy OEM-wą tarczą a tym textarem. Cena tarcz taka sama. Ktorą wybrać? Textara?


naprawdę nie wiem nad czym się zastanawiasz jak są w tej samej cenie,
co byś wolał, oryginał czy zamiennik ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie sa w tej samej, textara sie kupuje za 125zl, oryginal za 170-200, jeszcze zalezy do jakiego auta ale powiedzmy srednica 300

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 marca 2014, 12:47 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 12:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Masz na myśli tarcze przód do E46 330i/d? No chyba nie kupisz za tyle...

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
w 330d jest textar pro hc o czym pisalem na forum dlatego jest droga, 330d wymaga HC ...05

92106905 textar załóżmy 245zl sztuka, stąd wyższa cena za HC
natomiast 900 bez pro i hc mozna zalatwic za czapke drobnych (bez powloki staroć textara bez pro)
a pro 903 kolo 130-145 jedna do jazdy miejskiej moze byc
tak to wyglada od strony zaplecza :cool: :cool:
nie wierzysz moge zalatwiać jak potrzebuje ktoś

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 marca 2014, 13:39 przez pawelos666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 13:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
natomiast w 320d lift nie musimy montować 92097205 hc, mozemy zwykle pro 92097203 bez HC, też wytrzyma, a na tor bez dwóch zdań 92097205, te same zasady w e39 e60 e90

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 13:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
pawelos666 napisał(a):
nie sa w tej samej, textara sie kupuje za 125zl, oryginal za 170-200, jeszcze zalezy do jakiego auta ale powiedzmy srednica 300



U mnie średnica 325 i textar pro 280zł, a OEM za 270zł. Mowa o cenie 1 tarczy :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bicie przy hamowaniu - nowe tarcze i piasta
PostNapisane: 21 marca 2014, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
widze ze nie czytasz dokladnie...

damianRC napisał(a):
Jeśli chodzi o tarcze to zastanawiam się właśnie miedzy OEM-wą tarczą a tym textarem. Cena tarcz taka sama. Ktorą wybrać? Textara?
textara ale 05 pro hc, jak masz go od 330d lub 330i to cena tak jak podalem 280 to z montazem chyba, u mnie masz za 245zl, bardzo chetnie wysle nawet zaraz kurierem :ok: jakosciowo textar jest nawet lepiej wykonany niz BMW OE, i sa tak samo znakowane kropki wybijane prawdopodobnie robi TEXTAR dla BMW ale ich nie sprzedaje jako pro HC, bo mala roznica jest. pro hc jest pewne mozesz brac. sa to prawie zawsze najdrozsze tarcze w hurtowniach wiadomo HC i made germany musi kosztować, przynajmniej nie oszukuja z jakoscia, warstwa antykorozozyjna tez bdb, estetycznie wykonane

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 marca 2014, 13:44 przez pawelos666, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL