BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 17:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 164
Lokalizacja: Brzostek Podkarpacie
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
wydaje mi sie ze +/- 0.8bara z odbiornikami czyli zaworki itp, cos mi swita ze szkoly jeszcze :P pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Jak powinien zachowywać się sprawny przetwornik ciśnienia( elektrozaworek AGR), jek go sprawdzić, czy szczelny i ogólnie czy jeko część działa jak powinien, czy na włączonym zapłonie czy bez podłączania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 07:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 164
Lokalizacja: Brzostek Podkarpacie
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
podlacz zawor pod turbo i sprawdz czy dziala tak jak powinien a te cisnienie sprawdzales w vacum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
I ja mam podobny problem tylko pacjent trochę inny bo 330d M57N z normą EU4 czyli klapki i turbo sterowane elektronicznie. Przepływka na jałowym mierzy za dużo o 180 jednostek. W zakresie niskich obrotów do 2000 też zawyża o 200 jednostek. Po zdjęciu nogi z gazu również zawyża bo żądane mamy 360-380 a mierzy ponad 500. Dodam, że przepływka nowa bosch oryginalny, zrobiona adaptacja. Elektrozawór egr nowy sprawdzony wakuometrem na rozgrzanym mam jakieś 0,75-0,8bar, kolektor nowy, sam egr wyczyszczony. Wszystkie uszczelki od turbo do kolektora nowe, turbo zregenerowane, nawet podmieniłem na drugi komplet wtryskiwaczy które też oczywiście zakodowałem. Jakieś sugestie co sprawdzić jeszcze ?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 6 marca 2014, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
Witam mam taki sam problem z zawyżaniem odczytu przepływki jak Ty...poradziłeś sobie z tym wiesz juz co jest przyczyną? z gory dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 6 marca 2014, 23:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 164
Lokalizacja: Brzostek Podkarpacie
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
a robiles sobie dziurke w przeplywce? mozliwe tez ze przeplywka sie konczy i zawyza pomiar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 7 marca 2014, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
przepływka jest nowa oryg. bosch myslałem że jest uszkodzona podmieniłem od kolegi ze sprawnego auta i to samo...u kolegi moja przepływka działa ok sprawdzałem w inpa:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 7 marca 2014, 13:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Takie zawyżanie odczytu na jałowym wskazywało by na zamknięty zawór EGR.
Powodów może być kilka:
- źle podłączone wężyki vacuum
- brak vacuum na elektrozaworku
- uszkodzony elektrozaworek
- uszkodzona membrana zaworu EGR

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 7 marca 2014, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
bardzo dziękuję za sugestie jednak te elementy sprawdziłem...:(
vacum jest szczelne wszystkie wężyki od podciśnienia nowe sprawdzałem podciśnienie na wyjściu do egr jest -0.7, sam egr też już miałem inny na podmiankę.
Problem jest taki że na biegu jałowym wskazania przepływki są najczęściej ok w trakcie delikatnej jazdy też problem zaczyna się kiedy dam gaz w podłogę po 1-2 ostrych przyspieszeniach przepływka zaczyna sporo zawyżać wskazania później nawet jak jadę delikatnie są za wysokie o 200 jednostek i więcej w sterowniku zapisuje się błąd przepływki mówiący o zbyt wysokiej wartości na dodatek puszcza czarny dym przy ok 2 tyś obr kiedy turbo zaczyna ładować. Ciśnienie turbiny jest ok nawet trochę więcej niż komputer oczekuje w całym zakresie obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 7 marca 2014, 21:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdzałeś vacuum po wywołaniu problemu?

Spotkałem już kilka uszkodzonych pomp vacuum.

Najłatwiej sprawdzić to na biegu jałowym w inpie. Jeśli EGR jest otwarty to masy powietrza są podobne. Jeśli jest zamknięty to masa aktualna jest podobna jak wyżej.

Jeśli masa na jałowym zgadza się, to pompuj kilka razy hamulcem. Masa powietrza powinna wzrosnąć, ale za chwilę wrócić do właściwych wskazań. Przy mocno zużytej pompie vacuum spotykałem się z problemem, że sterownik w tym momencie łapał błąd EGR

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 7 marca 2014, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
tylko ja nie mam błędów związanych z egr tylko błąd przepływki jak opisałem wyżej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 8 marca 2014, 22:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
EGR jest sterowany przede wszystkim na podstawie przepływomierza ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
opisze dokladnie co juz sprawdzalem:

w moim bmw zawyża przepływomierz skutkuje to tym ze auto przy ostrzejszym przyspieszaniu kopci na czarno i muli go troche do 2 tyś
- Na biegu jałowym w inpie wartość uzyskana jest średnio wyższa o ok 150-180 jednostek
-w trakcie przyspieszania ta przewaga sie powieksza
-cały czas ecu wyłapuje blad przepływki(za wysoka wartosc)
-przepływka jest nowa oryg. bosch( na starej to samo, na innej ktora pozyczylem od kolegi z jedo e60 gdzie dziala w 100% dobrze dalej to samo)
-kolektor tez podmieniałem od kolegi
-turbo po regeneracji przed i po regeneracji ten sam problem
-geometrii była tez sprawdzana
-egr tez podmieniałem
-dolot szczelny dzisiaj caly demontowałem łącznie z IC wszystko suche i bez uszkodzeń
-wtryski sprawdzana na maszynie w warsztacie
-seperator oleju nowy
-zaworki od sterowania turbo zamieniałem miejscami z zaworkiem egr i nic
-filtr powietrza nowy
-kolektor kupilem tydzien temu nowy z klapkami bez poprawy

Skończyly mi sie na ten moment pomysły cos przeoczyłem?
może jakies sugestie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 09:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na biegu jałowym jaka jest wartość zadana i jaka aktualna?
Taka różnica o której wspominasz na biegu jałowym, wskazywałaby na zamknięty EGR.
Co innego przy wyższych obrotach. Tam EGR jest zamknięty, więc wartości powinny być zbliżone.
Jaką maksymalną masę powietrza widzi sterownik?


Próbowałeś aktualizację softu w DDE?


Kasowałeś adaptację przepływomierza po jego zmianie? np. DIS'em lub ISTA/D

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 330Xi
Kod silnika: M54
aktualizacji nie robiłem natomiast adaptację kasowałem w disie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 00:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
witam podepne sie pod temat kopcenia.
m47n eu4. turbo po regeneracji zadnych błędów w dde (w koncu). na pelnym bucie 3bieg i czsami widze czarna chmure. korekty wrzucam na YT z linkiem ponizej.



czy przyczyna moze byc zawalony olejem intercooler? odma? wtrysk?

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 17:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Witam,jestem nowy na forum. Od kilku miesięcy mam podobny problem ze swoją E61 3.0 D... Samochód jest słabszy,muli,kopci i ma trochę większe spalanie niż powinien.Nieraz zdarza się że samochód chodzi lepiej...Podczas diagnozy inpa wartość powietrza jest większa od tej której oczekuje ecu.Wymieniłem Egr na nowy,elektrozawór Egr i wężyki podciśnienia...Nie mam więcej pomysłów a jestem za granicą i nie mam tu nikogo kumatego kto chciałby mi pomóc Może jest ktoś na forum kto chciałby mi pomóc ? a Może ktoś z Was zna kogoś kto pomoże mi naprawić on line tą usterkę ? Za skuteczną pomoc na pewno się dogadamy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 20:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Wszędzie gdzie czytam na forach piszą że zawyżone wskazania przepływki nie świadczą o uszkodzonym przepływomierzu tylko o tym że wina leży po stronie EGR... Czy to prawda że uszkodzony przepływomierz zawsze objawia się zaniżonym pomiarem ? Zastanawiam się czy przepływomierz jest sprawny,może ktoś miał podobne przygody ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 07:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Układ wtryskowy wg mnie do sprawdzenia.
To raczej nie będzie przepływomierz.
EGR zamknięte, odłączone powinno eliminować kopcenie i zwiększyć jeszcze bardziej ilość tlenu, który widzi przepływomierz.
Jeżeli auto nadal dymi, to winne jest samo turbo lub układ wtryskowy. Ewentualnie coś innego co powoduje że kopci, pozostałe czujniki, jeżeli wskazania pokazują jakieś wychylenia od normy..

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 08:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
EGR nie otwiera się zawsze. Trzeba mu spełnić warunki.

Np. zaraz po odpaleniu, DDE niekoniecznie go uchyli. Czasem trzeba lekko przegazować, wtedy go otwiera i widać to po masie powietrza

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL