BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Flansza na piaście koła
PostNapisane: 24 października 2007, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Witam
Chcę dopasować półosie z rozstawem otworów 94mm do piasty gdzie rozstaw wynosi 84mm.
I tu rodzi się pytanie czy muszę wymieniac całe piasty z flanszami czy same flansze???
Nie chcę tego rozbierać i mierzyć i potem dopiero sie zastanawiać co kupić , bo może ktoś już ten temat przerabiał i podzieli sie doswiadczeniami.

[ Dodano: 25 Październik 2007, 21:19 ]
:zdegustowany: ej ludziska ja to chyba za trudne pytania zadaję , bo już któryś temat z kolei beż żadnych odpowiedzi.
Nie ma fachowców na tym forum???? Ja już pomogłem 14 razy a mi nikt :znudzony: :(

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2008, 22:14 przez mcgiver, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Półosie napędowe są rozbieralne, być może wystarczy zmiana flanszy w niepasującej półosi. Można też dać do nawiercenia... ale to trzeba się przyjżeć jak jest wykonane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
Półosie napędowe są rozbieralne, być może wystarczy zmiana flanszy w niepasującej półosi. Można też dać do nawiercenia... ale to trzeba się przyjżeć jak jest wykonane...

Trochę nieczaję bazy bo sama półos , jako tako nie ma flanszy .
Flansza jest przy dyfrze i flansza jest przy piaście.
W mojej becie wszystkie flansze i półosie otwory maja wiercone na okręgu 84 mm , natomiast dyfer ,ze szperą z 535 który chcę załozyć ma te otwory rozmieszczone na okregu 94 mm. Nie chcę nic rozwiercać.
W tym problem ,że skoro założę ten dyfer to muszę wymienić półosie i flansze piast na 100% , ale niewiem czy flansze piast mi spasują do istniejących u mnie piast??? czy w tych dwóch modelach wielokliny piasta-flansza sa takie same czy rużne.
Coś widze ze bez wizji lokalnej na kanale się nie obejdzie ,bo chyba nikt mi tu nie pomoże puki tego nie rozbiorę , a chciałbym, uniknąć zbędnego rozbierania ,mierzenia i montowania spowrotem ,a potem dopiero zamawianiu części :/ .
Czaisz bazę?? ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 20:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A więc tak:

1.sprawdź szerokość dyfra swojego i tamtego.
2.Jak są takie saem to luz.
3.kup półosie do tego dyfra
3.jak pasują tu i tu to luz
4.Jak nie to : polos skalda sie (upraszaczając) z 3 el. 2x moxowanie i oś. Mocowania się wymienia (mocowania i oś zą złaczone przegubem - rozbieralnym)

5. Jak ma inną szerokość a drugie polosie są też inne szerokości to głowki od strony koła zostaw obecne a reszte z nowych.

Zamontałem ale łeb boli jak ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
A więc tak:

1.sprawdź szerokość dyfra swojego i tamtego.
2.Jak są takie saem to luz.
3.kup półosie do tego dyfra
3.jak pasują tu i tu to luz
4.Jak nie to : polos skalda sie (upraszaczając) z 3 el. 2x moxowanie i oś. Mocowania się wymienia (mocowania i oś zą złaczone przegubem - rozbieralnym)

5. Jak ma inną szerokość a drugie polosie są też inne szerokości to głowki od strony koła zostaw obecne a reszte z nowych.

Zamontałem ale łeb boli jak ....


Awięc tak:
1. szerokość od lica jednej flanszy do lica drugiej jest taka sama w obu dyfrach.
2. luz
3. jedną już mam
4.Wiem z czego się składa półoś bo już nieraz w poprzednich betach rozbierałem , natomiast nie wiem ,co masz na myśli jako mocowanie????.
5.Zasada jest taka ,że w jednej becie rozstawy śrób są zawsze takie same na flanszach dyfra i piasty czyli półosie też mają ten sam rozstaw (przynajmiej z własnego doświadczenia ,wiem ,że tak jest). Problem jest jeśli chcesz pożenić rozstaw z auta Anp M50b25 ,z rozstawem z auta Bnp m30 b35.
Co to jest główka wg ciebie bo nie iem co masz na myśli???
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=33&fg=25

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 08:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Chyba numer 4, pod gumą (mażetą) da się ją rozebrać. - tak się zmienia właśne mażety. Czy to ważne jak jest w innych BMW? Pytasz o to jak zamontować u Ciebie, druciarstwo to nie jest, bo nic nie spawasz, nie drutujesz, itp itd, po prostu zamieniasz końcówki :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Jesli dobrze zrozumialem to u Ciebie roznia sie flansze nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10
bo jesli tak to wydaje mi sie ze powinno wystarczyc wymiana na takie co maja rozstaw potrzebny dla twoich polosi. wieloklin jest raczej ten sam tak wiec powinno sie udac. najprosciej by bylo wyjac flansze ze starego mostu i zamienic z tymi ze szpery. taka jest moja wizja ale mozliwe ze gdzies po drodze nie zrozumialem problemu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 12:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester, Ze względu na to że mam w piwnicy kilka półosi poszłem je porównać i rozebrałem dekle na przegubach od strony flansz i wychodzi na to żę ta z rozstawem 94 ma średnicę półosi na końcu przy siegerze 28mm natomiast ta cieńsza ma 24mm tak więc nic z tego.
Santino napisał(a):
najprosciej by bylo wyjac flansze ze starego mostu i zamienic z tymi ze szpery. taka jest moja wizja ale mozliwe ze gdzies po drodze nie zrozumialem problemu

Niestety nic z tego ; odrazu to sprawdzałem i postawiłem obok obie flansze i jedna przy drugiej wyglądała jak silnik r4 przy v8 :rotfl: :rotfl: .
Santino napisał(a):
wieloklin jest raczej ten sam tak wiec powinno sie udac

Właśnie skupmy się na wieloklinie między flanszą piasty ,a piastą bo to by było najlepsze wyjście .Czy jesteś pewny że jest ten wieloklin uniwersalny dla każdej pojemności czy tylko gdybasz??? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
Chodzi mi o wieloklin piasty nr 1

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mcgiver napisał(a):
a piastą bo to by było najlepsze wyjście .Czy jesteś pewny że jest ten wieloklin uniwersalny dla każdej pojemności czy tylko gdybasz??

Gdybalem ale znalazlem na stronce cos takiego http://bmwfans.info/part-33411134880/ tak wiec raczej nie podejdzie. a wieloklin od 535 e34 byl wsadzany do takich autek http://bmwfans.info/part-33411134883/

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Santino, widzę że się postarałeś .
Z tych danych wynika ,że wymienić muszę flansze razem z piastami , a nie tylko flansze. dzięki .Masz pomógł. ;)
Jak możesz to porównaj jeszcze długości półosi , zresztą może sam sprubuję :D .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Z półosiami tez jest inaczej M30 jest podana jakas wartosc "VL-107" a w M50 jest "VL-103" acha i co ciekawe polosie od M50 wsadzali w USA do 535i w automacie :niepewny:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Santino, Ja wiem ,że pólosie są inne i dlatego właśnie załozyłem ten temat , ale chodzi mi oto, jaką mają długość .No bo jak wyciagnę półosie odemnie to muszę wsadzić te grubsze, ale niewiem jakie mają być długie ,a wchodząc pod auto ,to tego nie zmierzysz dokładnie tylko na oko. Zmierzyć dokładnie mozna dopiero po zdemontowaniu.
Mam w piwnicy jedną półoś z tym większym rozstawem ,ale niewiem czy długośc ma odpowiednią 46cm najdalej wysunięte punkty po ściśnięciu.Niewiem czy w katalogu to można znależć :kwasny: .Ostatnio majluję z jednym gościem z allegro który ma części do 535 ,ale coś się kontakt urwał.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 17:26 
Ostatnio jak pisałem ze u siebie w 525i mam most z 535i to sie śmiałeś ze nawet 200 nie poleci :oczami:
Jakbyś chciał jakieś informacje to wal na PW.
A co do prędkości max na tym dyfrze to licznikowe 220km/h było i może by jeszcze dało sie coś wykrzesać!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
DAREX napisał(a):
Ostatnio jak pisałem ze u siebie w 525i mam most z 535i to sie śmiałeś ze nawet 200 nie poleci
Jakbyś chciał jakieś informacje to wal na PW.
A co do prędkości max na tym dyfrze to licznikowe 220km/h było i może by jeszcze dało sie coś wykrzesać!

Napewno nie ja to pisałem ,bo ja wiem ,że ten dyfer tzn 3,45 pojedzie około 225 skoro3,23 leci 240 w tym aucie( tyle mi wyszło z wyliczeń) i jeśli nie wierzysz ,to przegladnij sobie mój temat ze szperą
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... mam+szpera.
Jak wiesz ile powinna mieć długości półoś mierząc najdalej oddalone punkty po ściśnięciu to wal ;) .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:19 
mcgiver napisał(a):
apewno nie ja to pisałem ,bo ja wiem ,że ten dyfer tzn 3,45 pojedzie około 225 skoro3,23 leci 240 w tym aucie


Ale przecież dyfer z 535i ze szperą ma przełożenie 3,64 a nie 3,45 :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
DAREX napisał(a):
Ale przecież dyfer z 535i ze szperą ma przełożenie 3,64 a nie 3,45
zobacz zdjęcia w temacie do którego ci podałem link to zobaczysz wyrażnie tabliczkę z przełożeniem 3,45 :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:30 
Cytuj:
zobacz zdjęcia w temacie do którego ci podałem link to zobaczysz wyrażnie tabliczkę z przełożeniem 3,45


No okej, ale w takim razie ten most nie jest z 535i :zdziwko:
535i miały most o przełożeniu 3,64 i 3,91 w automacie.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05

Wiem ze 2.0 miały 3,46 ale 3,45, hmm...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
DAREX napisał(a):
No okej, ale w takim razie ten most nie jest z 535i
535i miały most o przełożeniu 3,64 i 3,91 w automacie.

Tak mi powiedział przez telefon gość z sewisu jak zamawiałem zimering pod flanszę wału do dyfra.
A co do twojego linka no to przecież masz tam jak byk ,że 3,45 też były w wydaniu 535.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:54 
A no tak sorki mcgiver ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no i co wiesz cos na temat tych półosi jaka ma być ich długośc??Bo to jest teraz temat priorytetowy.
Stones twierdzi ,że łozyska były takie same dla m50b25 jak i m30b35 .
Santino mi udowodnił że wielokliny były różne dla ww modeli więc piasty jak i flansze muszę miec kompletne pod rozstaw 94mm na flanszy.
Tak więc teraz temat długości półosi jest priorytetowy .
Więc pytanie kto mi da konkretny wymiar.???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL