BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 marca 2014, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Wszystko OK z dolotem.
Mam druga taka sama BMW to jest 535i i moge podmieniac czesci tak wiec propozycje prosze :D

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 marca 2014, 13:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Świeci mi się poducha, po skasowaniu błędów inpa od razu wracają

26 plausibilität der sitzbelegungserkennung
23 MRSA_Rechts MRSA sendt Fehler

Pierwszy to chyba mata zajęcia- o tyle dziwne, że wykodowałem ją i odłączyłem wtyczkę- dłuższy czas było dobrze.

Drugi to chyba to, tylko dotyczy prawego czujnika http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 2&t=218054

Jak ugryźć temat? Gdzie znajdę wtyczki, żeby je posprawdzać. Czy trzeba ściągać wykładzinę z podłogi czy wystarczy odgiąć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 marca 2014, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
ded napisał(a):

Jak ugryźć temat? Gdzie znajdę wtyczki, żeby je posprawdzać. Czy trzeba ściągać wykładzinę z podłogi czy wystarczy odgiąć?


Jak wyciagalem fotele to gdzies tam byly wtyczki i nie ruszalem wykladziny.

Sorry moj blad - nie mam pojecia jak z tymi sensorami.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 14 marca 2014, 11:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Dannov napisał(a):
Dodam ze auto pali 23 na kompie, jazda w miescie prawie caly czas.

A "realnie" ile jej schodzi z baku? Poza tym wszystko zależy od tego: jakie miasto, jakie odcinki i jaka pora dnia (poranne pustki, czy popołudniowe korki), jaki styl jazdy oraz gdzie tankujesz wachę. V8 latane na krótkich dystansach w korkach i z "ciężką" nogą spali tyle bez żadnych skrupułów - szczególnie jeszcze jak masz w automacie. W takich warunkach (szczególnie zimą) to nawet posiadacze 3.0d potrafią się nieźle zdziwić jak szybko ropka znika... :hyhy:

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 14 marca 2014, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Marazzz napisał(a):
Dannov napisał(a):
Dodam ze auto pali 23 na kompie, jazda w miescie prawie caly czas.

A "realnie" ile jej schodzi z baku? Poza tym wszystko zależy od tego: jakie miasto, jakie odcinki i jaka pora dnia (poranne pustki, czy popołudniowe korki), jaki styl jazdy oraz gdzie tankujesz wachę. V8 latane na krótkich dystansach w korkach i z "ciężką" nogą spali tyle bez żadnych skrupułów - szczególnie jeszcze jak masz w automacie. W takich warunkach (szczególnie zimą) to nawet posiadacze 3.0d potrafią się nieźle zdziwić jak szybko ropka znika... :hyhy:


Znowu nie na temat :mad:

Mam 7 lat V8 i wiem jak pali w miescie, jak na trasie, jak pod gorke i jak z gorki i 23 to nie jest norma dla tego silnika.
W miescie mozna zrobic 50l/100km i 100/100 - nie ma problemu ale standardowo na tej trasie ktora jezdze codziennie wychodzilo 14-15.
Zimy tutaj nie ma. Widzialem moze 5 razy w tym roku minus nad ranem to wszystko.
Ciekawi mnie raczej co powoduje takie wyniki na poborze powietrza.
Prosze na temat !!!

PS Realnie z baku schodzi wiecej niz 23 jak wiadomo tak dziala komp w tym typie.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 14 marca 2014, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Dannov napisał(a):
Znowu nie na temat

Mam 7 lat V8 i wiem jak pali w miescie, jak na trasie, jak pod gorke i jak z gorki i 23 to nie jest norma dla tego silnika.
W miescie mozna zrobic 50l/100km i 100/100 - nie ma problemu ale standardowo na tej trasie ktora jezdze codziennie wychodzilo 14-15.
Zimy tutaj nie ma. Widzialem moze 5 razy w tym roku minus nad ranem to wszystko.
Ciekawi mnie raczej co powoduje takie wyniki na poborze powietrza.
Prosze na temat !!!

PS Realnie z baku schodzi wiecej niz 23 jak wiadomo tak dziala komp w tym typie.

Spokojnie kolego, skąd ja niby mam wiedzieć gdzie, ile i jak jeździsz? Tyle co piszesz to w mieście ludziom te silniki palą przy spokojnej baaardzo "normalnej" jeździe, a wciągają po 17-20 litrów jak im przydusić - ale też bez szaleństw - i to jest norma. Co do działania kompa, to rozumiem że masz na myśli konkretnie tylko 535i, a nie E39 ogólnie - bo np. mój BC po Szczecinie pokazuje mi od 11 do 11,4 L, zaś różnica na dystrybutorze to mniej niż litr (tankowane pod korek). Zatem mój komp pokazuje dość dokładnie to co znika z baku. A pisząc na temat, to masz tam poza wyższym spalaniem jakieś inne objawy, typu telepanko, problem z zapalaniem itp.....? Filtry masz świeże? Błędy sprawdzałeś? czy tylko live data?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 marca 2014, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Bledy sprawdzalem jest tylko blad termostatu i nic wiecej.
Telepie na zimnym bo z tym powietrzem jest taki odczyt, ten polewej maleje jak sie zagrzeje.

Obrazek

Cieplejszy:

Obrazek

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 marca 2014, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E21 E90 E46M3+ E90M3
Kod silnika: M20B23 N47N2 S54B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=140040
Witam

Po ostatnim upalaniu na torze pojawiły mi się błędy SMG - 50 i 59.
W trakcie przerwy między jazdami przy próbie ponownego uruchomienia auta zapalała się kontrolka skrzyni na desce. Nie można było wrzucić żadnego biegu.
Po wyłączeniu zapłonu gasła po jakiejś minucie i po ponownym uruchomieniu silnika było OK. Sytuacja powtórzyła się 2 razy. W czasie jazdy wszystko OK. Błędy udało się wykasować i jak na razie nie pojawiają się.
Miał ktoś taki przypadek ?
Wie ktoś co może być przyczyną powstania tych błędów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 marca 2014, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Jest i blad :D

Obrazek

Tylko pytanie ktora to ?
Wie ktos ?

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 marca 2014, 22:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46B20B
Witam,
Od jakiegoś czasu pojawiają mi się błędy w moim aucie E90 320i:
2A83 08
2A67 88
2A6B C2

Silnik ma ograniczoną moc, czasami na wolnych obrotach kopci. Może ktoś miał takie błedy??

Wyczyściłem elektrozawory, wymieniłem oringi przy elektrozaworach, zamieniłem je miejscami i nadal to samo.

Nie wiem co wymienić: Siłownik, elektrozawory, Czujnik impulsów wałka rozrządu, Czujnik wałka mimośrodowego czy Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.wydech?? Te części trochę kosztuj i nie chce wymieniać niepotrzebnie.

Proszę o pomoc. Bo nie wiem co mam wymienić.

2A67 VALVETRONIC Wewnętrzny błąd
2A6B VALVETRONIC moc Serwomotor Ograniczenie
2A83 Wlot VANOS 1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 marca 2014, 12:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Moje BMW: Tesla Model S
witam,
niestety nie mogę sobie poradzić z tym problemem:
w inpie wygląda to tak:
Obrazek
mam problem z deaktywacją tego przez NCS'a czy też tool32.
w pliku fsw_psw.trc, moduł GM4 mam następujący kod, ale nie mogę znaleźć opcji odpowiedzialnej za "fensterheber aktiv nach tur auf bmw/ not aktiv after door close".
jak to ruszyć?
Kod:
KOMFORTSCHLIESSUNG
   aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
   aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
   aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
   aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
   aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
   nicht_aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
   aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
   nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_10_MS
   nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_20_MS
   nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_40_MS
   nicht_aktiv
UNTERDRUECK_ANLAUF_GLEICH
   wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT
   codierung_erfolgt
IB_EIN_ENTRIEGELN
   nicht_aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
   aktiv
DWA
   nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
   schloss_und_fernbedienung
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
   nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_80_MS
   nicht_aktiv
QUIT_ENTSCHAERF
   nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
   aktiv
NEIGUNGSGEBER
   nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER
   nicht_aktiv
ALARM_AKUSTISCH
   intervallton
ALARM_OPTISCH
   aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
   aktiv
HECKKLAPPE_SICHERN
   aktiv
HECKKLAPPE_ENTSICHERN
   nicht_aktiv
HK_LOGIK_WIE_FB
   nicht_aktiv
TUERSCHLOSSHEIZUNG
   nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
   aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
   ece
FH_NACH_TUERE_AUF
   aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
   nicht_aktiv
FUNKTION_CABRIO
   nicht_aktiv
FH_ABSENKTIEFE_SCHLIESSEN
   wert_01
FH_ABSENKTIEFE_OEFFNEN
   wert_01
FH_ABSENKUNG_SPERREN
   nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
   aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
   kurz
ALARM_AKUSTISCH_LANG
   nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
   aktiv
EKS_EMPFINDLICHKEIT
   wert_01
UNTERDRUECK_ANLAUF_GEGEN
   wert_01
EKS_ABSCHALTPUNKT
   wert_01
EKS_EINSCHALTPUNKT
   wert_01
FH_VORN_GESAMTWEG
   wert_01
IB_EIN_FB_ENTRIEGELN
   aktiv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 21:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Medaliki
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam. ARtur z tej strony auto E39 M52B20,Podlaczylem je dzisiaj pod kompa i wyskoczyly 2 bledy. Przy okazji zrobilem screeny z live data. Prosilbym o ich interpretacje. Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 kwietnia 2014, 19:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
koledzy co to jest za błąd "Lws Steering Angle Sensor" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Flashback napisał(a):
koledzy co to jest za błąd "Lws Steering Angle Sensor" ?

Błąd czujnika skrętu koła. Zapewne też pali Ci się ABS/DSC podczas jazdy?
Możesz spróbować zrobić mu rekalibrację DIS-em, a jeśli nie masz takiej możliwości, to poszukaj w sieci czy da się to zrobić "ręcznie" - tak jak np. w Mercedesie W210, gdzie masz sekwencję ruchów kierownicą (do oporu w lewo, potem w prawo i tak kilka razy). Jak nie pomoże, to pewnie trzeba go będzie wymienić, poniżej masz fajne fotostory.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=917397

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 16:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Marazzz dzięki, już drugi raz pomagasz mi w tym dziale ;) właśnie że kontrolka jeszcze się nie pali od DSC, a DIS'a mam bo akurat on wykrył ten błąd. Zrobię tą rekalibracje i może akurat obejdzie się bez wymiany czujnika, bo widzę że jest troszeczkę roboty przy tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Flashback napisał(a):
Marazzz dzięki, już drugi raz pomagasz mi w tym dziale

Spoko luz ;)
Flashback napisał(a):
właśnie że kontrolka jeszcze się nie pali od DSC

Wiesz co, w BMW to nie wiem jak to może się objawiać, ale we wspomnianym Mercedesie było tak: najpierw wyszedł tylko błąd na diagnostyce, po kilku tyg. zaczęły się zapalać kontrolki ABS/ESP/BAS, ale nie zawsze i najczęściej rano, na zimnym silniku, zaś po przejechaniu kilku km gasły. Akurat wtedy przyszła zima, myśleliśmy że to pewnie słynna w okularach elektryka głupieje od niskiej temperatury. Potem jednak zapalały się już za każdym razem, aż wreszcie pewnego razu zapaliły się i już nie zgasły. Autem na śniegu nie dało się jeździć. Pomogła tylko wymiana.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Przeprazam ze się wcinam w tym temacie ale widzę ze flashback masz pewna wiedzę.
Mam inpę 9.0.1 , w mojej e46 śmiga, do e83 ni hu hu, muszę ja update- ować czy jaki hu../

sorka i pozd

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
e-36m43/e-46m47, a z którego roku? Po którymś roku były już na CAN'ie i zwykłym interfejsem nie zrobisz diagnostyki.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
2004

Ostatnio po wyjechaniu z garażu zapaliły sie 3 - 4 kontrolki:
Kontr trakcji 4x4, ręczny pomarańcz, ciśnienie opon (czujników nie miałem)
....może ktoś się spotkał, może jakiś brak styku na czujnikach abs..??
ts

edit...
dzięki podol, swojego czasu bardzo mi pomogłeś przy instalacji INPY

...no to szukam dzikusa.......

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2014, 20:37 przez e-36m43/e-46m47, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Gdzieś była rozpiska aut, które już są na CAN'ie, pisz do Dzikusa na pewno będzie wiedział.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL