BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak podniesc moc w bmw 318is M44???
PostNapisane: 28 października 2007, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
Witam! chce podniesc nieco moc w moim is-ie chciałbym załozyc chipa od kolegi reserved ale napisał mi ze moje bmw ma połaczony immobilaiser i nieda rady jego chipa wsadzic! wiec co polecacie aby zwiekszyc moc w moim M44??? czekam na wszystkie sugestie! rok.prod 1997!
POZDRO!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
podpinam sie pod pytanie :) tez mam M44, kolega reserved nawet nie raczył mi odpisać na zapytanie o chip :/ jak zarazie zainwestowałem w zestaw k&n do is'a, czy podniosło moc t nie wiem, nie wyczuwalne jest to wręcz, ale za to ładnie ryczy :)

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 18:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
a co masz stozek z dolotem? ja mam wkładke K&N i tez nie czuc różnicy! ale co do stozka to chciałbym własnie sobie założyc chociazby ze wzgledu na ten dźwiek! ile dałes za ten K&N??

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
o taki zestaw mam plus osłona termiczna K&N

http://www.knfilters.com/search/hp_search.aspx

a tu masz instrukcje montażu

http://www.kandn.com/instructions/57-0276.pdf

cena to 56 $, w Polsce nie wiem czy jest dostępne, bo przywiózł mi sąsiad ze stanów ( tam tez to było na zamówienie ściągane i trzeba było czekać 2 tygodnie)

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
fajny! musze sobie własnie jakiegos stozka K&N zamontowac! a co myslicie o kolektorze wydechowym z kwasówki?

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
i ile wam tej mocy przybedzie? skrucie czas do 100 o 0,3 sekudny, elastycznosc nieznacznie poprawicie? nie lepiej bylo kupic wiekszy slinik? is to i tak bardzo wysilony seryjnie silnik, powstal na poczatku lat 90 i generowal ogromna jak na tamte lata i pojemnosc moc 140 km i ciezko cos zmienic w nim... jedynie odczuwalny przyrost mocy to swap lub turbo

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
wiesz najprościej jest powiedziec kupcie auto z mocniejszym motorem!!!! ja mam 318is i mi sie to auto podoba i je lubie i niemam jak narazie zamiaru sprzedawac! chce tylko zeby jeszcze tak z 20KM mialo wiecej mocy bo nieraz troszke brakuje.....!!!zreszta jak wiecie buda w e36 jest troche ociezała i nieraz brakuje paru koni jak sie depnie....!!! a co do zmiany auta dopiero 5miesiecy temu kupiłem mojego is-a i mysle nim pare dobrych lat posmigac zanim przerzuce sie na cos mocniejszego! oczywiscie tez to bedzie bmw bo poprostu zakochałem sie w tej marce!!!!!!!!!!macie jakies sugestie co do zwiekszenia mocy????

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
ja moge tylko poradzic zebyscie wszystkie zmiany robili z glowa, tak jak pisalem to jest juz wysilona jednostka. a wiem z doswiadczenia ze nie ma czegos takiego jak tanie tuningi. kumpel caly czas mi zachwalal swoja primere ze tania do tuningu, konsekwencje sa oplakane... z 2 tys zrobilo sie 6...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
moze i 318is sa wysilone ale M44 ma 1.9l takze troszke wiecej i pozatym na dwoch wałkach! zreszta honda civic 1.6vtech ma 160KM to mozna o niej powiedziec ze jest wysilona, tak samo jak crx i inne wynalazki a ludzie jeszcze do nich dokładaja i sa rakiety! dlatego nie rozumiem czemu z silnika 1.9litra nie mozna wykrzesac jeszcze wiecej mocy....

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
krzysiek88333 napisał(a):
zreszta honda civic 1.6vtech ma 160KM


z ktorego roku pochodza te silniki? chyba pozniej powstaly niz is, a pochodzenia sa japonskiego co daje poniekat gwarancje niezawonosci duzo wieksza niz is i wszystko co z europy.

ale chyba ciezko bedzie wymyslic cos innego jak stozek, uklad wydechowy. no i ewentualnie chip ale pisales ze odpada. a turbo to juz drozsza zabawa. wiec mocy nie wiele sie podniesie, a to co pisales o tym ze z japonskich aut robia rakiety to glownie turbo...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
krzysiek88333 napisał(a):
zreszta honda civic 1.6vtech ma 160KM
a do jakich obrotów sie to kręci ? :hyhy: Dodatkwo powiem Ci że inaczej zachowuje sie silnik w którym moc jest z pojemności a inaczej z obrotów. Troszke dziwnie to brzmi ale silnik 100KM 1,6L krecocy do powiedzmy 6,5 tys obr/min będzie lepiej sie spisywał niż 100Km 1,2L do 8,5tyś ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
krzysiek88333 i Wojciech318is że tak powiem o co wam się rozchodzi?GP-T1000 ma rację że tani to on raczej nie będzie.Ostatnimi czasy na tym forum pojawiają się co i rusz posty chce więcej mocy chce więcej mocy.Może dotrze do was w końcu że to nie jest tak że wsadzicie sobie czipa wsadzicie stożek i będzie cacy + bóg wie ile koni więcej a ogólnie to wydać nie dużo..Efekty przynoszą tylko przemyślane zmiany.

Owszem czip to rozwiązanie na + bo będzie z tego myślę że około 10 - 12 koników ( Reserved powie więcej na ten temat ale chłopak tez ma swoje życie i ma prawo być czasami zajęty ) więcej do tego przesunięte odcięcie.Jakbyście poczytali trochę to forum to z pewnością natrafilibyście na temat dotyczący stożka w którym to napisane jest wyraźne że montaż stożka bez innej ingerencji w silnik osiągi pogarsza a nie poprawia poza waszym samopoczuciem.
Obruszacie się na wypowiedzi że mogliście kupić inny silnik.A zadaliście sobie pytanie ile gotówki chcecie przeznaczyć i jakie mają być efekty?
Najpierw doprowadźcie wasze is-y do idealnego stanu technicznego.Zainwestujcie w kompletny dolot powietrza z odizolowaniem stożka od ciepłego powietrza,zastanówcie się na kompletnym wydechem od kolektora włącznie do samego końca.Do tego czip i macie prawdopodobnie wasze 20 koni więcej górną granicą jest 30 km.Ale to wszystko.Dalsze prace to grzebanie w silniku i znaczne wydatki.Samo zrobienie wydechu z kwasówki na zamównie w jakimś zajmujący się tym zakładzie z tego co się orientuję to spore koszta 1000 - 2500 plnów.Znajomy do Reault Megan z podwójną końcówką zapłacił w El-tecu 2500 tysia.
Co do porównania do Hond....hmm to raczej złe porównanie.Nie dość że wysokoobrotowe szlifierki to jeszcze mała masa.Takie 1.6 130 km z wprawnym kierowcą bez problemu łyknie wasze is i tylko sie obliże.O Crx nawet nie wspominam.

Więc może napiszcie jaką kasę chcecie wydać Panowie ;)

Ze strony ElTeca :
Cytuj:
Układ wydechowy do dłuższego auta wolnossącego, silnik do 1600-2000ccm (oparty na dwóch tłumikach, średnica przelotu do 52mm, auta tupu Vectra, Omega, Avensis, Accord, Bora, Octavia, Toledo, Leon, Megane, Xsara, itp.)

~ 1600 zł

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
CiOoS całkowicie się z tobą zgadzam uważam że wszelkie próby podkręcenia tak wysilonej jednostki jak IS (nieważne czy M42 czy M44) to marny efekt a do tego wyraźne skrócenie żywotności silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
GP-T1000 napisał(a):
krzysiek88333 napisał(a):
zreszta honda civic 1.6vtech ma 160KM


z ktorego roku pochodza te silniki? chyba pozniej powstaly niz is, a pochodzenia sa japonskiego co daje poniekat gwarancje niezawonosci duzo wieksza niz is i wszystko co z europy.

ale chyba ciezko bedzie wymyslic cos innego jak stozek, uklad wydechowy. no i ewentualnie chip ale pisales ze odpada. a turbo to juz drozsza zabawa. wiec mocy nie wiele sie podniesie, a to co pisales o tym ze z japonskich aut robia rakiety to glownie turbo...


już z lat 80 :D v tec kreci sie do9 tys i to stad ta magiczna moc, niestety żywotność tego silnika nie jest zbyt długa :(

co do dalszej części, do stanu idealnego to już nie mam co doprowadzać bo wszystko już jest wymienione no może oprócz dyfra bo czeka na podmianke ze szperą 40%. co do sugestii ze mogłem sobie kupić bemke z większa elektrownia to tak, ale nie znalazłem żadnej na tyle młodej z tak bogatym wyposażeniem i klimatronikiem dwustrefowym :/ jeśli chodzi o swamp to strach kupić silnik z allegro, bo z jakiś powodów został już wyciągnięty z samochodu, na szrocie z rozbitka tez nie łatwo znaleść coś interesującego.

Spodziewam sie ze zmiany nie będą tanie. Limitu cenowego nie określam, oczywiste jest ze nie założę nowych walków rozrządu za 6 tys aby uzyskać 3 km. Wydech z kwasówki jak naj bardziej ale to już po zimie.

Stożek z osłona termiczna jest, dedykowany K&N. mocy nie dodał jedynie fajny dziwek.

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Spodziewam sie ze zmiany nie będą tanie. Limitu cenowego nie określam, oczywiste jest ze nie założę nowych walków rozrządu za 6 tys aby uzyskać 3 km. Wydech z kwasówki jak naj bardziej ale to już po zimie.

Stożek z osłona termiczna jest, dedykowany K&N. mocy nie dodał jedynie fajny dziwek.


No to czego się spodziewasz? :zdziwko:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ze wykrzesam z is'a trochę więcej niż seryjne 140 chodź by z 160. więcej nie oczekuje. byle miał ciut więcej od pozostałych is'ów :hyhy:

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
ze wykrzesam z is'a trochę więcej niż seryjne 140 chodź by z 160. więcej nie oczekuje. byle miał ciut więcej od pozostałych is'ów :hyhy:
mnie tez o to samo chodzi!cena tutaj nie jest taka wazna ale bez przesady.......

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
ze wykrzesam z is'a trochę więcej niż seryjne 140 chodź by z 160. więcej nie oczekuje. byle miał ciut więcej od pozostałych is'ów
mnie tez o to samo chodzi!cena tutaj nie jest taka wazna ale bez przesady.......


W takim razie przepis macie na górze.Dolot powietrza,kolektor,cały układ wydechowy + czip.Tylko przed zmianami odwiedźcie hamownie i przekonajcie się czy napewno auta trzymaja serię.Żeby nie okazło się że po modyfikacjach macie dopiero te 140 koni.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL