BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wydmuch powietrza z pod korka wlewu oleju
PostNapisane: 29 października 2007, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
witam jak w tytule ,mój znajomy przy pracujacym silniku odkrecił korek i wydobywające powietrze uznał ze jest spowodowane zużytymi pierścieniami,czy to prawda?ma ktoś podobne zjawisko?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
mój stary dobry mechanik też tak powiedział !, czy po otwarciu wlewy oleju wydobywa się dym, czy obroty kuleją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
jodobno jak obroty kuleją to jest to dobra oznaka, oczywiście po odkręceniu korka

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
BartE36 też tak słyszałem,powinny się wachać po odkręceniu korka i jest to prawidłowy objaw.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
prosze o sprecyzowanie,czego to jest oznaką że po odkreceniu korka dmucha i przygasa motor,jest to prawda w tych silnikach?dzieki

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 23:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
martin2305 napisał(a):
prosze o sprecyzowanie,czego to jest oznaką że po odkreceniu korka dmucha i przygasa motor,jest to prawda w tych silnikach?dzieki


Jest oznaka że silnik pracuje :) Czym ci dmucha ? Jak spalinami tzn że pierścienie puszczają...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 10:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Koledzy w żadnym razie nie może byc żadnego dymu z korka wlewu oleju bo oznacza to że pierścionki nie trzymają. Prawidłowo jeżeli spadnie z obrotów lub zacznie lekko kulac na obrotach to zdrowy motor!

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
mi własnie dmucha ale powietrzem,i delikatnie silnik sie potyka jego praca po odkreceniu korka,w żadnym wypadku to nie żaden dym

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
a jak po odkreceniu korka jest zero roznicy w pracy silnika to lipa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
w moim 1,8 96 po odkręceniu kuleje ale nie dymi. Obczytałem o tym sporo i ma tak być i jest ok. Czy w innych motorach bmw jest inaczej ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 21:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 802
Lokalizacja: w-m
Moje BMW: 535d
wichura, to masz wszystko ok, zadnych przedmuchow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
panowie jak wy mozecie odkrecac korki wlewu oleju na pracujacym silniku??? kto wam takich bzdur nagadał?podczas pracy motoru nie wolno tak robic bo wtedy chlapie olejem, bo smaruje rozrzad i wiadomo ze obroty spadna!zreszta sprawdzeie czy motor jest dobry nie polega na tym sposobie! :)

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 16:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
Cytuj:
panowie jak wy mozecie odkrecac korki wlewu oleju na pracujacym silniku??? kto wam takich bzdur nagadał?podczas pracy motoru nie wolno tak robic bo wtedy chlapie olejem

a niby dlaczego nie wolno, na zimnym silniku nie bedzie chlapac a na ciepłym jedyny problem to że mozna sie poparzyć od gorącego oleju jak sie wsadzi łapy
Cytuj:
bo smaruje rozrzad i wiadomo ze obroty spadna

u niektórych silnik kuleje a u innych zero zmiany po odkreceniu korka
Cytuj:
zreszta sprawdzeie czy motor jest dobry nie polega na tym sposobie! :)

to chyba faktycznie chałupnicza metoda pana zdzisia po samym teście korka stanu silnika sie nie odgadnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
poczytajcie tutaj! http://www.bmw-klub.pl/ to jest o tym samym napisane!!!! znajdzcie temat:[E36] Gasniecie 316i po odkreceniu korka od oleju. i sie dowiecie co i jak!~ale ja wole jechac na diagnostyke i sprawdzic sprezanie i te inne sprawy i zapłacic pare groszy a nie cudowac cos z takimi giełdowymi chwytami!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
krzysiek88333, trochę ogulnie jest ten link , powinieneś podać link do konkretnego tematu.
A pozatym kto ci naopowiadał takich głupot ,że nie mozna odkręcać korka bo chlapie olejem.Jeśli tak jest to znaczy ,że to jest szrot a nie bmw.
Jedno mnie zastanawia , jak miałem e28m30b25 to po odkręceniu korka obroty kulały , natomiast obecne e34m50b25 nie przejawia żadnych zmian w obrotach , i wydajemi się ,że to za sprawą krokówki , która się znajduje w m50 i działa natychmiast korygując obroty ,a w m30 był patent zwany zaworem powietrza dodatkowego który spełniał swoje zadanie wyśmienicie ale w takich testach był szybki jak sanki w maju ;) i z tąd kulenie obrotów.
Jedno jest pewne ; w żadnym z tych aut nic nie dymi ani nie chlapie olejem; hmmm...ale teraz tak myślę może sprawdzę czy mam olej w silniku :rotfl: :rotfl:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 09:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
W bmw najczesciej chlapie po odkreceniu korka poniewaz niema w nich osłony przed chlapaniem bo albo ktos ja wyrzucił albo nie została zamontowana....poczytajcie tamten temat co wam podałem i sie dowiecie co i jak! znajdzcie temat:[E36] Gasniecie 316i po odkreceniu korka od oleju.nie lubie sie powtarzac ale jak ktos mało kumaty to trzeba bardziej wytłumaczyc: http://www.bmw-klub.pl/ na tej stronie wejdzcie na forum, seria3 i tam macie wyzej napisany temat! wystarczy tylko poszukac! a tak apropo to ja sie na tych linkach nieznam takze wytłumaczyłem najprosciej jak mogłem!:)

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
te krzysiek88333, Znalazłem tam cos takiego i się z tym zgadzam :hyhy: :
Cytuj:
coś mi sie zdaje że na forum jest sporo specy od odwiedzania serwisów... no niestety jak sie ktoś nie zna to najlepiej napisać żeby do wyspecjalizowanego punktu jechać.

To też jest the best :rotfl: :
kdpiast napisał:
Cytuj:
na miejscu wlaściciela tej beji bym sie wk.......... i nie był bym miły jak można tak robić dziwicei sie że samochód zgasł przeciesz olej stracił ciśnienie w silniku

:szok: :rotfl:
krzysiek88333 napisał;
Cytuj:
nie lubie sie powtarzac ale jak ktos mało kumaty to trzeba bardziej wytłumaczyc
Nie wiem kto tu jest niekumaty :] , atu masz link do tego twojego tematu;

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Tak więc widzę tam samych mecenasów , więc słuchaj ich rad to będziesz w zimie w sandałach chodził :rotfl: :rotfl:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 12:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
a wiesz jak sie mówi na tych co o wszystkim maja pojecie i przez korek sprawdzaja czy silnik jest w idealnym stanie?to Ci powiem jak na nich mówia!: ciecie ze szrotu!:):):):):)
ale dobra skonczmy sie juz najezdzac bo nie o to tu chodzi! ja wam powiem tak! Stanu silnika nie da sie okreslic przez kurek do wlewu oleju!do tego trzeba wiecej czasu!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 13:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
krzysiek88333 napisał(a):
a wiesz jak sie mówi na tych co o wszystkim maja pojecie i przez korek sprawdzaja czy silnik jest w idealnym stanie?to Ci powiem jak na nich mówia!: ciecie ze szrotu!:):):):):)

Ja wcale nie twierdzę ,że to jest najlepsza metoda na sprawdzenie silnika :kwasny: .
Jest to jeden z pierwszych kroków które nalezy podjac w celu przynajmniej ogulnego zbadania stanu silnika.
Ja dbam o mój silnik na tyle ile jastem w stanie i olej zmieniam regularnie co 10000km.
Owszem jeżdżę ostro i często kręcę silnik do odcinki czyli w moim przypadku do 7200rpm , przez co między wymianami muszę dolać około 3litrów oleju , ale lubię mieć frajdę z jazdy i wymagam od mojego silnika bardzo dużo.
Mimo sredniego apetytu na olej , silnik nie ma żadnych przedmuchów i właśnie przed chwilą byłem to sprawdzić czy nic się nie zmieniło , tak jak wcześniej pisałem odkręcając korek nie ma reakcji w postaci wachania obrotów , ale nie ma również zjawiska zasysania lub dmuchania jakiegokolwiek powietrza , dymu czy chlapania olejem, moge przystawić białą kartkę i mimo gazowania do około 3tyś rpm nie wyskoczy ani kropla oleju.
Pluć olejem to może jakiś kredens polskiej produkcji ewentualnie zarżnięta beemka ale nie zdrowy motor.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
krzysiek88333
PostWysłany: Dzisiaj 13:59 Temat postu:
a wiesz jak sie mówi na tych co o wszystkim maja pojecie i przez korek sprawdzaja czy silnik jest w idealnym stanie?to Ci powiem jak na nich mówia!: ciecie ze szrotu!:):):):):)
ale dobra skonczmy sie juz najezdzac bo nie o to tu chodzi! ja wam powiem tak! Stanu silnika nie da sie okreslic przez kurek do wlewu oleju!do tego trzeba wiecej czasu!


Heh....spoko :D Może ja Ci powiem jak się mówi na tych co z funkcjonowania auta znają tylko miejsce w które celuje się kluczykiem żeby je odpalić?Bo od reszty jest serwis :D
Rozumiem że wyrażasz swoją opinię ale link do tematu który podałeś to tak jak napisał mcgiver same mecenasy tworzyły :D On zresztą napisał że nie jest to najdoskonalsza metoda oceny stanu sprawności silnika i ja się z tym zgadzam tyle że "takiemu cieciowi" jak to ładnie ująłeś wystarczy 1-2 minuty pracy silnika i jest w stanie ocenić chociażby czy jest sens wydawać kasę na sprawdzanie kompem.I takich gości z wprawnym uchem i doświadczeniem się naprawdę ceni.Proszę bardzo jeśli nie szkoda Ci kasy to biegaj sobie po serwisach,ja za nim sprawdzę auto i wydam kasę upewnię się czy aby na pewno warto dalej drążyć czy może lepiej odpuścić sobie szrota.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL