BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 318i. Parę pytań.
PostNapisane: 18 października 2007, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
Witam! Dzis nabyłem BMW E30 318i. Jest to moja pierwsza bemka dlatego mam pare pytan i licze ze mi pomozecie. Wskaznik spalania paliwa, na jakiej zasadzie to działa? mi pokazuje ciągle spalanie na fula a jak spuszcze noge z gazu to jest 0 czasem 10. O co tu chodzi? Dodam ze mam bmw na gaz. Drugie pytanie dotyczy przyspieszania. Niewiem czy tak ma byc czy tez nie ale moja bemka zaczyna mocno przyspieszac dopiero przy 4 tys obrotow, to normalka? czy trza cos z tym robic? Mechanik specjalizujacy sie w bmw powiedzial ze silnik jest ok jedynie trzeba go wyregulowac bo troche nie rowno chodzi. Kolejne pytanie to takie jak daje sobie rade takie auto na gazie? Z tego co widzialem moje bmw mialo cos pokombinowane przy przeplywomierzu bo ma nieorginalny dekielek, jaki ma to ma wplyw na jazde?

Mam nadzieje ze mi pomozecie i wprowadzicie mnie w swiat bmw:)
Jestem tu nowy wiec proszeo wyrozumialosc jesli cos nap nie tak.
Pozdrawiam :wstyd:


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 13:05 przez weider, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
weider witamy na forum.To coś co Ci lata "na full" to tzw. ekonomizer.Szczegóły w linku poniżej:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=120 ... 7b2159a43a

Po drugie tak przyśpiesza mocno od tych 4 tysięcy. :)

Po trzecie daje radę na gazie jeśli gazownik instalacji nie spartolił.Więc przy najbliższej okazji dowiedź takowego żeby powymieniał Ci filtry i wyregulował.Zakładam że masz zwykły gaz a nie sekwencję,więc jeśli coś jest nie halo może Ci strzelać.Polecam przejrzeć dział "paliwa i spalanie" tam trochę poczytasz a poza tym używaj opcji => szukaj

A skoro masz już Beem to pokaż ją w galerii. :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 21:31 
weider napisał(a):
ciągle spalanie na fula a jak spuszcze noge z gazu to jest 0 czasem 10. O co tu chodzi?


poniżej pewnej prędkości ekonomizer ściemnia. jak puścisz gaz i auto jest na biegu i pokazuje 0 to jest ok:) jak cały czas masz na full, to nieźle deptasz :rotfl:

weider napisał(a):
bemka zaczyna mocno przyspieszac dopiero przy 4 tys obrotow, to normalka


około 4k obr./min Twoja beem ma max. moment obrotowy, dlatego ciągnie dopiero odtąd :) taki już przebieg momentu i mocy :) ale nie martw się, w civica trzeba bardziej deptać :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 07:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
cioos autko mam od wczoraj wiec jak zrobie fotki to zapodam:)

a jesce pytanko, ile mniej wiecej taki silnik pali gazu??
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Hmm zależy od instalcji i tego czy masz pod gazem jajko czy na bucie cegłe :P :hyhy: O ile pamiętam użytkownik Kyo mówił że e36 z tym samym silnikiem co masz Ty i ja i Czarny czyli 1.8i sprzed 93 roku czyli oznaczenie m40,to na instalacji 2 typu 15 -16 litrów gazu a na sekwencji do 12.Moje odczucia to w mieście do 13 -14 przy mojej nodze :wstyd: i trasa przy nawet dużych predkościach częstym wyprzedzaniu,2 osoby na pokładzie zmieściłem się w 10 litrach na 100.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 10:09 przez CiOoS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 13:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
mam bmw e36 318 na gazie 2 generacji

w mieście spalła ma 12l /100km
a w trasie 9l /100 km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
a jak sprawdzic czy to silnik M10 czy M40?? i własnie co do tego ekonomizera, nie deptam nia wogule, jezdze spokojnie a ciegle pokazuje max:/ mam gaz chyba 2 genracji


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 20:12 przez weider, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 21:46 
a nie zastanawias sie nad tym ze przez gaz ekonomizer nie dziala :znudzony:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
gicek_b a co ma ekonomizer do gazu??:D to czy samochód jedzie na gazie czy na Pb ie ma znaczenia,jak poczytasz link który wrzuciłem na samym początku to się dowiesz ;) Co do ekonomizer weider to w końcu on stoi w miejscu czy od razu jak ruszasz to idzie na ponad 30 litrów i tam zostaje?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
cioos on jest na zero, jak odpalam idzie na 30 litrow, i tak jak pisze w tym linku co dales, na luzie tam zostaje, jade spokojnie on schodzi tak do okolo28litrow, a jak hamuje silnikiem to na 0, ale niemialem jesce tak zeby pokazywal 10litrow chodzby niewiem jak jechal, ciagle wskazowka pokazuje ponad 20 litrow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 08:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
weider napisał(a):
a jak sprawdzic czy to silnik M10 czy M40??


jak ci cyka rozrząd to na bank masz m40

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Opole
witam, tak na pierwszy rzut oka silniki mozesz odroznic po tym np ze: m10 ma metalowa obudowe filtru powietrza a m10 ma metalowa. hhhmmmmm np aparat zaplonowy w silniku m40 jest umieszczony na przedniej czesci glowicy, os strony chlodnicy a w m10 jest on obok akumulatora i znacznie wystaje, najlepiej jakbys wrzucil jakas fotke silnika to wtedy kazdy Ci na to pytanie odpowie pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
jesce niemam fotek ale zrobie, ale cyka ma plastikową obudowe filtra, a aparat chyba przy glowicy bo cewka na nadkolu, kurde niezwrucilem uwagi.w kazdym razie narazie bardzo wielkie dzieki za pomoc :) ciagle mam pytania ale jak juz tu wchodze to zapomina o co mialem wypytac, dlatego jak jeszcze bede mial niewiadome jakies to zapytam :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 09:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
w opisie masz 318i wiec masz na wtrysku ,czyli m40.A z tego co wiem to m10 jest na gazniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Opole
ja mam zrobionego swapa u siebie z m40 na m10 z 1986r i jest on na takim samym wtrysku jak m40, silniki m10 byly produkowane od lat 70-tych co prawda zaczynaly od zasilania gaznikowego typu Pitsburg lub Solex, pozniej przez wtrysk mechaniczny Jetronic (moge sie mylic) a ostatnia generacja to wtrysk KE-Jetronic takze m10 byly na wtrysku ale jesli kolega mowi ze ma plastikowa obudowe filtru to ma m40 pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 08:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
Witam po raz kolejny! Wruciłem z trasy i juz mniej wiecej przetestowałem moją bmke. Moje wrazenia, troche słabo przyspiesza jak na 1.8 silnik, a predkość maksymalna dochodzi tylko do 160km :niepewny: Dodam ze ta predkość to na gazie,na benzynie nie sprawdzałem.Czego może to byc wina? chyba 1.8silnik lepiej powinien isc?Byłem u znajomego mechanika i mi powiedział że wałek rozrządu trzeba wymienic bo słychać klepanie i najprawdopodobniej to jest przyczyna ze auto jest słabe. Czy to możliwe? Czy raczej to wina gazu i regulacji??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
weider napisał(a):
Witam po raz kolejny! Wruciłem z trasy i juz mniej wiecej przetestowałem moją bmke. Moje wrazenia, troche słabo przyspiesza jak na 1.8 silnik, a predkość maksymalna dochodzi tylko do 160km :niepewny: Dodam ze ta predkość to na gazie,na benzynie nie sprawdzałem.Czego może to byc wina? chyba 1.8silnik lepiej powinien isc?Byłem u znajomego mechanika i mi powiedział że wałek rozrządu trzeba wymienic bo słychać klepanie i najprawdopodobniej to jest przyczyna ze auto jest słabe. Czy to możliwe? Czy raczej to wina gazu i regulacji??

Pozdrawiam


Gaaaaz.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Wiederocena na gazie nie jest obiektywna bo może masz źle wyregulowaną instalcję.Więc jakikolwiek test zrób na benzynie.Poza tym na temat silnika m40 było pisane tysiące razy więc wystarczy wejść w szukajkę =>szukaj.

Poniżej masz link.Jeśli na benzynie Twój silnik będzie miał objawy takie jak w opisie poniżej ( wkręca się do niskich obrotów itd ) to rzeczywiście wałek jest na wykończeniu.Ale wcześniej z tego co pamiętam pisałeś że przyśpiesza powyżej 4 tysięcy więc raczej wnioskuję że kręci się wyżej.

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774 ... b488920ad1

Instalacja 2 typu może trochę zaniżać Ci osiągi jeśli jest nie wyregulowana ( nie wymienione filtry,brak ustawienia ) itp.

A na drugi raz =>szukaj

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
juz wszystko jest jasne:) mam walniety przepływomierz i dlatego tak chodzi a nie inaczej, musze kupic jakis w dobrym stanie przeplywomierz wyregulowac gaz i bedzie hulał chyba ze bedzie strzał i zas rozwali przepływomierz :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 17:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
zobacz fotki mojego auta. Jak silnik wyglada tak jak moj to masz m10 a jak inaczej to m40 ;)
pozdro

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL