BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie o cykanie?
PostNapisane: 31 października 2007, 07:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: BeÂłchatĂłw
Witam! Czy ktoś może mi wytłumaczyć taką sprawę:
jak rano odpalam samochód (E36 m40 1,8i), wciskam sprzęgło,nie dotykam gazu i odpalam. Samochód odpala od pierwszego razu,obroty sie stabilizują i wszystko jest ok-silniczek chodzi jak pszczółka,ale jak tylko rusze i obroty wzrosną tak do 1,5-2 tyś. to daje się słyszeć cykanie spod maski-tak jakby popychacz cykał.
Moje pytanie jest takie:dlaczego na biegu jałowym nie słychać tego cykania,natomiast po wzroście oprotów zaczyna cykać i to tylko tak do 2,5 tyś. Pózniej juz tego cykania nie słychac,choć może je zagłuszać silnik.
No i kiedy się zagrzeje to po odpaleniu już w ogóle nie ma tego cykania.
Czy moga tak cykac wtryski?
Prosze o pomoc!

_________________
Nie wazne gdzie jedziesz,waÂżne Âże bokiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 08:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Witam,temat ten wielokrtonie byl i jest mielony na forum.Przykro mi ,ale to cykanie jest od padającej hydrauliki.Ja moją 1.8 m40 kupiłem rok temu w grudniu i cykanie pojawiało się czasami jednak teraz wali cały czas.Remont czegoś takiego:

1.Zestaw: wałek+popychacze i dzwiegienki-1000 zl
2.Pasek z rolkami napinjącymi-ok 260 zl
3.Olej
4.Robocizna

Problem ten pojawia sie przy około 200 tys.,obwinia się to używaniem złego oleju silnikowego.

Przykre ale prawdziwe,wiele osób ma ten sam problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: BeÂłchatĂłw
No dobrze,tylko czemu tego cykania nie słychac na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu kiedy jeszcze popychacze nie nabiły się olejem i nie jest zredukowany luz zaworowy,tylko wtedy kiedy sie troche gazu doda? A wałek oglądałem i jest w dobrym stanie :chytry:

_________________
Nie wazne gdzie jedziesz,waÂżne Âże bokiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 14:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
A może to nie popychacz tylko coś wpada w rezonans. :niepewny: jeśli to w jednym tylko zakresie obrotów.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 14:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
robsonjk napisał(a):
No dobrze,tylko czemu tego cykania nie słychac na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu kiedy jeszcze popychacze nie nabiły się olejem i nie jest zredukowany luz zaworowy,tylko wtedy kiedy sie troche gazu doda? A wałek oglądałem i jest w dobrym stanie


wizualnie u mnie wałek tez jest w dobrym stanie i również po ruszeniu zaczyna cykać

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Ale to nie wałek cyka tylko popychacze,w następstwie ich "cykania" wałek się wyciera ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
a ja u siebie jeszcze zauwazylem ze cyka sobie jak jade, jak stoje od czasu do czasu, ale nigdy nie cyka jak jade i puszcze gaz i auto jedzi na rozpedzie, wskaznik spalania pokazuje 0. mozliwe to ze wtryskiwacze by cykaly?? wiem ze w gazie sekwencyjnym cykaja i to dosc mocno. nie znam sie tak na mechanice i nie wiem czy wtryski benzyny tez moga cyka?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 17:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
U mnie też trochę cyka i zdaję sobie sprawę że naprawa tego to spory wydatek więc po prostu z tym jeżdżę :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 18:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
pitekantrop napisał(a):
U mnie też trochę cyka i zdaję sobie sprawę że naprawa tego to spory wydatek więc po prostu z tym jeżdżę


ja to się boję ,że lada moment mi się cały rozrząd posypie i dlatego zbieram kase na swapa na 2.0 bo drażni mnie to łupanie pod maską, a tak wogóle silnik od tego jest zamulony, a ja jeszcze mam gaz do tego :/

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 19:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Nie ma co sie bać, 2/3 silników M40 w dzisiejszych czasach cyka. Póki nie klepie cały czas tak jakby na sucho chodził (mi tak klepie przez 2 sekundy rano) to nie ma się czym martwić.

Na allegro jest dodatek do oleju wyciszający te popychacze firmy LIQUI MOLY. To nie żadna ściema, to działa, ale ja tego nie wlewam bo producent wyraźnie zabrania wlewania czegokolwiek do oleju i tego się trzymam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Cykanie a wałek rozrządu
PostNapisane: 22 listopada 2007, 14:30 
Ja kupiłem swoją czerwoną ślicznotkę w marcu z przebiegiem 159tys km, zostałem odrazu uprzedzony przez osobę sprzedającą(mechanik) o konieczności w późniejszym czasie wymiany wałka itp. zrobiłem 15tys i wymieniłem
wałek rozrządu popychacze dźwigienki, pasek rozrządu rolka irobocizna 1200zł, renomowanej firmy na allegro!Efekt murowany!nic nie tłucze nic nie cyka a i osiągi super wzrosły!wcześniej wkręcał się ledwo do 4800obr teraz spokojnie prawie 6000!jestem bardzo zadowolony polecam


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL