BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 9 marca 2014, 19:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Mam juz zamowiony tlumik przelotowy. Pojutrze mam montować to dam znać, ale wpierw chce wyhamować auto ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 13 marca 2014, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
O jak byłes już na hamowni??gdzie zamawiałeś tłumik jakie koszty

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 14 marca 2014, 10:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Poprzesuwało mi się wszystko. Może w przyszłym tyg. się za to zabiorę. Stay tuned ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 31 marca 2014, 22:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
To tak. Nowy tłumik jest i jest sporo ciszej. Hamownia też była i jestem lekko zasmucony, bo wyszło 199KM i 246Nm. Z tego wszystkiego zapomniałem zgrać wykres :wstyd:
3 lata temu "hamowałem" i wyszło 195KM i 235Nm.
Nie jest źle, ale nie ukrywam, że liczyłem na więcej. Sądzę, że teraz nastał czas na ustawienie rozrządu i vanosiaka :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 31 marca 2014, 22:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
bastaz napisał(a):
Sądzę, że teraz nastał czas na ustawienie rozrządu i vanosiaka


:ok:

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 29 kwietnia 2014, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1593
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jaka jest rozniaca miedzy układem wydechowym 330 Ci a 325 Ci?
Czy z wersji 330 jest wieksza srednica rur i tylnego tłumika?
Zastanawialem się nad zakupem wydechu Apiny(uzywka),ale jest to do starszej wersji przed liftem B3,a nowsze B3S maja inne,zatem może nia pasować do polifta. Jeśli ktoś posiada info odnośnie obu ukladow,bede wdziwczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
bastaz napisał(a):
To tak. Nowy tłumik jest i jest sporo ciszej. Hamownia też była i jestem lekko zasmucony, bo wyszło 199KM i 246Nm. Z tego wszystkiego zapomniałem zgrać wykres :wstyd:
3 lata temu "hamowałem" i wyszło 195KM i 235Nm.
Nie jest źle, ale nie ukrywam, że liczyłem na więcej. Sądzę, że teraz nastał czas na ustawienie rozrządu i vanosiaka :]

to teraz zamiar rezonatora wrzuc x-pipe za katalizatorami, jakis dolot i remap powinno byc naprawde ladnie
Cytuj:
Zastanawialem się nad zakupem wydechu Apiny(uzywka),ale jest to do starszej wersji przed liftem B3,a nowsze B3S maja inne,zatem może nia pasować do polifta. Jeśli ktoś posiada info odnośnie obu ukladow,bede wdziwczny.

głowna roznica jest taka ze b3 ma zwykle kolektory, a b3s ma barany
reszta ukladu wyglada tak B3
Obrazek
na oko B3s ma podobny układ, jednak w etk numery czesci dla katów i tłumików sa inne

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 16:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1593
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Wlasnie taki mam do kupienia, ale trochę się zweza przy laczeniu z kolektorami,co chyba pogarsza parametry. Polifty miały katy polaczone z kolektorami o malej średnicy rur,wiec ten wydech nie będzie pasowal. Gdybym wyrzucil katy z kolektorami i wrzucil od 3.0 plus ten wydech z katami od alpiny, nie byłoby problemu z sondami.
Moje pytanie jest nurtujące, jednak dalej nie wiem czy 330 polift lub przed ma większa srednice rur albo caly układ jest większy niż w 325 poliftowym. Pamietam tez,ze pierścienie były lepszej jakości,co miało zminimalizować pobor oleju,ale nr katalogowy jest ten sam w real oem. Jak ma się to do wydechu, ktory ma inny nr części?

Kolejne pytanie dotyczy kolektora ssącego 330, a mianowicie czy jest większy niż w 325 i disa tez raczej inna,co daje większy przepływ powietrza. Tak wlasnie to jest w e90 325 i 330,ale czy tu także?


bastaz-ciesz się, ze takie parametry miałeś, gdyż widziałem wykres jednej 325, która miała 180KM i 225 Nm. Nie masz powodu do placzu, bo masz zadbana Bete, trzymajaca serie dosc dobrze, a takich jest mało. Powodzenia w kolejnych modach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Punisher napisał(a):
Kolejne pytanie dotyczy kolektora ssącego 330, a mianowicie czy jest większy niż w 325 i disa tez raczej inna,co daje większy przepływ powietrza. Tak wlasnie to jest w e90 325 i 330,ale czy tu także?

w m54b30 jest inny, większy kolektor ssacy niz w mniejszych m54 (disa również) takze daje to przyrosty - jest temat na forum, poszukaj.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 1 maja 2014, 18:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1593
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Czytalem już kilka razy, ale wolalem się upewnić. Szukalem używek i z tego,co widziałem, wygladaly (kanaly) tak samo, dlatego pytałem.

Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 1 maja 2014, 21:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Punisher napisał(a):
Moje pytanie jest nurtujące, jednak dalej nie wiem czy 330 polift lub przed ma większa srednice rur albo caly układ jest większy niż w 325 poliftowym. Pamietam tez,ze pierścienie były lepszej jakości,co miało zminimalizować pobor oleju,ale nr katalogowy jest ten sam w real oem. Jak ma się to do wydechu, ktory ma inny nr części?


Wszystkie M54 maja takie same wydechy prócz 330 gdzie końcowy tłumik ma zaworek w jednej rurce.
Co do pierścieni to jakiś mit. M54 są luźno spasowane i chyba przez to pierścienie się zalepiają nagarem i nie zbierają całego oleju.

Punisher napisał(a):
bastaz-ciesz się, ze takie parametry miałeś, gdyż widziałem wykres jednej 325, która miała 180KM i 225 Nm. Nie masz powodu do placzu, bo masz zadbana Bete, trzymajaca serie dosc dobrze, a takich jest mało. Powodzenia w kolejnych modach.


Znając życie to po zrobieniu uszczelnień vanosa i ustawieniu rozrządu prawie każde M54 będzie trzymać serię. Bardziej modować nie mam zamiaru, bo zbieram na C63 AMG :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 - modyfikacja wydechu z kolektorem Schmiedmanna
PostNapisane: 1 maja 2014, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Santino napisał(a):
to teraz zamiar rezonatora wrzuc x-pipe za katalizatorami, jakis dolot i remap powinno byc naprawde ladnie


Już zapodałem większy tłumik w miejsce rezonatora i jest ciszej. Teraz musze polączenie seryjnego wydechu ze schmiedmanne zrobić na porządnie, bo w tej chwili troche "drutem" to zawiewa :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL