Witam. Jest to już moje drugie BMW, wcześniej miałem sedana z m50b20 pod maską, potem vectre B , a teraz obecnego turasa
Historia samochodu jest trochę dziwna, otóż pochodzi on z pod Torunia, potem miał ją ktoś z Gostynina ( jak wiadomo miejscowość handlarzy i oszustów

) , potem trafiła do dziadka pod Gostyninem, który okazał się drobnym handlarzykiem , który szpachluje samochody w garażu. BMW nie kupiłem, a zamieniłem z nim się na vectre b, w której połatałem trochę podłogę, ale ogólnie to była ugryziona przez rudą, bezbarwny schodził, a przednia prawa podłużnica była tak przestawiona że za nic nie można było ucha holowniczego wkręcić

Z historii auta to by było na tyle.
Tak więc jak pisałem w tytule jest to potęzny M41 w nadwoziu Touring z 95 roku. Z wyposażenia nie ma nic, tylko podstawy, nawet korby ma

Numer podwozia WBACF51020EV33118
Kod typu CF51
Typ 318TDS (EUR)
Typoszereg E E36 (3)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M41
Pojemność skokowa 1.70
Moc 66
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DUNKELBLAU (263)
Tapicerka STOFF KLEE/GRAU (D6TT)
Data prod. 1995-07-12
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Jak widać nic.
Na tylnych nadkolach są porobione strasznie nieudolne zaprawki, gołym okiem widać gdzie było malowane, tylna klapa również była miejscowo malowana, i przód, tzn maska na ktorej pęka lakier pewnie od podpierania jej podporka, bo silowniki nie trzymaja, pas przedni szpachlowany i beznadziejnie pomalowany i pewnie zderzak. Koleś kupił pewnie lekko pukniętą z przodu i obrobił na szybko.
Do zrobienia jest sporo, miałem ją sprzedawać, ale stwierdziłem że się nie poddam i zrobię z tego samochód.
- standard w TDSach, czyli leci dość sporo z pompy, i zła dawka , ponieważ po wcisnieciu sprzegła spadaja obroty ( mam prosbę , zebyście napisali ile uszczelek da się wymienić bez wyjmowania pompy)
-siłowniki maski i klapy tył
-nie zamyka i nie otwiera drzwi pasazera przod, w tylnych lewych klamka na zewnątrz popsuta bo nie otwierają się , tylko od środka
-po otwarciu szyby kierowcy nie chce się zamyka, wypada z ramek okna i trzeba ja recznie nastawiac
-zmienić hamulce z przodu bo strasznie bije przy hamowaniu, tył nie wiem czy w ogole działa
-amory z tyłu zero skuteczności , tył sie buja jak głupi i w zakrętach dupa na dołkach lata po całej drodze
-zrobić porządek z maską, bo przy otwieraniu haczy o ramiona wycieraczek, przy okazji wymienić znaczek i z czasem pomalować
-zakonserwować cały samochód
-naprawić zamek tylnej klapy bo ciezko kluczyk wchodzi i nie idzie przekrecic go
-pali się kontrolka poduszki, tzn po wlaczeniu zaplonu pali sie i po pewnym czasie, tym samym za każdym razem około 2 minut gaśnie
-zmienić opony
-uszczelnić silnik
-wyprać cały środek bo fotele są okropnie brudne
-wymienić poduszki na silniku i skrzyni
-uszczelnić skrzynie
-wszystkie tuleje z tyłu, pewnie na poliuretany
-wymienić kierunki z przodu bo każdy jest inny i jeden wylatuje, oczywiście na pomarańczki
To by było na tyle z tego co mi przychodzi do głowy na szybko, jak byście mi podpowiedzieli z niektórych sprawach było by super.
Plany do samochodu mam spore, ale zanim je zrealizuje minie kupe czasu, głównie z powodu kasy. A oto pare pomysłów
-zderzak przod tył z M pakietu, z dwururką na tył
-zestaw obniżający
-wymiana pasa przedniego na ten po lifcie
-czarne nerki
-dołożenie halogenów z instalacją do nich, oklejenie ich na zółto
-dołożenie elektryki chociaż na przednie drzwi
-dołożenie OBC , na razie chociaż 7dmio przyciskowe
-zawirusować silnik, bo muł okropny
-felgi m kontury
-dołożyć skórzany środek jak trafi się w dobrej kasie
-radio Bussines CD
-kiedyś kiedyś klimatronik
-progi mpakietowe i szerokie listwy
Jak widać plany spore, a czasu i pieniędzy za dużo nie ma, co pewnie w lato się zmieni wszystko

Od zakupu wymieniłem olej w silniku na Castrol Magnatec 10w40, dziś zapłaciłem ubezpieczenie , wymieniłem płyn chłodniczy, zaślepiłem EGR patentem 1zł, wymieniłem gumy od mocowania wydechu.






Przebieg według zegara to jak na zdjęciu 292tys, obecnie 294tys, wydaje się prawdziwy po stanie tapicerki i silnika.
Po kupnie z czasem wyszło niedbalstwo poprzedniego właściciela .
Licze na Wasze sugestie

Pozdrawiam