BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem po SWapie
PostNapisane: 31 października 2007, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam

Wsadziłem silnik 1.8 IS (wcześniej 1.6 M40), silnik na wolnych obrotach działa jeszcze normalnie choć po dłuższej pracy zaczyna szaleć. Poprzedni właściciel silnika mówił że auto jak zimne chodziło super, po rozgrzaniu zaczynał się cyrk.
Większość dnia spędziłem w garażu i nic. Przełożona została sonda lambda ze starego silnika i to samo. Podłączony silnik został pod komputer i nic niby nie wykrywa. Mechanik twierdzi że samochód w jakim siedział ten silnik musiał mieć ABS z którego sterownik silnika czytał prędkość pojazdu i odpowiednio dawał dawkę paliwa. Wyczytałem na forum że możliwe że czujnik położenia wału jest padnięty.

Kurde rozpisuję się a nie napisałem dużo o objawach.
Jak samochód jedzie i wciśnie się mu pedał gazu to jakby nie miał paliwa czy jakoś tak. Poprostu się dusi, dopiero jak się go przy gazuję to niby nabiera prędkości ale to i tak nie to jak na is. A i jak mu się tak powciska to przerywa i nie równo pracuję potem na wolniejszych obrotach tak do 3 tyś.

Proszę o pomoć

Pozdrawiam

Ps. Czy może mieć to coś wspólnego z ABS-em


Ostatnio edytowano 1 listopada 2007, 22:24 przez Kamilul, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Kamilul napisał(a):
Wyczytałem na forum że możliwe że czujnik położenia wału jest padnięty.


Nie jestem pewien, ale jak to byłby czujnik położenia wału to chyba byś go nie odpalił w ogóle.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
a jest możliwość że jak zimny to działa a jak się nagrzeje od silnika to wariuję??

[ Dodano: 31 Październik 2007, 22:37 ]
a is ma czujniki wałków rozrządu bo może to one??

może ktoś już się męczył z takim problemem

Pomocy

[ Dodano: 31 Październik 2007, 22:38 ]
silnik zachowuję się jakby miał odcinkę przy 3 może 4 tyś obrotów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 00:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Kamilul napisał(a):
silnik zachowuję się jakby miał odcinkę przy 3 może 4 tyś obrotów


przesunieta odcinka tak nisko wskazuje na to ze silnik pracuje w trybie awaryjnym, jedz na komputer zobacz dlaczego tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
samochód był podpinany pod komputer i niby nic nie wskazywało dla e30 m42, a jak wybraliśmy z listy e36 to pokazało jakiś czujnik prędkości pojazdu (ale ja mam e30, wcześniej był silnik m40 (auto bez abs)).Mechanik twierdzi że dawca silnika (też e30) musiał posiadać Abs z którego sterownik czytał prędkość pojazdu. W e30 prędkość jest czytana z mostu jak dobrze mi się wydaję.

Ktoś jeszcze pisał że to może być czujnik prędkości wału lub wałków rozrządu.Że niby jak silnik zimny to OK, jak się nagrzeje to czujnik zaczyna wariować.

Pomocy macie jakieś pomysły??

[ Dodano: 1 Listopad 2007, 17:41 ]
czy naprawdę nikt się nie wypowie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 23:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Odłącz sondę lambda i upewnij się, że napięcie na przewodach sygnałowych do sondy w wiązce silnika wynosi około 0,45 Volta.
Sprawdź koło impulsowe na wale korbowym z przodu silnika, czy nie jest luźne na boki.....możliwość oberwania się gumy zwulkanizowanej z wewnętrzną piastą koła.
Przemierz czujnik położenia przepustnicy i porównaj z parametrami w tym temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 12:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
robertbmw napisał(a):
Odłącz sondę lambda i upewnij się, że napięcie na przewodach sygnałowych do sondy w wiązce silnika wynosi około 0,45 Volta.
Sprawdź koło impulsowe na wale korbowym z przodu silnika, czy nie jest luźne na boki.....możliwość oberwania się gumy zwulkanizowanej z wewnętrzną piastą koła.
Przemierz czujnik położenia przepustnicy i porównaj z parametrami w tym temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904


Robert ,a czy zle ustawiony czujnik położenia przepustnicy może powodowac falujące obroty?

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam
Dziękuję i mam pytanie które przewody kolory bądź styki są od czego w sondzie lambda??

Z góry dziękuję

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E30]Półproblem:(
PostNapisane: 13 listopada 2007, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam
W ostatnim poście opisywałem że jak silnik się rozgrzeje to nie chce samochód jechać (m42), na komputerach nic nie wykazuję (byłem u 2 speców). Podłączyłem gaz i samochód jeździ teraz przynajmniej na gazie.
Można wnioskować że zapłon jest OK. Czyli zostaję przepływomierz, sonda,czujnik położenia przepustnicy oraz może jakieś błędy w komputerze. Jednym słowem jakieś problemy z mieszanką paliwową.
Może ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Na gazie jeździ na benzynie nie.
Pompa paliwowa daje 3 bary ciśnienie, a wtryski za mało chodzą na gazie aby mogły się zapiec. Podkreślam że na benzynie jak sie rozgrzał nie można było jeździć, chyba że z pedałem w podłodze wtedy się budziła. Pedał gazu działał jak ON/OFF.

Pomocy

Pozdrawiam

ps. może istnieją jakieś sposoby zmierzenia miernikiem przepływomierza??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL