BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jak to jest po wymianie sondy...
PostNapisane: 2 listopada 2007, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
witam,po podpięciu pod komputer wykazało zgon sondy lambda,zdecydowałem sie na wymiane ,oczywiscie auto przed podpięciem wariowało muliło i paliło 17 w mieście,jak to teraz bedzie? czy to prawda że komputer jakis czas bedzie sie do niej "dostosowywał"? i po jakims czasie spalanie wróci do normy?czy dam mi coś prawidłowy reset DME-który odrazu bedzie dobrze z nią współpracował ,za odpowiedz wielkie dzieki :|

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 17:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
odłączasz aku i spinasz + do masy żeby komp sie zrestartował wsiadasz do auta i naciskasz hamulec trzymasz ok 15 sekund podłanczasz aku i odpalasz i powinno być git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 17:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
a dodatkowo mozna zastosowac nastepujaca procedure:
1. po odpaleniu dajesz pochodzic silnikowi jakies 5min na jalowym
2. rozpedzasz samochod np z 3 w pelnym zakresie obrotow (chodzi tu o duze obciazenie i zeby wskazowka poszla prawie do konca)
3. po rozpedzeniu dajemy silnikowi wyhamowac samochod do najnizszej predkosci
4. zatrzymac sie i zostawic na 5min na jalowym

Taka procedura ma na celu ustawienie i zapamietanie map wtryskowych w komputerze samochodu. Oczywiscie pozniej trzeba przejechac kolo 100-300km roznym stylem jazdy tak zeby komputer sie zaadaptowal

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
paoloz325 skąd masz te wiadomości?a podany reset na forum nie bedzie lepszy?

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut ?????????????????????????

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jaka wtyczka?
PostNapisane: 2 listopada 2007, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
okazało się u mnie że dławienie w mojej BMW to wina sondy lambda!! Na komputerze wykazało taki błąd!! Teraz mam problem z dobraniem sondy. Posiadam BMW e36 316i Compact 1.6 Silnik M43. I są dwie sondy na wcisk i wkręcana. Jaka jest do mojego modelu?

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
jestem ciekaw jak wygląda ta sonda na wcisk,do tego posiadasz dwie w 1.6????wrzuc foty jednej i drugiej,moze cos to da

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 10:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
chodzi nie o sonde sorki pomylilem sie ale o sama jej wtyczke plastikowa z przewodami bo jest wkrecana i wtykana.. Jaka bedzie do mojego modelu?

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
nie chcac zasmiecac nowym tematem zapytam czy ktos z posiadaczy m42 śmiga na zamienniku sondy ntk-nkg? i czy zna ktos roznice pomiedzy tą z allegro za 99zł http://moto.allegro.pl/it...wodowa_ngk.html
a np: tą od Macka za 150zł-równiez zamiennik,z gory dziekuje

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL