Wczoraj odwiedziłem Kamila i Filipa w celu obejrzenia dwóch E39 które mieli na "placu". Miałem przetestować 523i oraz 528i. Jednak bardziej byłem ciekaw srebrnej 528i

Krótkie oględziny i lewy przedni błotnik nie zgrywa się z lampą, drzwi wymieniane przez Kamila i Filipa mają inny odcień, wgniotka pod lewą lampą tylną no i klapa tylna malowana. Jednak po przejażdżce nią nie chciałem już nawet wsiadać do 523i (które było o wiele ładniejsze). Byłem w lekkim szoku jak ten silnik radzi sobie z tą budą (w porównaniu do B20 jest przepaść). Auto prowadziło się dobrze i pewnie więc krótka piłka biore je

Po 5 godzinach byłem w domu. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie zrobiłem trasę 400 km za 200 zł (9,2 litra/100km). Sądzę, że jakbym miejscami trochę odpuścił z gazem to jeszcze można litr zejść.
Nie jest to auto w tak dobrym stanie jak moje poprzednie 520i, ale ja widzę w nim potencjał. Napewno jest do dopieszczenia. Ma kilka wad typu amortyzatory tylne do wymiany, spód do konserwacji przed zimą (jest strasznie suchy i auto z rok pod chmurką chyba stało), niedziałające pompowanie lędźwi w fotelu pasażera (słychać jak coś działa, ale nic nie czuć na plecach). Zastanawiającą sprawą jest też to, że wiatraczek w panelu klimatyzacji nie gaśnie nawet po 30 minutach od zamknięcia drzwi oraz sterowanie lusterek działa bez kluczyka (nawet po zamknięciu auta). Zastanawiam się czy to nie jakaś usterka modułu komfortu (podpięcie pod kompa pokaże błąd ?) i czy nie będzie mi ten wiatraczek rozładowywał akumulatora np. po tygodniu postoju.
Auto ma więcej takich niedociągnięć, ale jest sprawne i dobrze jeździ. Była przygotowana dla mnie bardzo dobra cena i przynajmniej będę miał co robić w wolnych chwilach bo przy 520i było nudno była za idealna. Póki co po rejestracji na pierwszy plan pójdzie do wymiany olej, płyny i filtry.
Kod typu DD51
Typ 528I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 1996-08-30
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S283A LM RAEDER/BMW STYLING II Obr. BMW, st. le. BMW Styling II
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S803A ENTFALL 3. BREMSLEUCHTE Brak trzeciego światła hamowania
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S464A SKISACK Worek na narty
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS - brak
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD - brak









