BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Metaliczny dźwięk z tyłu?
PostNapisane: 3 listopada 2007, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 20
Lokalizacja: Tuszyn
Moje BMW: E39
Witam
Miesiąc temu kupiłem E39 525TDS 99r. i cały czas słychać metaliczny dźwięk z tyłu samochodu,tka jak by coś obcierało się o blachę występuje to przy ruszaniu w przód i w tył. Tak samo jest jak się jedzie na 2 biegu i puści się gaz i doda jak szarpnie trochę autem to też słychać, ale jak się jedzie równo to już nie. Oglądałem te wszystkie osłony, tłumiki wydają się że to nie one. A jak podniosłem prawą stronę i włożyłem 1 bieg, próbowałem zakręcić kołem w przód i w tył to też był słyszalny ten dźwięk. Może ktoś ma jakiś pomysł, będę wdzięczny.


Ostatnio edytowano 3 listopada 2007, 14:10 przez Mareq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 14:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
moze wał Ci juz hałasuje.....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 14:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
moze to dyrer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 14:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
oizo_pl napisał(a):
moze to dyrer
dyfer by hałasował równierz przy "równej" jezdzie a tu tylko przy zmianie obciąrzeń

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 20
Lokalizacja: Tuszyn
Moje BMW: E39
No właśnie też myślałem że to może dyfer ale on nie chałasuje przy równej jeździe. Myślałem że może klocki gdzieś się obcierają ale wdaje mi się że też nie. :kwasny:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
tez mi coś dzwoniło i okazało sie ze była to obejma rury wydechowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 15:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
A jak podniosłem prawą stronę i włożyłem 1 bieg, próbowałem zakręcić kołem w przód i w tył to też był słyszalny ten dźwięk

A czy bez wrzuconego biegu także słychać ?? I czy jesteśw stanie wyodrębnić, źródło pochodzenia dźwięku....środek auta lub definitywnie tylko z tyłu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 20
Lokalizacja: Tuszyn
Moje BMW: E39
Na luzie nic nie słychać. Raczej na pewno słychać z tyłu auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jak by coś obcierało się o blachę występuje to przy ruszaniu w przód i w tył

Mając dżwignięte koło i wrzucony bieg kołem raczej nie zakręcisz (wykonać obroty kołem)....będzie jedynie mozliwe wykonanie ruchów kołem trochę do przodu i do tyłu, co w takiej sytuacji generuje stuki w całym układzie napędowym w miejscach, gdzie są drobne luzy (przeguby, zębatki w dyfrze)

Bez wrzucownego biegu, nie ma oporów w związku z czym brak blokujących naprężeń.

Zastanawiam się więc, co to jest za dźwięk "obcierania".

Jeżeli jest to metaliczny stuk a nie obcierania, to sprawdź czy na wale napędowym nie ma przypadkiem luzów oraz na przegubach. Należy pamiętać, że pewien luz na przegubach będzie trzykrotnie większy na wale napędowym co wynika z przełożenia dyfra. Zbyt duży zatem luz na wale może powodować stuki słyszalne od dyfra i skrzyni biegów.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 18:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
a moze łuzysko na wale ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E39]
PostNapisane: 3 listopada 2007, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 20
Lokalizacja: Tuszyn
Moje BMW: E39
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
jak by coś obcierało się o blachę występuje to przy ruszaniu w przód i w tył

Mając dżwignięte koło i wrzucony bieg kołem raczej nie zakręcisz (wykonać obroty kołem)....będzie jedynie mozliwe wykonanie ruchów kołem trochę do przodu i do tyłu, co w takiej sytuacji generuje stuki w całym układzie napędowym w miejscach, gdzie są drobne luzy (przeguby, zębatki w dyfrze)

Bez wrzucownego biegu, nie ma oporów w związku z czym brak blokujących naprężeń.

Zastanawiam się więc, co to jest za dźwięk "obcierania".

Jeżeli jest to metaliczny stuk a nie obcierania, to sprawdź czy na wale napędowym nie ma przypadkiem luzów oraz na przegubach. Należy pamiętać, że pewien luz na przegubach będzie trzykrotnie większy na wale napędowym co wynika z przełożenia dyfra. Zbyt duży zatem luz na wale może powodować stuki słyszalne od dyfra i skrzyni biegów.


No ja wiem że się nie zakręci kołem, chodziło mi o ten właśnie mały ruch i wtedy właśnie słychać ten dźwięk i raczej nie stukanie tylko jak by się coś obcierało, jak by o blachę. Wał jak patrzyłem to wydaje mi się że luz jest minimalny, ale chyba bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Czekam jeszcze na jakieś wskazówki, będę bardzo wdzięczny.

[ Dodano: 4 Listopad 2007, 13:06 ]
Dzisiaj wjechałem na kanał i dokładnie posłuchałem gzie to dzwoni, na 90% dźwięk wydobywa się z wału. Włożyłem jedynkę i szarpałem autem w przód i w tył i było trochę słychać. To może teraz ma ktoś jakiś pomysł co to i czy można jeździć czy lepiej od razu naprawiać?
A kolejny mały problem to skasowanie inspekcji/ czytałem szukałem i myślałem że już wiem ale robiłem tak jak w opisach i nic, przeczyściłem styki i też nic, może mała podpowiedź? :szok:

[ Dodano: 5 Listopad 2007, 21:52 ]
Jak się przejechałem po dziurach, to też trochę słychać podobny dźwięk. Byłem u mechanika ale zaczął coś tam kombinować szukać ale nic nie stwierdził. Muszę poszukac kogoś bardziej konkretnego może znacie kogoś takiego z Łodzi?

[ Dodano: 28 Grudzień 2007, 22:45 ]
I cały czas nie wiem co dzwoni, bo do mechaniora nie dojechałem, byłem mocno zajęty. Może małe sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL