BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M54B22
Witam,
mam spory problem po przekładce - auto (E46 Coupe 2001 M54B22) nie chce odpalić - przekładkę ogarniałem sam wymieniając wiązkę kabinową na europejską.
Auto kręci, ale nie odpala - wskaźnik temperatury po zapłonie wędruje na czerwone pole, co jak doczytałem sygnalizuje blokadę zapłonu i problem z połączeniem z ECU?

Po podpięciu INPY, takie błędy:

219: CAN Bus off
69: Fuel Pump Relay, KS -> Ground or open circle

Jeśli CAN to pewnie coś poważnego pomieszałem, ale czy ktoś może rzucić światło na to gdzie i czego szukać? Bo siedze nad tym 3ci dzień i nic.. Czy te błędy są w ogóle powiązane ze sobą? Pompa, przekaźnik i bezpieczniki ok - przekaźnik nie dostaje napięcia właśnie z DME..

Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
jeżeli nie ma problemu podepnę sie do tematu tylko prosiłbym może nie o same tłumaczenie błędów tylko odpowiedz co może być przyczyną tych błędów i za co sie zabrać. Inpa wyrzuca mi 3 błędy w cieniu i nie mam pojęcia o co chodzi :/ dodam że wcześniej żle pracowała przy pierwszym odpaleniu na zimno wyskakiwał check engine i trzepało całym silnikiem. Wymieniłem odmę wraz z przewodami było tam tyle syfu że sam się zdziwiłem, nowa uszczelka na kolektor ssący, nowa uszczelka pokrywy zaworów i nowe świece, czekam jeszcze na nowe kolanko rurowe połączone z korkowcem i przepustnicą bo jest popękane narazie zalepione izolacją bo chciałem odpalić i zobaczyć czy wszytsko dobrze złożyłem. Pierwsze odpalenie, trochę hałasu ale po chwili cisza i spokój ale dalej czuje że nie ma pełnej mocy i podczas jazdy jak przy gazuje to dziwnie się wkręca i dziwnie schodzi z obrotów na postoju się to nie zdarza. Poniżej linki do prt sc będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś pomoże bo już mnie męczy ta sytuacja. Bmw musi jeździć idealnie a nie tylko w 80% :)
1
http://zapodaj.net/08c856cabe1b9.png.html
<a href=http://zapodaj.net/08c856cabe1b9.png.html>błąd 1.png</a>
2
http://zapodaj.net/e327e58f75679.png.html
<a href=http://zapodaj.net/e327e58f75679.png.html>błąd2.png</a>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
Inpa wyrzuca mi 3 błędy w cieniu i nie mam pojęcia o co chodzi :/ dodam że wcześniej żle pracowała przy pierwszym odpaleniu na zimno wyskakiwał check engine i trzepało całym silnikiem. Wymieniłem odmę wraz z przewodami było tam tyle syfu że sam się zdziwiłem, nowa uszczelka na kolektor ssący, nowa uszczelka pokrywy zaworów i nowe świece, czekam jeszcze na nowe kolanko rurowe połączone z korkowcem i przepustnicą bo jest popękane narazie zalepione izolacją bo chciałem odpalić i zobaczyć czy wszytsko dobrze złożyłem. Pierwsze odpalenie, trochę hałasu ale po chwili cisza i spokój ale dalej czuje że nie ma pełnej mocy i podczas jazdy jak przy gazuje to dziwnie się wkręca i dziwnie schodzi z obrotów na postoju się to nie zdarza. Poniżej linki do prt sc będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś pomoże bo już mnie męczy ta sytuacja. Bmw musi jeździć idealnie a nie tylko w 80% :)
1
http://zapodaj.net/08c856cabe1b9.png.html
<a href=http://zapodaj.net/08c856cabe1b9.png.html>błąd 1.png</a>
2
http://zapodaj.net/e327e58f75679.png.html
<a href=http://zapodaj.net/e327e58f75679.png.html>błąd2.png</a>

Ps. tylko chodzi mi o konkretne przyczyny tych błędów i za co sie zabrać znalazłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
może ktoś pomóc w odgadnięciu o co chodzi mojej e39 m54b22 ??
Sprawa przedstawia się tak inpa wybija w cieniu teg up1, teg up2, teg down 2 i wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Za co się zabrać ?? na zimnym trzepie silnikiem jak sie nagrzeje jest spoko ale raz ma dużo mocy a za jakiś czas już słabnie nie dużo ale jest to odczuwalne. Świece, odma, uszczelka dolotu i uszczelka pokrywy zrobione. Rezystancja cewek 1.2 1.3, rezystancja wtryskiwaczy 15,1 15,2. Nie mam pojecia jakiś czujnik ?? ale inpa wyrzuca tylko to jak narazie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
Witam mam problem z błędami e39 m54b22. Inpa wybija mi błedy numer 90 91 93 63 i jak jest zimna to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i telepie silnikiem, o co tu chodzi i za co sie zabrać ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich problem rozwiązałem, miałem pękniętą pokrywę zaworów w dwóch miejscach na środku blisko śrub. Ktoś założył nie orginalne podkładki za grube i przy dokręcaniu pękła i łapał lewe powietrze :)


alvaro02 napisał(a):
No autko ma najechane 285 tys. wiec moga byc wtryski zobaczymy spróbuje jakims specyfikiem jak nie pomoze to kupie wtryski, jak cos to dam znac co i jak. Wielkie dzieki Neutron za pomoc :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
Problem jest następujący. Wracam ze sklepu i auto gaśnie po odpaleniu - muszę trzymać gaz aby chodziło. Pracuje poprawnie ale nie trzyma wolnych obrotów.
Po podpięciu pod inpa pokazuje AIR FLOW MASS czyli przepływomierz. Po odpięciu przepływomierza sytuacja jest taka sama.
Wartości masy powietrza mają wykrzykniki więc ewidentnie coś jest nie tak, ale po przejściu do odczytu napięcia na przepływomierzu widać że wartość się zmienia po dodaniu gazu. Od 0,8V powiedzmy do ponad 1V powyzej 1000RPM. Poniżej wartość napięcia przy okolo 900 rpm. Z tego mój wniosek że przepływka działa tylko nie wiem czy poprawnie..
Jakie wartości napięcia powinien wskazywać przepływomierz?
Autko ma 220 tys przebiegu i jest na oryginalnym osprzęcie wiec w sumie możliwe że przeplywka sie skonczyla. Dolot sprawdziłem i wszystko jest ok. Nie ma nigdzie nieszczelności. Nie mam LPG ani żadnych stożkowych filtrów.

Serdeczna prośba o pomoc w diagnozie. Pewnie ktoś miał już podobnie ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 17:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 786
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 81&start=0
Witam.
Ostatnio zapalił mi się check engine. Po podpięciu kompa pokazuję takie błędy:

Obrazek
Obrazek

Odma nowa wymieniona jakiś miesiąc temu, to samo gumy dolotu i świece.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 maja 2014, 14:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e90
Kod silnika: M43B16
Witam czy ktos pomoze rozszyfrować te błędy?:) Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 5 maja 2014, 19:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E87 118D 122KM
Witam Panowie

Mógł by mi ktoś powiedzieć coś o kodzie 3F35 AIR TURBO MONITORING z kad to sie wzieła o co to jest bo jak mechanik mi skasował to wszystko chodziło ok póznej znów ten sam błąd i autko mół moj silnik to m4t tu 122km (przepływka nowa z serwisu BMW koszt 2000)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2014, 18:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
Witam,

Ciagle pracuja nad swoja M3 S50B32 bo coś nie tak jest z składem mieszanki zrobiłem zdjecia z live data pierwsze zdjecie ANALOG values 1 z przekroczona wartością powietrza za krokowym ( silnik nagrzany , do takich wartości udało sie zejść na rozgrzanym , na zimnym silniku przekroczone wartosci było około 30 kg/h ) z kolei DIS mowi ze wartosc na rozgrzanym silniku powinna byc pomiedzy 12-20KG to to sie zgadza , nie zgadza sie wartosc powietrza na zaworze biegu jałowego .

Drugie zdjecie nie rozumiem do końca co oznacza adaptation value add 2 tłumacząc na polski to adaptacja wartości dodanej 2 ale co to oznacza ? Wszystkie dane na tym zdjeciu sa do 1 albo do 2 co to oznacza 1 ( pierwsze 3 cylindry ) 2 ( reszta cylindrow ) czy inaczej ?

Wartosci na rozrzanym silniku ( gdy zgasze silnik i odpale wartosci ustawiaja sie na 0 , delikatnie przegazuje z dwa trzy razy to adaptation valeu add 2 robi sie albo na duzym plusie albo na minusie z wykrzyknikiem i ta wartości skaczą co jakiś czas to w prawo to lewo ... ) .

Co zostało zrobione do tej pory wymienione : swiece NGK x6 , sondy BOSCH x2 , cewki BERU x6 , wszystkie przewody gumowe pod kolektorem ssacym nowe , przepustnice wymyte wymienione wszystkie uszczelki oringi itd . , przepływomierz wymyty ( robiłem podmiane na nowy tak samo wartosci przekroczone ) , pompa wody + termostat nowe , zawory wyregulowane , cisnienie sprezania ksiazkowe .

Czy ktoś może przerabiał taki temat ze swoja M3 ? Albo chociaz co oznacza skakajaca wartosc adaptation valeu add 2 gdzie szukac problemu ?

Obrazek


Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=CMou5RNOMwc&feature=youtu.be


Film pokazujący prace , po zrobieniu adaptacji na chwile wracaja wszystkie wartosci na 0 pozniej zaczyna skakać Adaptation value add 2 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 maja 2014, 21:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Obrazek

BMW e60 520d automat 2005/6r Ktoś może pomóc w rozszyfrowaniu :-)?

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 maja 2014, 02:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Witajcie, mam taki problemik z INPĄ. Nie chce mi się łączyć za Chiny Ludowe z modułem airbagów, wszystkie inne elegancko, ten jeden nie. Próbowałem na różnych wersjach INPY, na różnych kompach (win 7 i XP) i wszystko tak samo. Komunikat ten sam jak np. chce się połączyć z czujnikiem deszczu, którego nie mam. Coś może mam dograć? Auto e46 2003, N42b18.

Jeszcze jeden problem dotyczy wywalania błedów skryptów(?) podczas diagnozy pracy sond lambda. Na XP pomimo błędów co sekunde, zczytuje parametry, na win7 już nie. Mam fejs Viakena, kumpel kiedys diagnozował mi jakimś innym, innym (trzecim) kompie na viscie chyba i te same objawy były (airbag i sondy).

Poniżej screen. Pomóżcie, bo już mi ręce opadają a odłączenie aku na lampke poduszki nie działa. Pozdro 500.

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 maja 2014, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Cambridge ON, CAN/ Krk
Moje BMW: e39 540i M sport
Kod silnika: M62TU
Garaż: bylo E36 320i, E46 316Ti, E46 318i SE, E60 525d SE, E34 520i SE auto,
jest E39 540i M Sport, e46 328i drift
Witam,

Potrzebna pomoc w rozszyfrowaniu kodu bledow. NIe dzialaja przyciski w kierownicy. Po sprawdzeniu w INPA wyskokuje cos takiego:

module SZL - 4 errors
94E3 60
94EA 60
951A 60
9518 60

Z gory dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 maja 2014, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46 TOURING
Kod silnika: M54B25
Samochód normalnie jeździ. Nie ma żadnej zadyszki. Biegi zmienia dobrze.
Od czego zacząć ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 maja 2014, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
uszkodzony wentylator elektryczny, no i być może pada przepływka, stąd też mogą być błędy składu mieszanki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 maja 2014, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46 TOURING
Kod silnika: M54B25
Z tym wentylatorem to może być prawda bo tydzień temu w poniedziałek jak stałem w korku i później wyprzedzałem (miałem 6tys obrotów bo automat kickdown zrobił) to strzeliła mi chłodnica. Nie słyszałem nigdy wentylatora elektrycznego. W jaki sposób go sprawdzić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 maja 2014, 19:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
w inpie w sterowniku silnika mozna go aktywowac tak jak i reszte innych podzespolow np. silniczek krokowy. inny sposob to podanie napiecia na jego przewody i zobaczenie czy sie kreci, mozliwe tez ze przelacznik temperaturowy w chlodnicy szlak trafil i dlatego sie nie wlaczal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 maja 2014, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46 TOURING
Kod silnika: M54B25
Po wymianie chłodnicy i skasowaniu tego blędu nie wyświetla się ponownie. ale jutro rano jeszcze sprawdzę. Jak to aktywować w inpie ? Nie chce podawać napięcia na wiatrak bo nie wiem gdzie dać mase i plus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 maja 2014, 10:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
wchodzisz w sterownik silnika i tam gdzie masz przyciski errors itp. bedziesz mial activate (chyba pod klawiszem F6) i tam powinienes w ktorejs zakladce znalezc activate electric fan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL