BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
To ty nie masz pojęcia o olejach czytasz tabele i nie wiesz o co chodzi temperatura płynięcie to nie jest temperatura graniczna ciecz-ciało stałe. Dopuszcza się się używanie oleju chwilowo poniżej tej temperatury, i co, można jechać w bryłą oleju w samochodzie?

Kyokushin może uściślij konkretnie co Twoim zdaniem jest zryte w układzie smarowania M40 że nie można lać minerała tam???? Bo naprawdę nie wiem. Może chodzi Ci o rurke smarującą wałek?? Jest dostatecznie gruba by przepuścić minerał, pod warunkiem braku syfu w niej, a to zależy od terminowości wymian oleju.

Więc nie gadaj że M40 jest zryte i nie można lać minerału, sam sobie to wymyśliłeś chyba albo usłyszałeś od Pana Edzie i powtarzasz w kółko.

Zero faktów i dowodów, a ja temat o 15W40 w M40 założyłem i chyba z pół roku analizowałem co lidzie takiego widzą w M40 że nie można lać minerału i jednogłośnie mówię że do M40 o dużym przebiegu w którym jest zalany minerał należy zalać nic innego tylko znowu minerał.

Rozwaliłeś mnie z tym że M40 ma zryty układ smarowania.

Zryte to mają ludzie łby ze swoim traktowaniem samochodu bo niektórzy twierdząc że stary rzęch wogóle nie wymieniają oleju tylko dolewają, około 1/3 Polaków mających samochody kilkunastoletnie tak robi i w tym problem, nie w M40. Ten silnik NIE JEST wadliwy. Każda literatura fachowa zezwala lać do niego oleje począwszy od 5W30 kończywszy na 20W50.

Zrozum wreszcie że olej dobiera się do temperatury w której silnik pracuje oraz często niestety jego stanu a nie wg wskazań Pania Henia który mówi że do BMW minerała nie.

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 20:23 ]
KotSylwester napisał(a):
To do czego są oleje mineralne? :niepewny:

Poczytaj sobie na forum, mądrzy koledzy fani zalewania firmowym syntetykiem 20 letniego silnika któremu to "nie robi" odpowiedzą Ci: do Ursusów, kosiarek i oczywiście Fiatów 125p bo jak powszechnie wiadomo wszem i wobec BMW jest zupełnie innym samochodem niż Fiat, ma silnik działający na innej zasadzie oraz układ smarowania, wkońcu BMW Uber Alles :wstyd:


Czyli różnice między syntetykiem, pół syntetykiem i mineralem to tylko temperatura "krzepnięcia" i to najważniejsza rzecz jaka je różni ? Wiadomo że mineral to technologicznie gorszy olej... Więc lepiej lać 10w40 bo on NAPEWNO nie zaszkodzi i jest lepszy.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
To do czego są oleje mineralne? :niepewny:


do starszych silników, w "lekkich" warunkach. Używanie 15w40 mroźną zimą to kiepski pomysł, chyba że ktoś tak jak pitekantrop nie możę pojąć ze minerał potrzebuje nagrzania się zimą by zaczął płynąc jak nalezy i że z miski olejowej do wszystkich zakamarków silnika jest kawałek drogi, zwłaszcza gdy mamy -20 stopni po długiej zimnej nocy i olej mineralny leży gęsty w misce.

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 20:34 ]
pitekantrop napisał(a):

Zrozum wreszcie że olej dobiera się do temperatury w której silnik pracuje oraz często niestety jego stanu a nie wg wskazań Pania Henia który mówi że do BMW minerała nie.

.


do temperatury otoczenia raczej ale zapomniales jeszcze o drobnym szczególe, dobiera się go również do zaleceń producenta oraz o tym że w większości silników lepiej będzie zastosoać olej półsyntetyczny niż mineralny, ponieważ zapewni on lepsze smarowanie. i niech to będzie łada czy co tylko chcesz, lepsze smarowanie od pierwszych chwil pracy silnika zapewni olej półsyntetyczny.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
No tak, wkońcu kilkadziesiąt lat temu nie pomyśleli o tym i dali tylko nazwę wielosezonowy a tak naprawdę ten olej zimą się wkłada do silnika a nie wlewa i rano wałek przez minutę pracuje na sucho, bo w Polsce mrozy są bardzo często większe niż -30*C

Nie tłumaczcie mi czym różni się syntetyk od mineralnego prócz temperatury płynięcia i klasy lepkości, bo dokładnie wiem co i jak.

Ja nie zachęcam do lania minerała do kazdego M40. Ale taki olej będzie dla niego najlepszy, gdy troche bierze, nie ma katalogowego ciśnienia lub poprzedni właściciel zalewał minerała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Ale nie zrozumiesz tego, bo jesteś zaślepiony marką, której jest fanatykiem (a nie fanem) i jedyne co jesteś w stanie powiedzieć że Łada to syf bo ma silnik z lat 60'.

M10 jest niewiele nowszy a produkowali go do 1987 roku. Rzeczywiście, nowoczesne te BMW.


Łada to syf oczywiście że tak nawet w porównaniu z BMW z lat 60tych ! Mój dziadek ma 2107 z oryginalnym przebiegiem 60tyś - nawet nie zdjął fabrycznej folii z siedzień :hyhy: lany oczywiście mineral Lotosa i zmieniany raz na rok, pamiętam jeszcze jak ten samochód był nowy rzeczywiście bdb śmigał a po takim przebiegu teraz ? Hmmm moje M20 po 160tyś z wyciętym wałkiem i dźwigienkami chodzi lepiej bo Łada już kompletnie nie przyspiesza.

pitekantrop napisał(a):
Ale taki olej będzie dla niego najlepszy, gdy troche bierze, nie ma katalogowego ciśnienia lub poprzedni właściciel zalewał minerała.


W czym będzie lepszy ??? W czym ???

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 20:38 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
stones1 napisał(a):
do temperatury otoczenia raczej ale zapomniales jeszcze o drobnym szczególe, dobiera się go również do zaleceń producenta oraz o tym że w większości silników lepiej będzie zastosoać olej półsyntetyczny niż mineralny, ponieważ zapewni on lepsze smarowanie. i niech to będzie łada czy co tylko chcesz, lepsze smarowanie od pierwszych chwil pracy silnika zapewni olej półsyntetyczny.

Ojej, no to zajrzyj wreszcie do instrukcji obsługi E30/E36 czy do sam naprawiam i zobacz co BMW mówi o klasie lekopści oleju. Podaje Ci tabelkę kiedy jaki masz stosować i wszędzie pozwala na 15W40.

Czy Wy naprawdę widzicie przepaść między właściwościami fizycznymi 15W40 i 10W40? :wstyd:

A czepiacie się tej temperatury płynięcia jak nie wiem czego. Orlen mineralny i półsyntetyczny mają takie same te temperatury: -33*C. I co teraz? Zalać mineralny czy półsyntetyczny, oto jest pytanie :wstyd:


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 20:39 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):
No tak, wkońcu kilkadziesiąt lat temu nie pomyśleli o tym i dali tylko nazwę wielosezonowy a tak naprawdę ten olej zimą się wkłada do silnika a nie wlewa i rano wałek przez minutę pracuje na sucho, bo w Polsce mrozy są bardzo często większe niż -30*C

Nie tłumaczcie mi czym różni się syntetyk od mineralnego prócz temperatury płynięcia i klasy lepkości, bo dokładnie wiem co i jak.

Ja nie zachęcam do lania minerała do kazdego M40. Ale taki olej będzie dla niego najlepszy, gdy troche bierze, nie ma katalogowego ciśnienia lub poprzedni właściciel zalewał minerała.


Brawo - metoda na dolegliwosci silnika? Pogorszyć smarowanie ! :ok:

nie chodzi o to że często jest -30 stopni.. Czy to że 0w40 traci plynnosc w -60 oznacza ze nalezy go uzywac tylko na kole podbiegunowym,czy może że przy -10 stopniach praktycznie w ogole nie traci właściwości smarnych w porównaniu do 15w40?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pikantrop nie wiem co bierzesz, ale odstaw to.

Więc tak: M40.
- rurka - jest źle skonstruowane to smarowanie to raz.
- Minerał/półsyntetyk wolniej są rozprowadzanie przez układ smarowania.
Nie fajnie jest jak krzywka wałka uderza w nienasmarowaną dźwigienkę...

- Minerał/półsyntetyk tworzą nagar który zatyka kanały olejowe w popychaczach. Oczywiście minerał tworzy go więcej niż półsyntetyk. Jak zatka się popychacz, wtedy krzywka wałka uszkadzając siebie przy okazji ora dźwigienkę tak że zamiast być z brzuszkiem jest płaska. Wtedy słychać 'klekot' oraz silnik nie wchodzi na obroty, ze względu na złe czasy otwarcia zaworu.
Nie wkręcanie się na obroty jest bezpośrednim zagrożeniem zdrowia. Nie jest fajnie jak przy wyprzedzaniu nagle przestaje pracowąc np 1 cylinder i wyprzedzasz tira mają 3 gary aktywne. Dodatkowy 'joke' jest wtedy gdy masz LPG drugiej generacji. Wtedy mieszanka zbierze się w kolektorze i będziesz mieć efektywny strzał powodujący niemozliwośc jazdy i dokończenia manewru wyprzedzania.

jak pisałem kilku krotnie. Nie chodzi tylko o gestośc ale również o budowę/skład oleju i to co po i jakim czasie zostawia.
i to że dodatki mineralne zostawiają nagar, nawet jeżeli sa wymieniane terminowo nie jest tajemnicą i wie to każdy.
Twój znajomy Pan Edzio również twierdzi razem z wieloma 'fachowcami wychowanymi na Ładach' że 'jak bierze to lej pan minerał, nagar uszczelni'.... i rzeczywiście w Ładach było to jakieś rozwiązanie które odwlekało remont...

Statystycznie rzecz biorąc 2 lata temu przeanalizowałem sporo m40stek z przebiegiem koło 200 tyś doszedłem do jednoznacznego wniosku:
- wszystkie m40 jeżdżone od nowego na 5w40 nie klepią i dobrze chodzą właścicielom
- m40 jeżdzone na 10w40 po jakimś czasie ludziom klekoczą. większośc przypadków miała również problemy z wchodzeniem na obroty. zdarzały się wyjątki które nie mialy problemów. Ci przeważnie pytali po forach 'dlaczego nie wkręca mi sie na obroty', byłem rónież w tej grupie.
- wszyscy którzy używali minęrału mieli drugi wałek, trzecie zęby, trzeci zestaw dźwigienek.

Tak czy siak: nie polecam do m40 ani 10w40 ani 15w40 ani 20 w40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
pitekantrop napisał(a):
A czepiacie się tej temperatury płynięcia jak nie wiem czego. Orlen mineralny i półsyntetyczny mają takie same te temperatury: -33*C. I co teraz? Zalać mineralny czy półsyntetyczny, oto jest pytanie :wstyd:


półsyntetyczny bo ma lepsze właściwości smarujące.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
stones1 napisał(a):
Brawo - metoda na dolegliwosci silnika? Pogorszyć smarowanie ! :ok:

Nie rozumiesz tego, że silnik o dużym przebiegu nie grzebany zaczyna mieć luzy tu i tam (na dole sworznie tłokowe, u góry rozrząd) i lepiej dla niego jak ma wlany gęstszy olej? Naprawdę myślisz że zalewanie minerałem starych rzęchów stosowane od dawien dawna wzięło się z powietrza? Że zalewanie olejem lepszej klasy SAE starych rzęchów bez robienia remontu to zły pomysł?

Zrób sobie remont i wtedy wlej mu syntetyka, będziesz miał Uber Alles smarowanie, jeśli o to Ci chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
pitekantrop napisał(a):
Naprawdę myślisz że zalewanie minerałem starych rzęchów stosowane od dawien dawna wzięło się z powietrza?


to jest środek zastępczy zamiast remontu silnika podobnie jak Moto Doktor.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
który odwlekał remont do zarżnięcia. i działało to w padakach które nie miały hydroregulatorów z wąskimi gównianymi zapychającymi sie kanalikami.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 20:47 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):
stones1 napisał(a):
Brawo - metoda na dolegliwosci silnika? Pogorszyć smarowanie ! :ok:



Zrób sobie remont i wtedy wlej mu syntetyka, będziesz miał Uber Alles smarowanie, jeśli o to Ci chodzi.


a może byś wpadł na to ze pogarszając smarowanie wbijasz kolejny gwóźdź do trumna dla takiego silnika? Pojawiaja sie problemy - wlać gestszy olej.. brawo.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
O widzisz a ja słyszałem i nawet czytałem na forum BMW (nie tym) o przypadkach gdzie minerał zaczął być lany bardzo wcześnie bo po 100 z kawałkiem do M40 i przy prawie 300 000 silnik czysty a wałek ze szklankami fabryczny.

Mądrze piszesz, ale ostatni myślnik o minerale i wszystkich lejących go wymieniających rozrząd to po prostu dopasowane do sytuacji kłamstewko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
biały napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
Naprawdę myślisz że zalewanie minerałem starych rzęchów stosowane od dawien dawna wzięło się z powietrza?


to jest środek zastępczy zamiast remontu silnika podobnie jak Moto Doktor.


o właśnie skrajny przykład, Moto "Doktor" . Zaczynaja sie powazne problemy, ktoś poleca wlanie tego zagęszczacza.. i co sie dzieje? Najpierw jest wspaniale, ale szybko okazuje sie ze już bez szlifu sie nie obędzie, bo ktoś wpadł na pomysł ratowania silnika usunięciem smarowania. Wspaniała metoda.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Kyokushin napisał(a):
- Minerał/półsyntetyk tworzą nagar który zatyka kanały olejowe w popychaczach. Oczywiście minerał tworzy go więcej niż półsyntetyk.


To nie OLEJ tworzy nagar tylko SILNIK poprzez swoją pracę. Półsynetyk taki jak 10W40 ma bdb właściwości myjące silnik z nagarów po ściągnieciu dekla głowicy w moim silniku jest czarno ale tam gdzie płynie olej widać czyściutki metal.

Cytuj:
Nie rozumiesz tego, że silnik o dużym przebiegu nie grzebany zaczyna mieć luzy tu i tam (na dole sworznie tłokowe, u góry rozrząd) i lepiej dla niego jak ma wlany gęstszy olej? Naprawdę myślisz że zalewanie minerałem starych rzęchów stosowane od dawien dawna wzięło się z powietrza? Że zalewanie olejem lepszej klasy SAE starych rzęchów bez robienia remontu to zły pomysł?

Zrób sobie remont i wtedy wlej mu syntetyka, będziesz miał Uber Alles smarowanie, jeśli o to Ci chodzi.


Nie rozumiesz tego że mineral to najgorszy syf jaki można lać do silnika i np jak silnik zaczyna go brać to najpierw się leje 10w60 a nie odrazu minerala ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 20:52 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Kyokushin napisał(a):
który odwlekał remont do zarżnięcia. i działało to w padakach które nie miały hydroregulatorów z wąskimi gównianymi zapychającymi sie kanalikami.

To sobie obejrzyj ta rurkę w M43 czy nawet N46 i ujrzysz, że jest bardzo podobna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To nie OLEJ tworzy nagar tylko SILNIK poprzez swoją pracę. Półsynetyk taki jak 10W40 ma bdb właściwości myjące silnik z nagarów po ściągnieciu dekla głowicy w moim silniku jest czarno ale tam gdzie płynie olej widać czyściutki metal.


Wytłumacz więc w jaki sposób silnik poprzez swoją pracę tworzy nagar.
Ilość nagaru zależy bezpośrednio od tego jaki olej stosujesz.

pitekantrop napisał(a):
To sobie obejrzyj ta rurkę w M43 czy nawet N46 i ujrzysz, że jest bardzo podobna.


Podobna nie znaczy identyczna. To że coś jest podobne do czegoś co działa dobrze nie oznacza że również działa dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
stones1 napisał(a):
a może byś wpadł na to ze pogarszając smarowanie wbijasz kolejny gwóźdź do trumna dla takiego silnika? Pojawiaja sie problemy - wlać gestszy olej.. brawo.

Jest lepiej dla tego silnika gdy ma minerał niż syntetyk! Nie rozumiesz, że w zużytym układzie smarowania pompie oleju lepiej obracać bardziej lepkim i "zwartym" olejem niż ledwo co zaciągać tą wodę jaką jest syntetyk? Że jeśli na minerale lekko sobie cykają szklanki to na syntetyku będą już nie cykać a walić? Że ciśnienie Ci spadnie na syntetyku i przy każdym ostrzejszym zakręcie ujrzysz kontrolkę oleju?

Oczywiście cały czas mówię o M40 o przebiegu ok. 250 000 a nie o młodszym serwisowanym i jeżdzonym wciąż na syntetyku.

Nie chcąc robić remontu LEPIEJ wlać minerał niż syntetyk/półsyntetyk:
- mniej go zeżre
- można podratować ciśnienie
- można skompensować luzy na sworzniach tłokowych oraz uciszyć cykanie niedomagającego rozrządu
- można nagarami doszczelnić silnik zarówno zewnętrznie jak i komorę spalania

Można również zalać od razu 0W40 chcąc mieć lepsze smarowanie i obserwować jak silnik tryska olejem, jak kopci na niebiesko, jak traci ciśnienie, jak klepie popychaczami i tylko czekać aż pęknie może jakiś korbowód latając luźno jak żyd po pustym sklepie. Mówię oczywiście o skrajnej sytuacji.

Lepiej jednak wlać porządny firmowy minerał i jeszcze sobie troche pojeździć a nawet nie trochę a długo w spokoju.

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 21:05 ]
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To nie OLEJ tworzy nagar tylko SILNIK poprzez swoją pracę. Półsynetyk taki jak 10W40 ma bdb właściwości myjące silnik z nagarów po ściągnieciu dekla głowicy w moim silniku jest czarno ale tam gdzie płynie olej widać czyściutki metal.

dobre dobre :wstyd: :hyhy:

Nagar tworzą produkty spalonej bazy olejowej oleju mineralnego oraz RÓWNIEŻ PÓŁSYNTETYCZNEGO (ale w mniejszym stopniu) uzyskana z procesu rafinacji ropy naftowej.



KAżdy współczesny olej mineralny zapobiega osadzaniu się tego nagaru dzięki swoim właściwościom myjąco-dyspergującym (określa jest wskaźnik TBN) i trzyma te produkty w oleju doprowadzając je częściowo do filtra oleju. Problem powstaje, gdy nie wymienimy oleju na czas, bo te dodatki uszlachetniające się po prostu zużywają a baza oleju wciąż tworzy nagar i wtedy zaczyna się uskuteczniać syf w silniku.

W syntetyku tego nie ma, tam dodatki myjące nie sprzątają po oleju tylko ogólnie dbają o czystość silnika i zapobiegają przed korozją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Kyokushin napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To nie OLEJ tworzy nagar tylko SILNIK poprzez swoją pracę. Półsynetyk taki jak 10W40 ma bdb właściwości myjące silnik z nagarów po ściągnieciu dekla głowicy w moim silniku jest czarno ale tam gdzie płynie olej widać czyściutki metal.


Wytłumacz więc w jaki sposób silnik poprzez swoją pracę tworzy nagar.
Ilość nagaru zależy bezpośrednio od tego jaki olej stosujesz.
.


Np. spalając paliwo niskiej jakośći i spaliny dostajce się przez pierścienie no i oczywiście przez spalany olej.

Cytuj:
Ilość nagaru zależy bezpośrednio od tego jaki olej stosujesz.
.


Dokładnie im bardziej olej syntetyczny tym lepsze ma właściwości myjące i tworzy mniej sadzy podczas spalania tzn jest nisko popiołowy np. PLATINUM MAXENERGY.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 21:10 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pitekantrop napisał(a):
Nie chcąc robić remontu LEPIEJ wlać minerał niż syntetyk/półsyntetyk:
- mniej go zeżre
- można podratować ciśnienie
- można skompensować luzy na sworzniach tłokowych oraz uciszyć cykanie niedomagającego rozrządu
- można nagarami doszczelnić silnik zarówno zewnętrznie jak i komorę spalania

Można również zalać od razu 0W40 chcąc mieć lepsze smarowanie i obserwować jak silnik tryska olejem, jak kopci na niebiesko, jak traci ciśnienie, jak klepie popychaczami i tylko czekać aż pęknie może jakiś korbowód latając luźno jak żyd po pustym sklepie. Mówię oczywiście o skrajnej sytuacji.


- można zarżnąć silnik

Bzdury opowiadasz powiem ci tak. Moje m40 było jeżdzone na jakimś syfie który można było skrobać. Przepłukałem silnik, miał ponad 200 tyś, wymieniłem wałek, dźwignie, popychacze, zalałem dobry 5W40 i chodził dalej jak nowy. I nie lał i nie leje olejem.

MajsuWUWA, zgadza sie, to jest tak, że olej nie tylko zmywa nagar, ale również przez olej ten nagar się tworzy. Im więcej składników mineralnych tym większa szansa powstania nagaru. Syntetyczny dobrze zmywa ale również podczas jego stoswania tworzy się znacznie mniej nagaru.

Tutaj pisza czym jest nagar.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=41836
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nagar

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 21:13 przez Kyokushin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL