BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Półsynetyk taki jak 10W40 ma bdb właściwości myjące silnik z nagarów po ściągnieciu dekla głowicy w moim silniku jest czarno ale tam gdzie płynie olej widać czyściutki metal.


KOLEJNY MIT OD PANA KAZIA :hyhy: :wstyd: :wstyd:

Ilość tych "mydełek" w oleju określa współczynnik TBN

Teraz spójrz:

Lotos Mineralny TBN 9.9 http://lotos.pl/produkty/oleje_sam/261.html
Lotos Półsyntetyczny TBN 9.9
Lotos Syntetyczny TBN 10

Orlen Mineralny TBN 12,2 http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=117
Orlen Semi TBN 11,4 http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=121
Orlen Synt TBN 10 http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=284


I CO TERAZ???? UPS!! :zalamany: WSZYSTKO NA ODWRÓT :rotfl: Zalejesz minerał, WYPŁUCZESZ WSZYSTKO :zdziwko: :zalamany: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Chłyt marketindody opracowany przez najlepszych specjalistów wiodących marek olejów :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Podałem takie przykłady, bo zagraniczni Uber Alles producenci Castrol i Mobil chowają te parametry zarówno TBN jak i np. wskaźnik lepkości jakby to była jakaś tajemnica, a w naszej skorumpowanej ponoć Polsce masz jednak wszystko czarno na białym.

Czemu tylko czasami mam przeczucie że wszstkie lotosy i orleny to ten sam olej - lotos mineralny? Nie wiem :rotfl: :rotfl: :wstyd: Ale podaje ci piszą :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Kyokushin napisał(a):
MajsuWUWA, zgadza sie, to jest tak, że olej nie tylko zmywa nagar, ale również przez olej ten nagar się tworzy. Im więcej składników mineralnych tym większa szansa powstania nagaru. Syntetyczny dobrze zmywa ale również podczas jego stoswania tworzy się znacznie mniej nagaru.

Tutaj pisza czym jest nagar.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=41836
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nagar


No tak ale pisanie że olej tworzy nagar to bardzo nie precyzyjne stwierdzenie o to mi chodziło.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No tak ale pisanie że olej tworzy nagar to bardzo nie precyzyjne stwierdzenie o to mi chodziło.


Użyłem uproszenia.
Chodziło mi oto że używając minerału tworzy się więcej nagaru niż używając syntetycznego własnie w dużej mierze budowę oleju a nie tylko przez procesy zachodzace w silniku. Tak czy siak. Wiemy oco chodzi.

Tutaj jest dość ciekawy tekst ogólnie o olejach:
http://www.sklep.proauto.pl/download/en ... uto-05.htm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
pitekantrop, wyczacz ale twoje argumenty sa takie jak ludzi ktorzy jezdza zima na letnich oponach i mowia ze kiedys byly tylko takie i sie jezdzilo. a koncu opona to opona i letnia i zimowa sie toczy.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To mogę zalać do swojego M10 0w50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
KotSylwester napisał(a):
To mogę zalać do swojego M10 0w50?

lej, będziesz miał lepsze smarowanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
To mogę zalać do swojego M10 0w50?



a czemu bys nie mogł 10w40?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Hehe :D I po raz kolejny to samo................Kolega napisał że przed zakupem był minerał wlany rzekomo tylko 4 tysie zrobione. A czy ktoś wziął pod uwagę co się stanie jeśli tam dużo wcześniej był lany minerał i zaleje 10w-40 lub w tym wypadku co gorsza 5w-40 to czy ktoś weźmie odpowiedzialność za remont jego silnika?Czego bym nie słyszał i o mineralnym i pół i pełnych syntetykach do BMW i m40 jedną rzecz powtarzali wszyscy,niezależnie od silnika - przy niepewnym przebiegu takie przejście może być zabójstwem dla silnika - zwyczajnie może się rozszczelnić i co wtedy?Na nic się zdadzą wszelkie kłótnie i teorie.A chłopak będzie miał problem.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:20 
ciekawy wątek :)

:ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
10w40 - złoty półśrodek.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
CiOoS napisał(a):
Hehe :D I po raz kolejny to samo................Kolega napisał że przed zakupem był minerał wlany rzekomo tylko 4 tysie zrobione. A czy ktoś wziął pod uwagę co się stanie jeśli tam dużo wcześniej był lany minerał i zaleje 10w-40 lub w tym wypadku co gorsza 5w-40 to czy ktoś weźmie odpowiedzialność za remont jego silnika?Czego bym nie słyszał i o mineralnym i pół i pełnych syntetykach do BMW i m40 jedną rzecz powtarzali wszyscy,niezależnie od silnika - przy niepewnym przebiegu takie przejście może być zabójstwem dla silnika - zwyczajnie może się rozszczelnić i co wtedy?Na nic się zdadzą wszelkie kłótnie i teorie.A chłopak będzie miał problem.

Bardzo mądrze prawisz chłopcze :zdrowko:

Dodam tylko że rozszczelnienie to pikuś, naprawdę. Mogą powstać luzy wdzłuż i wszerz układu tłokowo-korbowego oraz rozrządu i wtedy może być zasadniczy problem gdy w nocy na zadupiu złamie nam się korbowód :hyhy:

Koledzy chyba nie rozumieją że najbezpieczniejszą opcją w silniku o dużym przebiegu po minerale lać tylko minerał, ale dobry, sprawdzony i wymieniać NIGDY nie rzadziej niż co 8-12 tyś. km i będzie ok.

Do swoich silników wlewajacie syntetyki, ale koledze dla bezpieczeństwa lepiej poradzić starą dobrą szkołę głoszącą "nie naprawiaj niezepsutego".


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 22:39 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
obawiam sie że niektóre osoby nie mające pojęcia o tym jakie oleje powinno sie stosowac po przeczytaniu tego wątka mogą uwierzyć w te durnoty które pitekantrop wypisuje... :/
CiOoS przecirz ni emusi odrazu kolega lac 0w40 może najpier 10w nic nie będzie to 5w będzie miał bezpiecznie przejście ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ukasz napisał(a):
obawiam sie że niektóre osoby nie mające pojęcia o tym jakie oleje powinno sie stosowac po przeczytaniu tego wątka mogą uwierzyć w te durnoty które pitekantrop wypisuje... :/
CiOoS przecirz ni emusi odrazu kolega lac 0w40 może najpier 10w nic nie będzie to 5w będzie miał bezpiecznie przejście ;)

Sam piszesz durnoty, bo tylko dureń by bawił się w młodego ryzyka-fizyka-chemika i wlewał coraz to rzadszy olej. Co to znaczy Twoim zdaniem nic nie będzie? Że silnik będzie ładnie chodził? że Pan Kaziu posłucha i powie ok, lać syntetyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop jesteś zwykłym chamem. Skoro nie umiesz rozmawiać, nie próbuj...


widze ze temat olejów tak Cie emocjonuje ze nie jestes w stanie powstrzymać sie od wyzwisk. Chyba 15w40 masz pod swoją kopuła i nieco sie przegrzewa mózg, wlej Lotos z Thermal Control :ok: , troche ochłoniesz.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 22:48 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
pitekantrop, zawsze jak kupuję auto używane leje od razu Mobil 1 0W40 nie wiedząc jaki olej był wcześniej lany i w każdym przypadku nie miałem problemu z wyciekami czy innymi problemami związanymi z wlaniem syntetyka. Zrobiłem tak w dwóch BMW jedna przebieg licznikowy 192 tyś i druga bardzo podobny.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ja przynajmniej piszę fakty poparte fachową literaturą a nie wypisuję rzeczy zasłyszanych czy wyczytanych na forach (na jedno wychodzi). Kto da koledze gwarancje że zalanie półsyntetyka nie spowoduje żadnych złych skutków?

Przecież lepiej poradzić krok który na pewno nie zaszkodzi niż taki który może pomoże a może zaszkodzi, nie?

Po to się tyle czasu interesowałem tematyką olejową czytając przeróżne wydania napisane przez osoby mrg inż w górę żeby teraz ktoś mi pisał że piszę bzdury i jestem chamem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):
i jestem chamem?


jesteś chamem bo od pierwszego Twojego postu w tym temacie poza argumentami uzywasz wyzwisk.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Panowie proszę o spokój , bo będę musiał zamknąć temat :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL