Witam
Ze względu na to iż niedawno w aucie odkryłem że w miejscu gdzie jest komputer silnika obok jest włożony EWS oraz pierścień (antena) z przytaśmowaną pastylką.
Odczytałem ISN komputera, zamówiłem już zaprogramowany indywidualnie już emulator EWS.
Podlutowałem go w komputerze, tzn. +12V, GND i linię K pod linię immo czyli PIN18 w moim komputerze MS41.0 M52.
Mostkować pinów od rozrusznika już nie musiałem bo zauważyłem, że kable te już zostały odcięte od EWS i zmostkowane.
Tak więc czas na odpalenie auta ..... auto kręci rozrusznikiem ale nie odpala, emulator dostaje zasilanie jednak nic się nie dzieje.
Zauważyłem, że przy wtyczce od EWS-a są odcięte 4 przewody i zaizolowane, a mianowicie PIN 1 i 3 (ale zapewne dlatego że jest to mostek rozrusznika) i PIN 8 i 14 który według tego schematu:
http://oi51.tinypic.com/vxnrpv.jpgidzie do jakiegoś ZKE ???
Reszta kabli jest podpięta pod moduł EWS a mianowicie Piny:
2- DATA Link
4- linia IMMO
5- +12V
7 - GND
12 - idzie też do DME ale po co ?
13 - idzie do transmitera od pastylki
Dlaczego to nie chce działać ? Numer ISN jest poprawny w emulatorze gdyż sprawdzałem.
Jak sobie z tym poradzić ? Dlaczego są odcięte te kabelki 8 i 14 od jakiegoś ZKE IV ? Może są zmostkowane a przy emulatorze nie powinny albo na odwrót ?
PS Emulator podlutowałem dokładnie tak:
http://blogg.freding.no/wp-content/uplo ... .14.48.jpgEDIT: Dodam jeszcze, że Inpa nie chce się połączyć z modułem EWS więc numer ISN odczytałem z zakładki Engine MS41.0 for M52 i tam dalej w jakiejś zakładce ISN for EWS: a76, jak emulator już zaprogramowany do mnie przyszedł aby się upewnić odczytałem jaki jest i był zaprogramowany: 0A76 więc chyba dobrze. Czy ktoś ma jakieś pomysły ?
Pozdrawiam