BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 5 czerwca 2014, 23:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Kolega borykał się z mocą oraz bardzo słabymi hamulcami... Brak wspomagania, twardy pedał itp.

Wymienił elektrozawory, wężyki podciśnienia, egr, czujnik doładowania za kolektorem i nic nie pomagało ...
Dzisiaj rozebraliśmy kolektor, dobraliśmy się do magistrali podciśnienia i ... po odpaleniu auta na wężyku od egr było lekkie podciśnienie, przy elektrozaworze od turbo prawie wcale ... Myślę co jest ...? Sprawdziliśmy vacum i objawienie ... Ciśnienie jest dobre (na oko palec rwie). Odpieliśmy pierwszy lepszy wężyk z listwy i sprawdzamy ciśnienie ...prawie żadne.
Po demontażu całej listwy przeżyłem szok ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W środku wygląda jak zastany płyn chłodniczy, hamulcowy ...?? Twardy skamieniały nalot...
Skąd to się tam mogło wziąć? Z serwa?
Polecam każdemu sprawdzić, kto ma problem z mocą ... które często opisują, że podciśnienie dochodzi do EGR a do turbiny już nie ... Tutaj też delikatne podciśnienie było tylko do elektrozaworu przy EGR, pozostałe wloty zapchane doszczętnie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 15 czerwca 2014, 15:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak na 3 i 4 biegu po wdepnieciu cisnienie doladowania oscyluje 2,4 2,5 2,6 bar w inpie to nie ma co tego sprawdzać i jak nie wywala bledu egr-a bodajże 4051. najpierw nalezaloby w inpie live data sprawdzic doladowanie pod obciazeniem na trojce i czworce but do konca i musi pokazac ~2500 +/- jak pokazuje i bledów egr nie wyrzuca a auto plynnie rusza, to nie ma co rozbierac naprawde. niech mi ktos przypomni ile turbawka ma dmuchac na luzie po odpaleniu w miejscu jak auto stoi? 1750 +/-50? dobrze pamietam? niech mnie mechanicy poprawią jesli sie myle. ten syf w listwie powinien rozpuscic zmywacz do tarcz hamulcowych po wtrysnieciu tam, tak mi sie zdaje. warto tam zajrzec przy robieniu klapek czy wymianie swieczek zarowych

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 19 czerwca 2014, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
Można wymienić pół silnika i potem się okazuje taka pierdoła ( ale pierdoła mocno ukryta ) nigdy bym nie pomyślał że tam może być zapchane :dontgetit:

Czyli ten syf musiał przyjść z pompy vacum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 525dA Touring
Kod silnika: M57
Jestem na etapie poszukiwań spadku mocy w 525dA przebieg 305 tyś. Wtryski po pełnym przeglądzie i regeneracji, turbo wymienione na nowe (przy obrotach 3600-i więcej stare wydawało przeraźliwy hałas) wężyki wymienione. BMW po tych zabiegach dostało niezłego kopa ale od momentu pracy turbiny aż do odcięcia, natomiast jest ogromne opóźnienie na przyspieszeniu do 2500 obr/min. Moje wątpliwości budzi praca elektrozaworów. Szukam, mam czas i cierpliwość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
najwiekszy wplyw ma ten od egr i ogolnie egr. zaslepienie egr-u to moc od 2300 obr, wcale to sie nie sprawdza w tych silnikach, co prawda dolne obroty sa rowne itd i auto do 1600 ma kopa a potem mul do 2300, 2500 i od 2500 jedzie znow tak jak jedzie do 1600, tlenu zawyza i komp nie nadarza z paliwem. wypucowac egr i zalozyc nowe elektrozawory, nie zapomniec o uszczelce od egru nowej. ten od turba zawor to malo kiedy pada. na zaslepionym egr nie jezdzi tak fajnie jak ze sprawnym egr-em

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
pawelos666 napisał(a):
na zaslepionym egr nie jezdzi tak fajnie jak ze sprawnym egr-em


no to ciekawe bo jeżdżę już ponad rok na zaślepionym EGR i silnik ma wyrazistego kopa, na podłączonym EGR tak nie wyrywa niema tej zrywnej reakcji na gaz. EGR miałem sprawny, ale jak raz go na próbę odłączyłem tak już przy tym zostałem. Polecam wywalić klapki, umyć kolektor z nagaru, dać nowy komplet uszczelek kolektora, umyć IC i zaślepić EGR, auto po takim zabiegu ciągnie jak głupie, zwłaszcza w wysokim zakresie obrotów czuć poprawę :cool:

W moim odczuciu im wiecej czystego tlenu dostaje silnik tym wiecej odczuwalnej mocy, owszem ECU jest zaprogramowane na wbijanie spalin przez EGR i po zaślepieniu pokazuje mi błąd AIR MASS to BIG, czyli zbyt dużo powietrza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 525dA Touring
Kod silnika: M57
Klapki wywaliłem jakieś 2 tygodnie temu, kolektor ssący wyczyszczony, egr wyczyszczony, nowe wężyki, tak się jakoś zeszło że to wszystko zrobiłem podczas wymiany turbo, ponieważ na wysokich obrotach od 3600 obr/min przestawało pompować powietrze na 100% i zaczynało strasznie piszczeć tak jakby się zacierało. Po wykonaniu w/w czynności e39 gdy pracuje turbo jedzie jak szalone ale na dole to jest tragedia. W poniedziałek jadę na kompa zdiagnozuję pod obciążeniem i dalej będę szukał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
spokojny napisał(a):
ale na dole to jest tragedia.


a masz na pewno dobrze wyregulowaną sztange ? bo to ona odpowiada za wstawanie turbo wcześniej bądź później


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ICEman01 napisał(a):
no to ciekawe bo jeżdżę już ponad rok na zaślepionym EGR i silnik ma wyrazistego kopa, na podłączonym EGR tak nie wyrywa niema tej zrywnej reakcji na gaz. EGR miałem sprawny, ale jak raz go na próbę odłączyłem tak już przy tym zostałem. Polecam wywalić klapki, umyć kolektor z nagaru, dać nowy komplet uszczelek kolektora, umyć IC i zaślepić EGR, auto po takim zabiegu ciągnie jak głupie, zwłaszcza w wysokim zakresie obrotów czuć poprawę

W moim odczuciu im wiecej czystego tlenu dostaje silnik tym wiecej odczuwalnej mocy, owszem ECU jest zaprogramowane na wbijanie spalin przez EGR i po zaślepieniu pokazuje mi błąd AIR MASS to BIG, czyli zbyt dużo powietrza


ale nie ciagnie do 2500 tak jak powinno dopiero potem ma kopa i jedzie z tym kopem co mowisz od 2300/2500 do 4000 obr, oczywiscie żwawsze jest przy ruszaniu do 1600

jak zaslepisz to od 1600 do 2300 czy tam do 2500 jest odczuwalny mul bo komp nie nadaza za tlenem

jak dasz nowe zawory pierburga po krossie od OEM-u BMW z hologramem z niemiec po 2 banki kazdy i dasz egr do jakiegos kwasu/srodka + nowa uszczeleczka to auto jezdzi lepiej niz z wylaczonym egr chodzi mi o moment przyspieszania od 60 do 100 czyli wtedy kiedy auto przechodzi przez turbo dziure ktora zawiera sie w 1600-2300

caly czas rozpatruje przypadek z programowo przymknietym dzialajacym egr na stroke 40mg w dde5.0 e46, zdaje sie ze troszke otwarty musi byc

sprawdzalem oba przypadki do 180km/h z zaslepieniem i bez tego samego dnia, jak zaslepilem to tez wydawalo mi sie ze auto fajnie rusza itd niestety ta reakcja na gaz jest do 1600 obr czyli cos za cos

oczywiscie klapki zaslepione i zestaw uszczelek elring do kolektora i egr plus czyszczenie wszystkiego i nowe wezyki

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
spokojny napisał(a):
Klapki wywaliłem jakieś 2 tygodnie temu, kolektor ssący wyczyszczony, egr wyczyszczony, nowe wężyki, tak się jakoś zeszło że to wszystko zrobiłem podczas wymiany turbo, ponieważ na wysokich obrotach od 3600 obr/min przestawało pompować powietrze na 100% i zaczynało strasznie piszczeć tak jakby się zacierało. Po wykonaniu w/w czynności e39 gdy pracuje turbo jedzie jak szalone ale na dole to jest tragedia. W poniedziałek jadę na kompa zdiagnozuję pod obciążeniem i dalej będę szukał.


wymien zawory jak chcesz nowe pierburga po numerach oem, to napisz do mnie z vinem, bo bede teraz zamawial ich pare, moze cos taniej by wyszlo...zarowno od turbiny jak i egr-u moze Ci opozniac zalaczanie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 22 czerwca 2014, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 525dA Touring
Kod silnika: M57
Dzięki za zainteresowanie. Vin wysłałem na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 08:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57
Panowie a tak z innej beczki ... W jakich wartościach powinny się mieścić korekty wtrysków w programie INPA dla motoru M57 pierwszej generacji?

Mam problemy z mocą i szukam właśnie przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d problemy z mocą rozwiązane - SZOK
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 16:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pokaze moje auto przebieg realny 170tys silnik w idealnym stanie. auto dosc duzo jezdzi i szybko, zdarza sie 190 do pracy :D . codziennie 50km po trasie zawsze 160 jest :) takze wryski raczej ok. auto niekopcace palace 5,5 przy ostrej jezdzie. co prawda leje rope z bp ale daje 100-150ml na bak oleju shell 2t vsx. nie wierze w te proporcje 1:200 1:300 dla CR. jezeli auto przejedzie dluzsza trase to korekty od ponizszych wartosci moga opasc jeszcze (zblizyc sie do 0). moje korekty odnosza sie do temp silnika 92 stopni, po przejechaniu 15km, auto z odlaczonym egr

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL