Witajcie,
Nadszedł czas pokazać moje auto - przedstawiam znaną już na forum QEII:) Po dwuletniej przygodzie E46 320TD Compact właściwie dość przypadkowo podjąłem szybką decyzję zakupu E46 Cabrio. Pozbywania się Compact'a nie planowałem, ale przez cały okres posiadania przeglądałem ogłoszenia na forum z czystej ciekawości i w końcu w lutym trafiłem na auto kolegi Juma ze Szczecina, które bardzo wpadło mi w oko, głównie ze względu na stan, silnik B30, manual oraz wyposażenie (M-pakiet, HK, SS, itp.). Minus był tylko jeden - pochodzenie, a mianowicie angielski rodowód. Wybrałem się jednak w podróż do Szczecina na zobaczenie auta. Okazało się, że stan mechaniczny i wizualny rzeczywiście jest świetny, a przekładka zrobiona profesjonalnie, więc po dość szybkim sprawdzeniu auta podjąłem decyzję o zakupie.
VIN:
Typ 330CI (EUR)
Typoszereg E E46 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy RL
Drzwi 2
Silnik M54
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 2002-10-23
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)
Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowyS226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG
Sportowe dostosowanie podwoziaS249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD
Wielofunkcyjność dla kierownicyS302A ALARMANLAGE
Instalacja alarmowaS313A AUSSENSPIEGELPAKET
Lusterko zewn. z funkcją składaniaS338A M SPORTPAKET II
M Pakiet sportowy IIS380A HARDTOP-VORBEREITUNG
Przygotowanie pod HardtopS387A WINDSCHUTZ
Osłona przeciwwietrznaS388A VERDECK SCHWARZ
Dach składany czarnyS428A WARNDREIECK
Trójkąt ostrzegawczy i apteczkaS431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
Lusterko wewn. ściemniane automatycznieS441A RAUCHERPAKET
Pakiet dla palącychS459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
Elektryczna regulacja foteli z pamięciąS481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
Fotel sportowyS494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażeraKod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
Spryskiwacze reflektorówS508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
Park Distance Control (PDC)S521A REGENSENSOR
Czujnik deszczuS522A XENON-LICHT
Światło ksenonoweS534A KLIMAAUTOMATIK
Klimatyzacja automatycznaS650A CD-LAUFWERK
Odtwarzacz CDS661A RADIO BMW BUSINESS
Radio BMW Business (C43)S672A CD WECHSLER 6-FACH
Zmieniarka CD na 6 płyt CDS674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON
System HiFi Harman KardonS710A M LEDERLENKRAD
M Kier. sport. wielofunk.S716A M AERODYNAMIKPAKET II
Pakiet aerodynamicznyS760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE
Wysoki połysk Shadow-LineS772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE
Listwy wewnętrzne Alu Black CubeS785A WEISSE BLINKLEUCHTEN
Lampy kierunkowskazów białeS789A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG
Obr. BMW, st. le. indywid.Tak auto wyglądało po zakupie:





A tu na pierwszym planie poprzedniczka - Compact w kolorze topasblau z czerwonymi skórami z M3:)


Po zakupie został wykonany podstawowy serwis:
- filtry oleju oraz powietrza Mann,
- płukanie silnika za pomocą Liqui Moly Engine Flush,
- wymiana oleju na Castrol EDGE Professional TWS 10W-60,
- ponadto został spasowany odstający przedni zderzak,
- w aucie wylądował zestaw Dynavin D99+, który został mi z Compact'a.
- montaż dystansów przód+tył 15mm,
- obudowy lusterek oraz słupek A pomalowane na czarny metalik,
- "nerki" oklejone na czarny połysk.
Po tych zabiegach QEII wyglądała tak:





W maju niestety QEII została ranna w pojedynku z sarną podczas wypadu na Mazury:( Na szczęście udało się odbić i nie uderzyłem w sarnę centralnie przodem, a "tylko" otarła się o bok. Uszkodzenie zostało bardzo sprawnie naprawione z AC przez znajomego blacharza-lakiernika, który od dawna opiekuje się lakierniczo moimi autami.



Całkiem niedawno bezdasznik przeszedł kolejne zabiegi upiększające:
- przednie lampy bardzo słabo świeciły, a więc przeszły kompleksową kurację odświeżającą polegającą na regeneracji odbłyśników ksenonów, wymianie żarników na oryginalne D2S Phillips oraz spolerowaniu kloszy,
- wymiana żarówek świateł drogowych oraz pozycyjnych na Phillips H7 i W5W Blue Vision Ultra,
- regeneracja rantów felg oraz malowanie na czarny połysk,
- wymiana bocznych kierunkowskazów na przyciemnione.



Dodam jako ciekawostkę, że od wymiany oleju zrobiłem ponad 4 tys. km i nie musiałem nic dolewać, poziom oleju jest wciąż taki sam. Zastanawiam się czy to kwestia egzemplarza, zastosowania płukanki LM czy może oleju TWS 10W-60.
W ostatnim czasie na aucie wylądowały kierunkowskazy smoked Depo i teraz cały przód jest ciemny.









W chwili obecnej cabrio wygląda dla mnie niemal idealnie. Zastanawiam się ewentualnie nad delikatnym obniżeniem poprzez sprężyny Eibach Pro Kit oraz zmianą tylnych lamp na poliftowe diodowe.
Jeśli macie jakieś sugestie, chętnie je przeczytam.