BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 2 lipca 2014, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
Witam. Poprosilem mojego brata zeby pojechał zrobić geometrie w mojej e39 523. No i zrobił. Mógłby ktoś mi pomóc zinterpretować wynik:
Obrazek
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=10ro ... 7RpJECsKM8

Zrobiłem bo mi ścięło obie tylne opony od wewnątrz. Z tylu wymieniłem łożysko. Czy to mogło być przyczyna ścinania opony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 2 lipca 2014, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Idź na stacje kontroli pojazdów, mają tam książkę z wartościami nominalnymi i odchyłkami dla wszystkich kątów.
Nikt nie spamięta wartości kątów dla każdego auta z osobna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 3 lipca 2014, 07:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dziwne skoro jechał zrobić geometrie to ten kto mu to robil to powinien zmierzyc i ustawić wszystko jak należy za to się płaci bo co da nam sam papierek można go wsadzić do śmieci w zasadzie . Bo jak go pokażesz komuś żeby ci ustawił dobrze to i tak będzie musiał na swoją maszynę jeszcze raz wjechać i na niej dopiero kilka razy ustawić żeby było super No chyba że wjechales na geometrie tylko żeby sprawdzić za darmo ale to ten kto wykonuje to powinien wytłumaczyć czy jest dobrze czy trzeba poprawić

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 3 lipca 2014, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
nie no była robiona bo tylne opony zostały ścięte od wewnątrz. Ból jest taki ze to ktoś inny pojechał a nie ja sam i liczyłem na to ze ustawi mi dobrze. Tyl mi sie nie podoba bo jeżeli ta środkową tabele uznać ze normy to tylne lewe kolo nie mieści sie w nich wo gole


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 3 lipca 2014, 15:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
a byles na diagnostyce zawieszenia? na szarpakach lub kola w gore i badac czy wszystko jest wporzadku?

na moje oko to ustawili Ci zbieznosc z przodu i nic wiecej nie ruszali.

Z tylu masz za duzy kąt pochylenia w lewym kole i tylne kola są rozbieżne dlatego wewnetrzne strony opon poleciały. Wg tego papierka geometria tylu jest gorsza niz przed regulacja.

Prawdopodobnie nic nie ruszali. Chyba ze regulacja nie pozwala na wiecej. Ale w przypadku zbiezności tyl pozwala naprawde na diametralna różnice ustawienia.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 523] interpretacja zbieżności
PostNapisane: 4 lipca 2014, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
bylem na szarpakach i koleś powiedział ze tylne zawieszenie jest ok. Jedynie co to z tylu lewe łożysko bylo do wymiany to je wymienilem. czyli musze jechac na inna stacje z tym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL