BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] CHŁODZENIE 323
PostNapisane: 10 listopada 2007, 14:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
kiedy rano wlacze silnik, potrzebuje ok 5 km zeb zagrzac wode w chlodnicy, a przeciez mrozow nawet nie ma, a do tego zeby wskazowka zeszla z niebieskiego pola potrzeba 3 km.
Jak to sie ma do spalania, bo ostatnio cos dosc wysokie jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Nie bardzo rozumiem czym się dziwisz? Jest chłodniej i już. Spalanie mi przynajmniej w zimie oscyluje przy 12litrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 15:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
TomBoss napisał(a):
Nie bardzo rozumiem czym się dziwisz? Jest chłodniej i już. Spalanie mi przynajmniej w zimie oscyluje przy 12litrach.


czyli mam rozumiec ze masz podobnie??
troche dla mnie dziwne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Aż tak dokładnych pomiarów nie robiłem ale mniej więcej jest tak jak powiedziałeś. Tak naprawdę to zależy od wielu czynników, nie tylko od temperatury zewnętrznej. Jeżeli nie zapomnę to w poniedziałek sprawdzę jak to się ma do kilometrów. Co do spalania to 12 w zimie to u mnie norma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
no sprawdz sprawdz ;) zobaczymy jak u ciebie jest
a co do spalania to wychodzi mi teraz 14, a jazda na odcinkach max 10 km, a wiec autossanie czesto sie zalącza, styl jazdy spokojnie, a na skrzyzowaniach cisne na max, dodatkowo ogrzewanie włączone na 27 stopni a nawiew na 70 proc.m Opony 205/60/16
To są dane jak na ta chwile.
dziś zmienilem filtr powietrza, a w poprzednim aucie zuzycie po tym spadlo o 1,5 litra,
do tego jeszcze zaslonie polowe chlodncy jakims kartonem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Szczecin
Tez robie odcinki po 10km z czego czesc jazdy silnik nie ma optymalnej temp.,nie zagrzeje sie tak szybko tym bardziej ze juz jest zimno i nie musza to byc mrozy,nie miales tak w poprzednim aucie?Co do spalania to norma tez tak mam 14l i przy dosyc spokojnej jezdzie w miescie,po prostu krotkie odcinki i miasto gdzie ciagle ruszasz i stajesz tak wplywaja na spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 18:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
moje poprzednie BMW to nie przekraczalo 12 i to prze silnych mrozach i krotkich odcinkach, tylko ze motor byl m43
14 to ja moge tolerowac przy minus 10 i ponizej, ale nie przy plus 5,
kumpel pisal mi ze jego 320 potrzebuje 2 km zeby sie nagrzac, a blok ma zeliwny w tym m50, a z tego co sie orientuje to aluminium szybciej sie nagrzewa i szybciej tez oddaje,
Czy jest mozliwe ze termostat m na poczatku obiegu nie zamyka??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie jest to możliwe np postoju na tyle krótkim że temperatura silnika nie osiągnie temperatury otoczenia a tylko spadnie do początku niebieskiego pola. Zawsze pierwsze dwa kilometry można przejechać na pierwszym biegu i będziesz miał zbliżone osiągi;) Nie wymyślaj sobie problemów bo to o czym piszesz nie jest niepokojące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 19:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
zaslanianie chlodnicy nic nie da...poki silnik nie osiagnie odp temp termostat zamyka duzy obieg wody czyli miedzy innymi chlodnica nagrzewnica etc.
Mnie jest potrzebny podobny odcinek jak Tobie na dzien dzisiejszy do rozgrzania.
Mozesz ewentualnie wymienic termostat na nowy, koszt nie jest duzy.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Moje ranne pomiary przy temperaturze powietrza 1degC wg wskazań termometru pokładowego: osiągnięcie końca niebieskiego pola 1,8km, połowy zakresu 4,6km. Dodam, że do opuszczenia wskazówki niebieskiego pola staram się nie przekraczać 2k obrotów. Dalej uważam, że takie pomiar nie są dokładne i różnice mogą wynieść 100 a nawet więcej procent. Nie masz się co przejmować ale jeżeli chciałbyś już rozpocząć jakieś "wymiany" to zacząłbym od termostatu;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 01:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Szczecin
Dokladnie wymien termostat,ja wlasnie skonczylem wymiane.Pisalem ze tez tak mam jak Ty i to jest ok,ale jednak musze przyznac ze bylem w bledzie, termostat nie zamykal,no i widze ze mi spalanie spadlo 10,5 litra komputer pokazuje po jezdzeniu wieczornym na miescie,zobacze jak jutro w godzinach szczytu,a przy temp. zewnetrznej 3C wskazowka w pionie po ok.5 km,a z pola niebieskiego bardzo szybko wychodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
U mnie po 4 km mam wskazówek temp. na połowie skali


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL